Toon posts:

XP loopt vast na installatie drivers moederbord (A8N-SLI)

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer in losse ondelen gekocht.

Nu heb ik hem helemaal netjes in elkaar gezet. Zonder enig probleem. De installatie van Windows XP liep ook helemaal goed. Maar nadat ik de drivers van mijn moederbord installeer beginnen de problemen.

Als de drivers zijn geinstalleerd moet de computer opnieuw worden opgestart. Ik krijg het windows logo te zien en het balkje eronder dat het aan het laden is. Hier blijft de pc hangen. Als ik hem in veilige modus opstart en de drivers weer verwijder is het probleem weer weg.

Waaraan zou dit kunnen liggen? Ik heb het bios al geupdate en de nieuwste drivers al geprobeerd. Maar die lossen het probleem niet op.

Ik heb de volgende onderdelen:

Moederbord Asus A8N-SLI
Asus En6600 TD 512 MB
AMD Athlon 64 3000 Mhz
Sata 160 GB Harddisk
2x DDR 512 MB pc400 Whitelake
A-Open QF50A 300 Watt

Kent iemand dit probleem? Ik zou niet weten wat het kan zijn...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:23
Installeer de chipset drivers eens zonder de IDE drivers te installeren.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
biobak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:32:
... en zonder de Network Suite. Die wil wel eens problemen geven. :) Succes!

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:32:
Maar als ik deze niet installeer kan ik toch geen gebruik maken van de IDE drivers.. zoals cdrom, dvd brander.. etc...

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Hoe dacht jij windows erop gezet te hebben dan? ;)

IDE drivers van die CD zijn niet nodig. Sterker nog, meerdere mensen hebben na installatie hiervan het systeem in één klap trager zien worden.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:45:
[...]

Maar als ik deze niet installeer kan ik toch geen gebruik maken van de IDE drivers.. zoals cdrom, dvd brander.. etc...
Dan gebruikt hij de standaard Microsoft driver. Die doet het prima. Ik heb overigens geen problemen met de IDE drivers. Er is niet echt een pijl op te trekken of die IDE drivers wel of niet werken. Je moet gewoon geluk hebben denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook nog te maken kunnen hebben met de voeding? Zou 300 Watt te weinig zijn voor dit moederbord? Of treed dit probleem dan niet op??

Ik ga morgen meteen ff proberen of het aan de IDE drivers ligt.... LET's HOPE!! :)

Verwijderd

Topicstarter
JHA.... :) :) :)

Dat was het! Heb XP er opnieuw opgezet en alle drivers van het moederbord geinstalleerd behalve de IDE drivers! Op deze manier is het probleem verholpen. (tot zo ver) ;)

Super bedank!!!!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08
Ik zou eens een torture test doen met je pc, om te kijken of je voeding sterk genoeg is. Laat 3Dmark05 draaien, terwijl je op de achtergrond bestanden kopieert op de schijf, gaat branden en een cd afspelen. Want volgens mij is die voeding eeerg krap. Heb zelf de 350 watt versie op een lichter intel-systeem en die houdt het nog maar net uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. tot nu toe geen problemen gehad... heb al flink gekopieerd, fifa 2006 gespeeld... werkt tot nu toe prima!! :) Mocht ik problemen krijgen met de computer dan zal ik als eerst de voeding vervangen. Maar zolang het goed werkt... wacht ik hier nog ff mee....
Pagina: 1