Toon posts:

SELF MADE CASE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben een tijdje geleden begonnen aan een volledige opbouw van eigen pc case, ze is nog niet volledig af maar wou toch al ff een pic laten zien :)
hier staan ze http://users.pandora.be/jiri.slagmeulder/case

Verwijderd

Ziet r al leuk uit !!..

alleen zit die cd-rom (brander) niet een beetje scheef, o fligt dat aan mij ?

Verwijderd

Topicstarter
nee zit scheef staat ook nog niet vast :p
heb er vlug al een cdrom ingepropt om foto te nemen anders was het front zo leeg he :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

pics van zijn kast.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jiri.slagmeulder/case/case.JPGAfbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jiri.slagmeulder/case/front.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jiri.slagmeulder/case/front1.jpg

ziet er zeer netjes uit.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
hoe post je direct fotos in forum ? :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

[img ]en met[/img ]
haal wel de laatste spatie weg tussen de 'g ]'.
en daartussen je url plaatsen van de foto's.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
thx !

Verwijderd

Ik heb ook al gedacht om zoiets te maken. Heeft het veel geld en tijd gekost?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35
Kewl!!
Ik ben zelf ook bezig een kast te ontwerpen/maken. Ik ben al druk bezig met Autocad tekeningen te maken enzo.
Omdat ik alles op de mm. precies wil hebben moet ik alle maten hebben.
Nu heb ik van bijna alles al de maten, maar nog niet van de drives.
Klopt het dat een 5.25" drive exact 6" breed en 1.7" hoog is, en een 3.5" drive exact 4" breed en 1"hoog is?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

gho, dit is echt knap

de topic van dit forum moet aangepast worden :)

:) die-hard Overclocking, Case Modding & Self Made Cases :)

Verwijderd

Topicstarter
sub, mja spijtig genoeg kruipt er wel wat geld in als je aluminium en plexi begint te gebruiken, en vooral veel tijd....
enkel voor de plexi : 2x 60cm op 40 1x 40cm op25cm en 1x 25 op 60 cm ben je al aan 3000bef(150gulden) en 1000bef (50gulden) aluminium...komen er nog de vijzen ledjes switchen enz bij....denk dat ik nu ongeveer aan 5000bef (250gulden) zit blacklight inbegrepen...
en voor de afmetingen heb ik de maten van me aopen hq08 genomen alleen iets breder 25cm ipv 20cm...en voor de rest voor de andere afmetingen voor bay enz heb ik een cdrom speler enz genomen en gemeten :-) ben gewoon veel te lui om alles op plan te zetten :)
GL

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ziet er errug leuk uit dat plexiglas! Ik ga binnenkort post ik ook ff foto's van mijn gemodde HQ08.

Verwijderd

Waarom heb je aluminium gekozen? Dat is toch een pak duurder? Wel lichter:) . Waar koop je trouwens zo'n alu (in België) en heb je het gelast/gebraseerd/geschroeft?
In ieder geval: ik ben jaloers:9~:9~:9~:9~:9~

Verwijderd

Ik ben ook van plan om er eentje te gaan maken ( die van jou ziet er kewl uit :9~ ! )
Alleen eff een vraagje hoe zaag je die cd-rom speler enz enz eruit want ik heb zelf helaas geen dremel :( .
Tips ?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

33 Graden is trouwens niet erg warm voor een proc. Leuke achtergrond ook :) (pot verwijt de ketel)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
subwoofer, ik heb inderdaad alu gekozen voor het gewicht en heb het aan mekaar bevestigd met ermz ze noemen dat poprevetten, ik weet niet of dat AN is :) en ik heb alles eruit gezaagd met een electrische handzaag gaat perfect als je een vaste hand hebt :) voor iedereen die vragen heeft mijn icqnr is :50924957

Verwijderd

Topicstarter
ojaa ff vergeten je kunt die alu profielen vinden in alle maten en vormen in de bricorama (belgie) :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEHHH, vind het niet mooi :?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
smaken verschillen, gelukkig maar anders hadden we allemaal de zelfde kleren en dezelfde auto en dezelfde vrouw :pp

Verwijderd

daarom , hij kan dit niet waarderen omdat hij liever een echte kant en klaar koopt , moet hij toch weten , maar ik vind het al een hele prestatie van je , ik bedoel hoe kom je erop :? :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe ik erop kom ? nou zeer simpel ik ga veel naar lan parties en mijn bigtower aopen hq08 woog echt veel te veel om 2 verdiepen naar beneden te zeulen dus dacht ik ik maak zelf een lichte bigtower en als hij mooi wordt heb ik ook nog iets origineels, dus na die kant en klare plexi case te hebben gezien op internet ben ik zelf begonnen met eigen ontwerp, dat nu bijna af is. dan ga ik de 2 eens vergelijken op gewicht en zien hoeveel ik heb gewonnen :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 18 januari 2001 00:24 schreef Darkman het volgende:
daarom , hij kan dit niet waarderen omdat hij liever een echte kant en klaar koopt , moet hij toch weten , maar ik vind het al een hele prestatie van je , ik bedoel hoe kom je erop :? :)
Ja maar ik vind het persoonlijk niet mooi inelkaar gezet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
als alles volgens plan gaat (heb weinig tijd)
komen er vrijdag meer foto's online, dus alles wat je niet goed vind zeg het maar kan ik nog wat verbeteringen aanbrengen....

Verwijderd

Hoe ziet de achterzijde (backplane) eruit?
Dát lijkt mij het moeilijkste bij zelfbouw: al die (ovale) gaten.

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 01:40 schreef augustus het volgende:
Hoe ziet de achterzijde (backplane) eruit?
Dát lijkt mij het moeilijkste bij zelfbouw: al die (ovale) gaten.
één gelukje, niet iedereen ziet de achterkant, dus al is het niet zo aerodynamisch, je kunt ze ook vierkant houden.

Verwijderd

...en de sleuven + bevestiging voor de pci-kaarten...

Verwijderd

Dit is ook self-made>:)
Afbeeldingslocatie: http://www.lachmenu.nl/super/fotos/standard/page32/images/08.jpg

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 01:00 schreef Montieken het volgende:
hoe post je direct fotos in forum ? :)
RTFM! |:(

Oftewel, lees de FAQ.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Op donderdag 18 januari 2001 15:31 schreef Subwoofer het volgende:
Dit is ook self-made>:)
[afbeelding]
Bruut! van jou?

Btw, Montieken..kast mwah...zo vaak gezien @ VH, vind niet echt mooi afgewerkt als ik eerlijk ben.

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 15:51 schreef WarPuppy het volgende:

[..]
Bruut! van jou?

Btw, Montieken..kast mwah...zo vaak gezien @ VH, vind niet echt mooi afgewerkt als ik eerlijk ben.
Neen, gelukkig niet. Gevonden op het net en ik wou het gelijk ergens posten want het is id extreem.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wel releks: zo'n hele koele kast maken en dan het prijsje op een van de buizen laten zitten :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Maar het zal waarschijnlijk wel enkele 10talle decibels produceren|:( maar wat een airflow>:).
Je kunt er wel niks op kwijt. En als je een drankje voor de ventilator laat vallen...:P

Verwijderd

Topicstarter
morgen komen er pics onlne vanuit alle hoeken en kanten en dan wil ik graag alle negatieve commentaren horen, maar dan wel met wat er slecht aan is dus niet gewoon van slecht afgewerkt want daar heb ik niks aan :?
en zoals ik al zei dit is een experiment heb niks op plan gezet ofzo gewoon me big tower gemeten en beginnen zagen en boren :)
volgende zal waarschijnlijk beter zijn :)

Verwijderd

Ik vind het wel keurig hoor, niet echt mooi maar wel origineel. Ik heb wel respect voor mensen die handarbeid verrichten.

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:17 schreef -polle- het volgende:
Ik heb wel respect voor mensen die handarbeid verrichten.
Dank je.
Komt in deze wereld niet echt vaak meer voor.

(spreek ik uit de schoenmakers wereld)

Verwijderd

ik ga ook maar eens een case bouwen heb nog atx mobo plank :) dus dan kan ik mooie lan party case bouwen :)

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Dit is ook self-made [image]
zeg subwoofer moet je dat ding niet met 4 bouten vast in de grond zetten??? :) Jemig zeg wzt een fan hangt daaraan...
als je je 's zomers verveeld kun je er altijd nog mee gaan parasailen.. >:)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

Topicstarter
is die van jou sub ? ben die al eens ergens tegen gekomen op een site en daar zat toen een peosje onder de fan :))
nice case :p

Verwijderd

Topicstarter
poesje moest dat dus zijn...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Kleinigheidje : 'Self Made' is Double Dutch van de bovenste plank. Het moet 'home-made' zijn ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:40 schreef Montieken het volgende:
is die van jou sub ? ben die al eens ergens tegen gekomen op een site en daar zat toen een peosje onder de fan :))
nice case :p
Op donderdag 18 januari 2001 16:00 schreef Subwoofer het volgende:

[..]
Neen, gelukkig niet. Gevonden op het net en ik wou het gelijk ergens posten want het is id extreem.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 00:59 schreef ReseTTim het volgende:
pics van zijn kast.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Zal wel lekker zwaar zijn >:)
ziet er zeer netjes uit.

Verwijderd

Topicstarter
fuck die digicam vreet batterijen ze zijn leeg :(
pics zullen dus pas morgen online komen heb...
Pagina: 1