Toon posts:

[JS] Keuze dropdown bepaald welk formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil graag vanuit een dropdownbox een keuze maken. Afhankelijk van de keuze moet er verschillende formulieren getoond worden.

Ik kan met onderstaande script wel met 2 aparte bestanden gaan werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<script type="text/javascript">
function go(form) 
{
location=form.selectmenu.value
}
</script>
</head>

<body>
<form>
<select name="selectmenu" onchange="go(this.form)">
  <option>selecteer</option>
  <option value="formulier1.php">form 1</option>
  <option value="formulier2.php">form 2</option>

</select>
</form>
</body>

</html>

Maar ik zou dit graag in 1 bestand willen hebben. Kan iemand mij een zet in de goede richting geven? Eventueel met welke functie je dit kan maken in javascript?
ik kwam er na dik 2 uur googlen niet uit .. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 21:57 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je zult je toch iets meer moeten verdiepen in JS wil je dat voor elkaar krijgen.
Je zou de verschillende formulieren bijvoorbeeld in een variabele kunnen zetten in javascript en afhankelijk van de waarde van selectmenu kun je dan het juiste formulier tonen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Maak 2 formulieren, zet ze beide met wat CSS op display:none ofzo (desnoods in een DIV of whatever) en goochel met wat JS om m.b.v. de dropdown het juiste formulier / Div / Whatever op display:block te zetten...

Ik zit hier momenteel op een laptop zonder mijn trouwe homesite, anders had ik wel even een voorbeeldje geflansd... Hoewel dit doorgaans redelijk basic werk is en je er zo ook uit moet komen.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 10-10-2005 22:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Je wil twee formulieren in één bestand?
CSS of writeln

[ Voor 10% gewijzigd door TheBorg op 10-10-2005 22:05 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

MBV

CSS zou ik niet doen, zien mensen het vaak alsnog tijdens het laden van het bestand.

Ik heb ooit voor een opdracht een funky JS-ding gemaakt die een XML-bestand inlees om de pagina mee op te bouwen. Om hoeveel keuzes gaat het eigenlijk? Als het om 2 keuzes gaat kan je alles in 1 keer erin dumpen, als het om 30 keuzes gaat zou ik iets anders verzinnen.

Hoeveel lijken de pagina's eigenlijk op elkaar? Als het alleen een keuze is tussen het aantal tekstvelden zijn er elegantere oplossingen dan de hele pagina inladen :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MBV schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:08:
CSS zou ik niet doen, zien mensen het vaak alsnog tijdens het laden van het bestand.

Ik heb ooit voor een opdracht een funky JS-ding gemaakt die een XML-bestand inlees om de pagina mee op te bouwen.
Geen CSS maar wel XML 8)7
Er zijn 1001 manieren om dit te maken. Je kunt je formulier ook dynamisch opbouwen vanuit JS of het via een XML HTTP request ophalen. Het is maar net wat je er voor eisen aan stelt. En afgaande op de TS is dat niet veel.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
het gaat gewoon puur om een statische dropdownlist. Er moet 1 keuze gemaakt worden en vanuit die keuze moeten er verschillende formulieren tevoorschijn komen. Het gaat erom dat er zeg maar "gejumped" word naar het juiste formulier. Alleen dan zonder een send button. Ik hoop dat dit iets duidelijk is ... :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:22:
het gaat gewoon puur om een statische dropdownlist. Er moet 1 keuze gemaakt worden en vanuit die keuze moeten er verschillende formulieren tevoorschijn komen. Het gaat erom dat er zeg maar "gejumped" word naar het juiste formulier. Alleen dan zonder een send button. Ik hoop dat dit iets duidelijk is ... :)
Bij mij is het duidelijk ja, maar om eerlijk te zijn: Je toont bar weinig eigen initiatief. Heb je al wat gezocht? Heb je al wat geprobeerd? En zo ja, wat dan? En wat lukte er niet?
Met wat JS dingetjes zichtbaar/onzichtbaar maken stelt echt niet veel voor hoor.

Over mij

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie RobIII dus. Met als extra toevoeging dat Javascript in Webdesign & Graphics hoort en niet in Programming & Webscripting (zie ook HTML, CSS, JavaScript, Flash en Director topics *12-05*, dat sticky topic staat er niet voor niks natuurlijk ;) )

Echter omdat je zelf niet aangeeft welke zaken e.d. je allemaal al geprobeerd hebt gaat dit topic toch op slot. Ga zelf eerst actief aan de slag. Mocht je er nog steeds niet uitkomen dan kan je een nieuw topic openen in Webdesign & Graphics, echter alleen als je daarin aangeeft welke zaken je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.