160gb schijf word niet goed herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb probleem dat me 160gb Western Digital schijf maar als 32gb wordt herkend door de bios. Eerste waar ik dan naar kijk is een mogelijke bios update. volgens site van fabrikant is bios up to date.
Ik heb op de site van western digital gekeken naar de jumpersetting. heb er verschillende geprobeerd heb andere kabel geprobeerd beide zonder resultaat.

Had het idee dat het probleem zich voordoet sinds ik 250gb maxtor schijf er bij had gezet. als ik de maxtor schijf niet aansluit wordt ie nog steeds als 32gb herkend. Volgens testprogramma van Western Digital is er ook niks mis aan de schijf.

Op de site van Maxtor staan 3 oplossingen voor schijven groter dan 137gb die niet goed worden herkend.
1) OS upgraden en big drive enable patch downloaden.
OS is up to date en patch is wel geinstaleerd maar omdat het in de bios al fout gaat lijkt me dit niet echt van toepassing. of toch wel :?

2) instaleer intel application accelerator.
aangezien er een VIA chip op me moederbord zit is dit ook geen oplossing. zou via 4in1 drivers hier werken :?

3) de harde schijf op een losse ide controller aansluiten.
Het heeft zonder losse controller gewerkt dus zou dat nu ook moeten kunnen en heb ook geen geld voor een controller.

Ik vind het maar vaag probleem en kom er niet uit.

schijf: western digital 160gb 72rpm 8mb
moederbord: Asus A7v8x-x

[ Voor 4% gewijzigd door Toet3r op 10-10-2005 21:29 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verder nog even de opmerking dat sommige harde schijven een jumper hebben waarmee je hardwarematig een capaciteit limiet op de harddisk kunt instellen, zodat de oudere BIOS'en met deze harddisk overweg kunnen. Deze jumper zorgt er dus ook voor dat de schijfruimte gelimiteerd wordt! Check de handleiding, al dan niet online, voor een beschrijving van de jumperinstellingen.
OM FAQ / Beleid
mischien zoiets, of staat er daar een oplossing :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Toet3r
  • Niet online
had naar mogelijke jumperinstellingen gekeken op de site van WD. daar werd helemaal niet gesproken over een capiciteit limiet jumper.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 10:06
in de FAQ wordt aangegeven dat XP een FAT32 partitie maar 32 GB groot maakt ...
is dat misschien van toepassing?
oplossing is dan NTFS of FDISK / PM.

gewaarwordingshorizon

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:55
maaarten schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:32:
had naar mogelijke jumperinstellingen gekeken op de site van WD. daar werd helemaal niet gesproken over een capiciteit limiet jumper.
Dit probleem had ik ook, had idd iets met een jumper te maken, waardoor hij de schijf maar voor de helft zag, idd voor oude bios versie's, een speciale jumper voor >32 gb volgens mij

[ Voor 9% gewijzigd door Ora et Labora op 10-10-2005 21:50 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Toet3r
  • Niet online
Heb dit gevonden op de site van WD. Als ik de jumpers zo zet als aangegeven word de schijf nog steeds als 32gb herkend :(
Guardian Angel schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:04:
Kijk eens even in de FAQ het staat daar prima uitgelegd wat er aan de hand kan zijn.

spuit 11 aan zet.
had al in de faq gekeken

[ Voor 33% gewijzigd door Toet3r op 10-10-2005 22:07 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eens even in de FAQ het staat daar prima uitgelegd wat er aan de hand kan zijn.

spuit 11 aan zet.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 10-10-2005 22:04 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1