Hallo, ik heb een probleempje met mijn PATH variabele in Gnome. Mijn Java installatie staat in de homedir van mijn standaard user account. Om Java te gebruiken heb ik daarom JAVA_HOME en een verwijzing naar de Java dir in PATH in mijn .bashrc file staan. Nu werkt dit allemaal uitstekend vanaf de command line. Maar als ik vanuit Gnome een script wil starten dat een Java programma opstart (bijvoorbeeld het bittorrent programma Azureus) dan kan deze mijn Java installatie niet vinden. Dit komt volgens mij omdat een PATH variabel in .bashrc of .bash_profile alleen geldt voor een terminal en niet in een Gnome launcher. PATH specificeren in /etc/profile werkt ook niet.
Nu heb ik in de config file van GDM zitten zoeken, maar daar kwam ik alleen tegen dat ik een DefaultPath op kan geven. Ik wil echter dat alleen mijn eigen gebruiker Java in zijn PATH krijgt. Ik heb daarom het volgende stukje script gemaakt:
if [ "`id -u`" -eq 1000 ]; then
export JAVA_HOME=/home/mccloud/jdk1.5.0_03
export PATH=$JAVA_HOME/bin:$PATH
fi
Nu moet ik alleen even weten waar ik dit stukje script het beste neer kan zetten of vanuit waar ik 'm 't beste aan kan roepen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Nu heb ik in de config file van GDM zitten zoeken, maar daar kwam ik alleen tegen dat ik een DefaultPath op kan geven. Ik wil echter dat alleen mijn eigen gebruiker Java in zijn PATH krijgt. Ik heb daarom het volgende stukje script gemaakt:
if [ "`id -u`" -eq 1000 ]; then
export JAVA_HOME=/home/mccloud/jdk1.5.0_03
export PATH=$JAVA_HOME/bin:$PATH
fi
Nu moet ik alleen even weten waar ik dit stukje script het beste neer kan zetten of vanuit waar ik 'm 't beste aan kan roepen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.