Pic gemaakt in Photoshop naar Pagemaker 7.0

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 07:52

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een logo en heb eigen letters gemaakt in fotosoep Photoshop. De rest van het logo heb ik in Pagemaker staan. Ik heb copy-paste geprobeerd, maar dat werkt niet of heel pixelig. PSD en gif wordt heel pixelig als ik het via "place" doe. Ik heb ook al gezocht maar heb geen id hoe ik hier uit moet komen. Wie o wie kan mij helpen ?

Het programma heet Photoshop en geen fotosoep. Let daar even op, wil je?

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 11-10-2005 09:27 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 14:56
staat de resolutie goed in PageMaker? PM laat namelijk meestal standard resolution zien ipv high resolution. Aanpassen via Preferences (CTRL-K) en dan High-resolution aanklikken.

Succes~!

Verwijderd

Normaal gesproken worden in het grafische logo's e.d. gemaakt in Illustrator of coreldraw als vectors. Dit heeft als voordeel dat het resolutie onafhanelijk is en altijd strak blijft als je het vergroot of verkleind. Pixels zijn resolutie afhankelijk en photoshop wordt dan meer voor fotobewerking gebruikt.

Als je een logo maakt in IIlustrator of Coreldraw kun je het opslaan als eps(encapsled postscript graphics file) en zo plaatsen. Pagemaker is alweer wat ouder dan Bijv. indesign, wat een nieuwer opmaakpakket is!
Daar kun je dan een logo of foto als psd, photoshop native formaat, plaatsen. Alleen Indesign heeft nu volle resolutie preview. Dat wil zeggen dat je het geplaatste plaatje ook op volle resolutie ziet in het document. Dit was eerder niet het geval omdat dat meer geheugen vraagt. Dus, mischien is er een optie om de preview in pagemaker op volle resolutie te zetten. Dit kan wel in Indesign.
Het is dus optisch bedrog, om geheugen te sparen wordt in pagemaker het plaatje in lage resolutie getoond, terwijl bij het afdrukken etc. het wel scherp in het document staat.

Maar ik zou je aanraden om een logo te maken in vectors(Illustrator) en die te plaatsen als eps! Die zijn wel altijd scherp. Ook als preview. En hebbe een bijkomend voordeel dat ze een veel kleiner bestandsomvang hebben dan bijv. een psd formaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 23:55 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik had er al een beetje op gezocht, maar omzetten naar vector is niet echt mogelijk he ? Ook niet als de onderdelen maar uit 1 kleur bestaat toch ?

En van die preview in lage reso klopt idd, tnx.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 10-10-2005 23:59 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Welke resolutie heeft je .psd? Als die te laag is (< 300), ziet het er als het gedrukt is ook niet echt super meer uit.

Overigens is het voor dit soort dingen aan te raden om je bestand op te slaan als .tiff, en dan in pagemaker te importeren. Het .gif-formaat is leuk voor web, maar niet geschikt voor print.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Uhm, 5000 pixels breed :P

Ecodan warmtepomp

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Upload je plaatje eens (als 't mag), dan kunnen we oordelen ;).

Je kunt op 2 manieren iets omzetten; in Illustrator door de Auto Trace tool te gebruiken (of beter, LiveTrace in Illustrator CS2) en in Photoshop door de illustratie te selecteren met de Magic Wand, en vervolgens naar tabblad Paths te gaan en dan Make Work Path te kiezen. Met de Path Selection tool kun je dan alle punten en lijnen selecteren. Ctrl+C, en dan in Illustrator plakken, waarin je de figuur weer kan opvullen en kan gebruiken (workaround).

Liever LiveTrace als 't even kan overigens :).

Het is mogelijk dat je een aantal dingen van je logo moet gaan bijwerken en verfijnen - allemaal afhankelijk van hoe 't er uit ziet. Heeft je logo tekst, dan is die makkelijk om te zetten: gewoon overtypen in Illustrator. Heeft je logo primitieve vormen (cirkels, ellipsen, rechthoeken, driehoeken e.d.) dan is het aan te raden een paar stukken ervan over te trekken, omdat geautomatiseerde tracingmethodes niet goed zijn met scherpe hoeken en curves maakt die maar uit 2 dragpoints bestaan (en des te minder dragpoints, des te beter).

[ Voor 26% gewijzigd door Yoozer op 12-10-2005 08:49 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:18
Of uit de oude kast Steamline pakken... Al is het duidelijk een verouderd pakket. Er is ook nog een opensource programma uit dat best goed kan tracen (Autotrace) en opslaan in diverse formaten.

/me Ik moet nog steeds eens de tracefunctie van Illustrator eens leren gebruiken, switch (voor zover het nodig is) nog steeds even naar Streamline...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Savantas schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:57:
Of uit de oude kast Steamline pakken... Al is het duidelijk een verouderd pakket.
En in CS2 vervangen door het ingebouwde LiveTrace :).

http://www.creativepro.com/story/feature/22807.html

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1