Toon posts:

Primary disk not found (softwarematig?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de search kon ik geen vergelijkbaar probleem vinden, dus daarom maar op deze manier.

Nadat ik de harde schijf van mijn vriendin's computer er uit had getrokken, en er vervolgens weer op nieuw in had geplugged, kreeg ik tot mijn grote schrik de melding: "Primary disk not found". Als eerste dacht ik, oh... gewoon even verkeerd geplugged. Maar ik heb alle mogelijke combinaties uit geprobeerd, en heb de jumper natuurlijk ook op "master" gezet. Toen dat ook niet werkte heb ik de primaire harde schijf van mijn eigen computer op de eerste computer aangesloten, en ook die deed het niet.

Flink schrikken dus....

Toen bedacht ik me ineens dat ik dit probleem al een keer eerder was tegen gekomen bij haar computer (toen ik het besturingssysteem er op nieuw opzette). De oplossing was toen: "computer uitschakelen, drie uur later weer aanschakelen, en hij deed het vervolgens weer".. Maar dat werkte dus nu helaas niet.

Haar harde schijf heb ik gecheckt op een andere computer, maar die werkt nog helemaal perfect, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Als ik boot via de cdrom drive (met Knoppix) doet hij alles wel naar behoren, behalve dat de harde schijf nog steeds niet gevonden wordt.

Systeem: Windows XP
Processor: Pentium 2,8
Moederbord: Asus (volgens mij)

Wie maakt me los? Wat kan ik nog doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al een andere IDE kabel geprobeerd of de cdrom als primaire IDE aangesloten? Er bestaat een grote kans dat je IDE connector dan wel controller over de zeik is, heb ik hier ook wel eens meegemaakt. Hdd op sec ide werkte prima, maar op de pri ide werkt het niet (en bleef het systeem zelfs hangen in de post). Geen enkel device werkte meer op die eerste connector. Dat moederbord hangt nu dus tegen de muur...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad al een ander kabel geprobeerd (die van de CDrom drive), maar daar had ik niet veel succes mee.

CDrom als primaire? Volgens mij nog niet... Ik had hem geloof ik op de secundaire master gezet.. toen deed ie het wel... dat ga ik nog maar eens proberen!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
BIOS reset al geprobeerd?

We are shaping the future