MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart
5564
MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart
Als je de kabelmodem aan je server hangt, dan kan je met 1 publiek ip (standaard met kabel) een in principe onbeperkt aantal computers aansluiten.
Twee jaar geleden ben ik begonnen met 2x NIC (hele oude 3Coms), 1 x FDD, 486 op MoBo, 8 MB en GNatBox op diskette. Ging prima (nu nog steeds maar nu met Winroute).
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
De i-net server kan gewoon de pc zijn die het meeste aanstaat, hoeft niet perse een aparte pc te zijn. gebruik de zoekfunctie eens want dit onderwerp is al tig keer voorbijgekomen.
? weet jij wat.
en je hoeft niet nog een brullende computerkast kwijt
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Maar het voordeel van een oud bakkie is dat je er tegelijk ook een leuk ftp-servertje/apache-servertje/dns-servertje/router/firewall etcetera etcetera van kunt maken...
Kortom! Meer mogelijkheden! Meer Pcs op 1 aansluiting! Meer knutseluren! Meer! Meer! MEEEEEEER!
Het is vast wel mooi weer buiten.
Verwijderd
je kunt beter twee netwerkkaarten nemen, en dan een naar de hub (koop trouwens wel 10/100 mbit netwerkkaarten, dan kun je ze tenminste gebruiken met jullie 100mbit hub)Op woensdag 17 januari 2001 09:28 schreef Subwoofer het volgende:
Mijn kabelmodem heeft een utp-aansluiting. Moet ik dan 3 netwerkaarten in een 486 proppen? Gaat dit geen problemen geven onder linux/FreeBSD?
drie netwerkkaarten kan wel, alleen is nogal moeilijk om te doen, je moet dan waarschijnlijk je kernel patchen en opnieuw compilen
(ik heb het hier trouwens over bridging, niet over routing, routing is onpractisch in een LAN)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
En wat de Hub betreft: voor ƒ99,- heb je een 5 Poorts 10BaseT hub:)
PS. De kabelmodem mag sinds kort wel aangesloten worden op een hub (de installateur sloot hem er bovendien zelf op aan):).
Beter is het zoals andere posters ook al voorstelden een oude pc (of ander device) hiervoor te gebruiken die NAT (Network Adress Translation), of IP Masquerading zoals dat in de Linux wereld heet, kan praten.
Verwijderd
Ook een heel handig apparaat....
Pricewatch
En binnen een half uur aan de praat.....The Linksys Instant Broadband EtherFast Cable/DSL Router is the perfect option to connect multiple PCs to a high-speed Broadband Internet connection or to an Ethernet back-bone. Allowing up to 253 users, the built-in NAT technology acts as a firewall protecting your internal network.
Configurable as a DHCP server, the EtherFast Cable/DSL Router acts as the only externally recognized Internet device on your local area network (LAN). The router can also be configured to block internal users' access to the Internet. A typical router relies on a hub or a switch to share its Internet connection, but the Linksys EtherFast Cable/DSL Router channels this connection through the blazing, full duplex speed of its built-in EtherFast 10/100 4-Port Switch.
Verwijderd
Verwijderd
LiNK zie boven:
Je provider kan in theorie het MAcadress van alle computers uit de tcp/ip packetjes halen.....is veel werk en niet de moeite..