[Webcam] Meerdere Sweexjes in Windows XP.

Pagina: 1
Acties:

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Wij proberen momenteel om meerdere Sweex Webcam 100k's (6005 CIF = sensor?) aan de praat te krijgen onder Windows XP. Hij ziet ze beiden, echter de tweede geeft een melding "device kan niet starten", code 10.

Los van elkaar doen ze het ieder, echter samen krijgen we deze webcams niet correct aan de praat onder Windows XP.

Tevens kunnen we er geen nieuwere drivers voor vinden en het is op verschillende pc's (en laptops :P) getest.

Iemand een idee hoe we dit zouden kunnen oplossen?

Bedankt!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb even zitten zoeken en het schijnt een limitatie te zijn van directshow in windows xp.
Dit programma kan het wel: http://www.tincam.com/
Wellicht dat er meer van dat soort programma's zijn.

ik heb gezocht op: xp multiple webcam
daarmee zal je genoeg moeten kunnen vinden.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Wat ook een oplossing schijnt te zijn is totaal verschillende camera's gebruiken i.v.m. verschillende drivers, of natuurlijk IP camera's.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 21:56
misschien kan Dorgem 't.
From version 1.2.0 Dorgem has support for multiple cameras. Using the command line, you can now specify different cameras.
You can create a new configuration, by starting Dorgem with the command-line parameters:

/c:config
The configuration name 'config' is any name you wish as long as it only contains characters 'a' to 'z', 'A' to 'Z' or '0' to '9'.

If you have two different cameras, you could make two shortcuts to start Dorgem with the following command-lines:

dorgem.exe
dorgem.exe /c:cam2
Notes:
The first one has no parameters, so the default configuration is being used.
I got reports from someone with two identical Labtec cameras, that is very difficult to set him up for multi camera support.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Met verschillende webcams heb ik hier nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte daarbij Dorgem om te capturen van meerdere cams.

If I can't fix it, it ain't broken.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Met verschillende webcams werkt dit inderdaad. Echter in de toekomst willen we dit misschien ook op grotere schaal toepassen, en dan ga je niet voor elke toepassing, 13 verschillende webcams aanschaffen :).

Het gaat ook niet zo zeer om de software om de beelden uiteindelijk te kunnen bekijken, maar om het feit dat Windows er slechts één wil starten.

Mocht dit een beperking binnen Windows zijn, is dit dan te omzeilen, of is Windows hierin misschien te foppen...

Thnx
Pagina: 1