6600 GT - Hoe werkt die tv-out?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-08 07:46

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Al een tijdje heb ik deze kaart in m'n systeem hangen en het beestje werkt heel netjes... ik kan er alles mee doen wat nodig is. Nu wilde ik ook eens proberen of ik 'm aan kon sluiten op de tv, zodat ik ook films kan kijken zonder achter de PC te zitten. Dat leek een redelijk recht-toe-recht-aan project te worden, maar nu ik dan daadwerkelijk de kabels heb liggen loop ik eigenlijk direct vast.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/got/video1.jpg
De kaart

Op de kaart zitten een VGA, DVI en - naar ik vermoed - de video out. De handleiding is niet te vinden en er staat Video bij, dus ik geloof het wel. Daarnaast heb ik er een mooi kabeltje bij waarmee die ene poort omgezet wordt naar een verscheidenheid van aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/got/video2.jpg
De aansluitingen

Hierbij heb ik een scart kabel die ik jaren terug ooit zelf in elkaar gezet heb. Toen veel gebruik van gemaakt (dus hij werkt), en nu dus weer uit de kast gehaald. Deze heeft video in/out en geluid in/out. Mijn idee was om daar de out (gerekend vanaf de PC) in de VIDEO aansluiting (de gele) van het stekkerblokje te doen. Leek me goed, dus dat als testopstelling neergezet.

Het probleem ontstaat echter pas op het moment dat ik ook echt gebruik wil gaan maken van die video-out. Deze wordt namelijk nergens in het menu genoemd. Wel staat er van alles over HDTV, maar aangezien ik m'n TFT niet wil frituren, blijf ik daar maar even met m'n tengels van af (waarschuwing blahdiblah als het apparaat aan de DVI geen HDTV aan kan... enge resultaten etc.).

Ik kan nergens vinden hoe ik die kaart zo ver moet krijgen om een signaal te gaan versturen. Niet in de extra menu's van de kaart bij de beeldscherm eigenschappen in ieder geval en een andere locatie kan ik me niet voorstellen voor een dergelijke optie. Help!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 17:55
je moet gewoon die svideo gebruiken ,werkt prima.
en natuurlijk ook op een svideo op je tv of scart (8>

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-08 22:25

Hoogie2004

Whohooooo

Hierbij heb ik een scart kabel die ik jaren terug ooit zelf in elkaar gezet heb. Toen veel gebruik van gemaakt (dus hij werkt), en nu dus weer uit de kast gehaald. Deze heeft video in/out en geluid in/out. Mijn idee was om daar de out (gerekend vanaf de PC) in de VIDEO aansluiting (de gele) van het stekkerblokje te doen. Leek me goed, dus dat als testopstelling neergezet.
is dus voor de tv de IN???? (of denk ik nu fout) dus moet je hem in de andere aansluiten van die scart verbinding (of het knopje omzetten?)

ten tweede een vraag: heb je de nieuwste drivers van je kaart?

Chad: Private Cycling Coach | Strava

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik weet dus nog niet of ik 't goeie stekkertje in het goeie gaatje heb gestopt, aangezien ik die tv-out functionaliteit niet in kan schakelen...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Nvidia drivers goed geinstalleerd? Rechtermuisknop bureaublad->eigenschappen->instellingen->geavanceerd->geforce 6600gt->nview display settings->tv selecteren.

Als je tv niet kan kiezen is die misschien niet goed aangesloten

Je kan ook proberen tv detection te forceren, staat ergens bij tools ofzo.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Alleen is die tv detectie voor zover ik heb kunnen terugvinden voor de HDTV, waarbij ik dus de waarschuwing krijg dat als het apparaat op de DVI uitgang geen HDTV ondersteund, deze gefrituurd zal worden. Vandaar dat ik niet zo happig ben op dat tv forceren :)

Bij de nvidia display settings staat overigens bij mij hier geen tv...
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/got/video3.jpg
Het menu

Zou het kunnen zijn dat de kaart maar 2 apparaten aan kan sturen? Dat dus nu, door de dual-monitor setup de mogelijkheid om ook tv-out te gebruiken verdwenen is?

[ Voor 40% gewijzigd door Kaastosti op 11-10-2005 13:12 ]

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Kaastosti schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:06:
Alleen is die tv detectie voor zover ik heb kunnen terugvinden voor de HDTV, waarbij ik dus de waarschuwing krijg dat als het apparaat op de DVI uitgang geen HDTV ondersteund, deze gefrituurd zal worden. Vandaar dat ik niet zo happig ben op dat tv forceren :)

Bij de nvidia display settings staat overigens bij mij hier geen tv...
[afbeelding]
Het menu

Zou het kunnen zijn dat de kaart maar 2 apparaten aan kan sturen? Dat dus nu, door de dual-monitor setup de mogelijkheid om ook tv-out te gebruiken verdwenen is?
Ja je kan maar maximaal 2 outputs tegelijk aan hebben, maar je kan gewoon switchen tussen monitor/monitor en monitor/tv. Hij zou dus eigenlijk gewoon in het lijstje bij je monitoren moeten staan.

Ik denk dat je tv dan misschien niet goed aangesloten zit (fysiek).
Zo ziet het bij mij eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fab1an.nl/tvout.JPG

Ik krijg trouwens geen HDTV melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.fab1an.nl/melding.JPG
Misschien bedoel je iets anders?

[ Voor 17% gewijzigd door HENNESSY op 11-10-2005 16:46 ]

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 11:11

Kortfragje

......

Ik zou het gewoon is proberen met 1 monitor en tv aangesloten en dan pas de advaced properties openen (dan detecteert ie) wil dat niet lukken moet je even kijken of je kan booten met ALLEEN de tv aangesloten. Dan forceer je het enigzins (wilde nog wel is werken bij mijn oude 440 MX)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb 1 monitor en de tv aangesloten en opgestart. Ik kreeg niet direct de optie voor tv, het hele 'nvidia Display Setting' kopje was gewoon weg. In de hoop dat het ging helpen het 'Force TV detection' aangezet en opnieuw opgestart. Nu krijg ik dus geen beeld op m'n tft, geen beeld op tv (maar dat kan ook nog aan de aansluiting of de tv zelf liggen), en krijg ik de instellingen niet meer normaal. Ofwel m'n systeem is onbruikbaar.

Veilige modus biedt geen uitkomst, aangezien daar het hele nvidia menu niet bestaat :| help enzo

...in veilig modus kaart weggegooid, laatste drivers downloaded en opnieuw installed. Heb weer beeld, maar hij herkent de tv niet goed op de een of andere manier.

[ Voor 17% gewijzigd door Kaastosti op 12-10-2005 16:26 ]

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Kaastosti schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:15:
Ik heb 1 monitor en de tv aangesloten en opgestart. Ik kreeg niet direct de optie voor tv, het hele 'nvidia Display Setting' kopje was gewoon weg. In de hoop dat het ging helpen het 'Force TV detection' aangezet en opnieuw opgestart. Nu krijg ik dus geen beeld op m'n tft, geen beeld op tv (maar dat kan ook nog aan de aansluiting of de tv zelf liggen), en krijg ik de instellingen niet meer normaal. Ofwel m'n systeem is onbruikbaar.

Veilige modus biedt geen uitkomst, aangezien daar het hele nvidia menu niet bestaat :| help enzo
In veilig modus driver uninstallen als nood oplossing.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Gisteravond heb ik dit project maar weer eens opgepakt, aangezien het de vorige keer niet gelukt was. Dus met frisse moed nog maar eens naar de mogelijkheden kijken en hopen dat er iemand met nog een briljant idee komt :)

De situatie zoals in de startpost is nog steeds hetzelfde qua hardware en setup. Ik heb er meer kabels bij gehaald, maar deze bleken gewoon fysiek niet in elkaar te passen dus het gebruik van de S-video uitgang op dat verdeelblokje gaat 'm helaas niet worden.

Op dit moment heb ik, door het gebruikt van de 'Force TV detection' optie onder het 'Tools' menu, het systeem zo ver dat ik bij de display settings netjes m'n TFT zie en een TV (in hoeverre dit echt detectie is of simpelweg omdat ik die optie gebruikt heb is mij niet duidelijk). De TV staat ingesteld als clone van de TFT, dus er zou hetzelfde beeld te zien moeten zijn.

Nu dan terug naar die SCART kabel... toen ik die maakte had ik er niet zo bij nagedacht om de stekkertjes duidelijk te labelen, waardoor het bij 'in' en 'uit' niet duidelijk is of dit nu vanaf de tv kaart gerekend wordt of vanaf de tv |:( }:O Maar goed, 50% kans en ik kan ze altijd omwisselen. Een van deze twee stekkertjes (beiden tulp) stop ik nu in de 'video' uitgang op het verdeelblokje (de gele) en verwacht dat er dan ook beeld wordt verzonden.

Over naar de TV... daar een leeg kanaal gezocht en gaan searchen naar het moment waarop ik mijn desktop in beeld zou krijgen. Dat leek mij een logisch idee, maar aangezien ik niet zo bijster technisch ben ingesteld als het op kabels aankomt, weet ik niet of dat ook de bedoeling is. Ik bedoel... het videokanaal is ook maar een kanaal wat toevallig op 0 staat.. toch? :X

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je geen externe kanalen, voor de s-video en scart aansluitingen achterop?

Ik dacht dat wij een philips tv hebben, en daar moet ik iig naar extern 2 kanaal switchen om het desktop op de tv te zien. Ik gebruik wel een laptop met een ATi x700 Mobility, en deze detecteert het direct als er iets op is aangesloten. (de resolutie op het laptopscherm past zich dan direct aan, zodat het geen breedbeeldresolutie meer is)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mijn held _/-\o_

Helemaal vergeten dat er een knopje zit op m'n afstandbediening waar ik me altijd aan erger als ik die per ongeluk indruk... want dan gaat het beeld op zwart... da's het externe kanaal :D Best wel ehmm stom :P

Pagina: 1