Ik weet 't niet betrouwbaar omdat ik nog ergens wat losse temp.sensors moet scoren (de LM35 is een leuke). De onboard sensor van de A7V is UITERMATE onbetrouwbaar.
Goed, een gok: met 1x 80W peltier en een Duron 650@900 (m'n hobbyprocje. Blaas ik die op om wat voor reden dan ook: jammer dan) haal ik een coldplate temp van zo'n 10 graden. Met 2x80W peltier en koelwater van 22 graden krijg ik ijsvorming op de coldplate (nog niet geisoleerd. Ik ben gewoon nog even aan het spelen). Dan zegt de A7V tempsensor nog overigens braaf 22 graden. En ja, alles is vlak, zit goed op elkaar, en er zit koelpasta tussen (Arctic Silver).
In principe heb ik (nog) geen bezwaar tegen een watertemperatuur van zo'n 45-50 graden, aangezien ik nog even niet structureel onder het dauwpunt wil gaan koelen. De benodigde isolatie levert me namelijk een moeilijk weer verkoopbaar moederbord op. Een watertemp van 50 graden zou me met 2x80W peltiers een core temp van zo'n 20 graden op moeten leveren. Zat om mee te experimenteren.
Maar de handleiding van de Sicce Nova geeft een max. watertemperatuur van 35 graden. Wat is jouw mening daarover?
Over die radiator.
- Meen je dat serieus, van die 1x1.5m radiator? Sjezus!
- Wat zijn de beste radiatoren die IN de kast kunnen, en die werken met een lage airflow?