Toon posts:

multimediapc hulp nodig met 4 dvd's en 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aller eerst maar even voorstellen, ik ben Tom 24 jaar kom uit raalte en heb als hobby een drive-inn.
Nu wil ik graag ook video animatie's en video clips gaan gebruiken bij de drive-inn.

Het plan was het volgende,

Ik pak een pc, zet hier 4 dvd spelers in en 2 videokaarten / geluidskaarten.
De videouitgangen van de kaarten komen dan weer aan een mixer waarmee ik handmatig kan switchen tussen beide uitgangen van de videokaarten.De uitgang die ik dus alleen maar ga gebruiken is de video uit op de videokaart. hier komt verder geen monitor aan.De video-uit moet dus van hoge kwaliteit zijn.
De preview monitor komt aan een gewone simpele onboard videokaart,
De bedoeling is dus videoclips die op dvd staan klaar te zetten en dan in mekaar te mixen met beeld en geluid.
Ik wil het graag op een pc en niet met 2 losse dvd spelers omdat ik dan ook animaties en gedownloade filmpjes kan afspelen.
De reden dat ik meerdere dvd spelers erin wil hebben is stomweg het gemak en het sneller klaar kunnen zetten van meerdere filmjes.

Ik heb de mixer al in het bezit en ook de beamers zijn al aanwezig.

Maar nu de vraag:

Wat raden jullie aan om aan te schaffen kwa hardware? Het moet een stabiel en betrouwbaar systeem worden.Dus geen haperend beeld of vastlopers bij zware grafische animatie's
Ik heb zelf al wat rond gezocht maar echt duidelijk word mij het niet.
Kwa software kan ik ook nog niet iets vinden,
Verschillende demo's gedownload maar das puur zelf animatie's maken en dan presenteren.
Zoek meer iets dat je beelden kan klaarzetten en dan afmixen.Dit moet wel live gebeuren.
Ook moet hij switchen tussen de videokaarten en geluidskaarten. Misschien combikaarten?

Alvast bedankt voor het meedenken,
Gr Tom

Hoop dat ik dit in de juiste catogorie geplaatst heb anders moet een modje dit maar verplaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand?

Verwijderd

Wat voor een (type/merk) mixer is het precies?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een panasonic wm-5 zo even uit het hoofd.
Redelijk profi ding wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.skylight.ch/Skyvideomixer.jpg

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:34
kijk eens in de linux hoek? denk dat er wel leuke audioprojecten voor zijn.
en video moet ook mogelijk zijn, mneerdere video / audiokaarten in linux zijn "relatief"eenvoudig aan te sturen, bijna net zo makkelijk ( of ingewikkeld, wat jij wilt) als gewoon maar 1.

daarnaast is het beweren van streams audio of video met linux precies waar het voor bedoeld is. bewerkingen om streams nullen en eenen.

dus er zijn vast leuke projecten waar jij iets mee kunt

zelf ben ik geen muziek/video freak, dus kan je er niet echt mee helpen
misschien dat je eens kunt kijken op www.nedlinux.nl en dan op het forum een goeie plek vinden om je vraag te stellen.

Verwijderd

Als ik jou bedoeling juist begrepen heb:
Met betrekking tot je 4 DVD stations: zou het niet handiger zijn om gewoon 1station te nemen en dit dan gaan te gebruiken om iso's te maken van je DVD's en deze vervolgens af te spelen vanop harde schijf.
Lijkt me veel geschikter voor jou specifiek doel, is goedkoper, minder hardware slijtage, sneller en geen haperingen, en geen last van een overbezette IDE controller (denk maar aan master/slave)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:31
Ik las dat je uit raalte komt dus azerty zit bij jouw in de buurt, goede zaak om het spul te kopen. Misschien kunnen ze je daar ook nog advisieren.
Pagina: 1