Toon posts:

5.1 geluid laten lopen via DVDspeler hoe moet dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K8N sli Platinum mobo en wil deze aansluiten op mijn dvd-speler zodat ik hierop mijn 5.1 geluid krijg. Alleen wanneer ik dit probeer met een normale jack stekker lukt dit niet. Wanneer ik de test namelijk uitvoer geeft hij alleen geluid weer via de rechter en linker voor speaker en de andere zijn dood. Hoe kan ik dit het beste oplossen en is hier wel een oplossing voor

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

voodooless

Sound is no voodoo!

DPLII knopje indrukken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik suggereer dat je het hebt over een DVD/Reciever combinatie. Vziw heeft jouw mobo een Creative SoundBlaster onboard, en je mobo zal dus ongetwijfeld een optical of coaxical out hebben. Je moet dan even kijken of je die kan verbinden met je DVD/receiver. Wanneer je dat hebt gedaan moet je even in Windows opgeven dat je graag 5.1 geluid wil over je SPDIF out. Je DVD/receiver zal dan netjes het geluid 5.1 weergeven.

Mocht dit niet werken, dan kan je kijken of de receiver 5.1 direct ingangen (dus 6 tulpen) heeft, zoja dan kan je die aansluiten. Zonee dan kan je gewoon 2 tulpen (stereo) aansluiten en zoals hierboven gezegd je receiver op Dolby ProLogic II zetten, dan vormt hij het geluid naar 5.1.

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel het is gelukt