Toon posts:

Overklok programma's die overclocked booten mogelijk maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een programma waarmee je de overclock settings kan opslaan en die dan worden ingesteld bij het booten, dus zodat je bij het starten van de pc niet telkens opnieuw de juiste overklokinstellingen moet ingeven. Bestaan er zulke programma's voor het overklokken van een AMD64? Ik dacht eerst gewoon de snelheden in te geven in de BIOS, maar mits ik daar bijlange niet zover geraak in het overklokken is deze optie weggevallen en ben ik op zoek naar zo'n progje.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:10

GVR

Ben je mooi klaar mee als een optie niet goed schijnt te werken, en je pc boot telkens met de -niet werkende- instellingen

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:34:
Ben op zoek naar een programma waarmee je de overclock settings kan opslaan en die dan worden ingesteld bij het booten, dus zodat je bij het starten van de pc niet telkens opnieuw de juiste overklokinstellingen moet ingeven. Bestaan er zulke programma's voor het overklokken van een AMD64? Ik dacht eerst gewoon de snelheden in te geven in de BIOS, maar mits ik daar bijlange niet zover geraak in het overklokken is deze optie weggevallen en ben ik op zoek naar zo'n progje.
Wat wil je nu? ik hoef niet elke keer opnieuw de kloksnelheid in te stellen hoor, bios heeft niet voor niets een save-optie... dat progje lijkt me erg onhandig, als iets niet werkt, zie dan maar eens iets anders in te stellen met n niet werkende pc

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:41:
Ben je mooi klaar mee als een optie niet goed schijnt te werken, en je pc boot telkens met de -niet werkende- instellingen
offtopic:
Wat heeft dat nou voor een zin om te posten? Maargoed..

Geef is info over je systeem? En vooral je mobo, ik heb ook een AMD 64 en op mijn mobo, A8N-E doet ie het prima en onthoudt ie ook alles. Volgens mij zijn er ook geen programma's waarmee je kunt overclocken behalve je BIOS.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Freaky Gabbur schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:41:
Yofresh_750 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:46:
[...]

Wat wil je nu? ik hoef niet elke keer opnieuw de kloksnelheid in te stellen hoor, bios heeft niet voor niets een save-optie... dat progje lijkt me erg onhandig, als iets niet werkt, zie dan maar eens iets anders in te stellen met n niet werkende pc
Als hij een programma voor Windows bedoelt, dan kan hij nog in veilige modus opstarten om de instellingen te veranderen. Voor Linux kan dat ook.

Hij kon het niet in z'n bios doen, aangezien de bios daar niet genoeg mogelijkheden voor heeft. Hij wil er meer uit halen dan dat met z'n bios kan. (tenminste dat begrijp ik uit z'n startpost)

Welk programma gebruik je eigenlijk? Is dat programma niet te automatiseren ofzo? Dan kun je die namelijk gewoon in je register instellen dat hij bij het opstarten laad met de nodige instellingen.

[ Voor 42% gewijzigd door eghie op 10-10-2005 21:52 ]

Verwijderd

Moet je mij eens vertellen welk modern mobo met een amd64 niet de mogelijkheid bied om te kunnen oc'en? :?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
hij heeft een alienmultiocware 9XD (special NO OC feature) ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
AMD64 3000+ Venice
MSI K8N Neo4 Platinum
Corsair Twinx 1024 3200C2
Als er nog zaken zijn die gekend moeten worden, vraag maar.

Overklokken door de HTT te verhogen.
Programma: ClockGen voor de nForce4

Het probleem is gewoon dat het overklokken met Clockgen probleemloos gaat tot een bepaalde HTT, dan nem ik altijd een stapje terug voor de zekerheid voor de stabiliteit, en laat ik men pc gewoon zo staan terwijl die werkt. Zo loopt alles perfect, maar als ik deze snelheid van HTT gewoon wil instellen in de BIOS zodat hij automatischa daarmee zou booten, wil hij met die instelling gewoon niet booten en moet ik BIOS reseten. In de BIOS geraak ik dus bijlange niet zover qua overklokken, daarmee hoop i dat er een programmaatje is (mits ik daar verder mee kan klokken) dat je dan kunt instellen dat bij elke opstart met die frequenties wordt opgestart.

Verder ben ik mij bewust van de risico's van het instellen van zo'n programma, dat als je dan niet meer opgestart geraakt, dan je dan in een vicieus cirkeltje komt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 22:04 ]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
wat voor koeler en welke cpu snelheid en je ram timings graag ^^ want als jouw bios iets niet toelaat heeft dat een goede reeden weet je dat ^^

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Op het moment dat je clockgen hebt draaien kun je dan zonder problemen (reboots, bsod) gewoon gamen of een stresstest doen?

Heb je ook al geprobeerd als je via het bios oc'ed om meteen de vcore te verhogen?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:55:
Moet je mij eens vertellen welk modern mobo met een amd64 niet de mogelijkheid bied om te kunnen oc'en? :?
Ik heb zo'n moederbord: MSI RS480M2. Het is een M-atx moederbord, ik dacht eerst dat het nog wel in een latere bios de overclock opties nog erop zullen komen, maar dat is niet zo.

Alleen met Clockgen kan je overclocken tot 220 (Spread spectrum uit) 230mhz (Spread spectrum aan).

Ik heb verder nog geen andere oplossing gevonden dan een andere moederbord als Asrock te kopen.

Volgens mij kan het programma cpucool wel na windows opstart automatisch de overclock instellen, maar dan moet het programma wel opstarten.
Ik snap het programma nog niet echt, maar je kan het proberen: http://www.cpufsb.de/CPUCOOL.HTM
Enigste wat er kan gebeuren is vastloper en heel misschien een BSOD

Verwijderd

Topicstarter
Bschnitz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:06:
wat voor koeler en welke cpu snelheid en je ram timings graag ^^ want als jouw bios iets niet toelaat heeft dat een goede reeden weet je dat ^^
Op het moment dat je clockgen hebt draaien kun je dan zonder problemen (reboots, bsod) gewoon gamen of een stresstest doen?

Heb je ook al geprobeerd als je via het bios oc'ed om meteen de vcore te verhogen?
Koeler: boxed met AS5
Timings heb ik momenteel op CL3 en 2T ingesteld (ipv normaal CL2 en 1T) om te stresstesten zonder mijn geheugen te zwaar te gaan instellen.
CPU draait momenteel op 2.6GHz (HTT 289 en multiplier 9X) en er is al gedurende een paar uur een stresstest (Prime95) aan het lopen waarin alles perfect gaat op deze snelheid, geen errors. Ik krijg de cpu ook tot 2.8GHz maar dan gaan er errors optreden dus neem ik een flink stapje terug en bij 2.65GHz zijn er geen problemen meer, als veiligheidsmarge heb ik dan 2.6GHz genomen.
De temperaturen zijn idle ongeveer 32 graden en stressed 48 graden.
Voltage is al boven standaard verhoogt.

Het rare is, momenteel gaat alles goed, met 48 graden, en als ik die snelheid wil instellen en hiermee booten, wil hij niet booten, hoewel de temperatuur dan wel nog lager is dan nu, dus het probleem kan al niet aan te hoge temperaturen liggen.
Het is dus echt zo dat bepaalde instellingen in clockgen perfect werken, en als ik met exact dezelfde instellingen wil booten lukt het niet. De kloof waarmee Clockgen werkt en wat in de BIOS lukt is ook nogal redelijk groot:
In BIOS kan ik tot een HTT gaan van 235 en booten, maar hoger niet meer.
In clockgen kan ik tot een kleine 300 gaan en dit zonder errors bij het stresstesten.
Archimond schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:25:
Alleen met Clockgen kan je overclocken tot 220 (Spread spectrum uit) 230mhz (Spread spectrum aan).
Volgens mij kan het programma cpucool wel na windows opstart automatisch de overclock instellen, maar dan moet het programma wel opstarten.
Ik snap het programma nog niet echt, maar je kan het proberen: http://www.cpufsb.de/CPUCOOL.HTM
Enigste wat er kan gebeuren is vastloper en heel misschien een BSOD
Hmm die spread spectrum instelling weet ik nog niets van, heb die gewoon origineel laten staan, kan dit invloed hebben op dit probleem?
Dit programmaatje zal ik morgen eens bekijken, het wordt ondertussen nogal laat. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 22:33 ]

Pagina: 1