[XP] Touchpad klikt nietmeer

Pagina: 1
Acties:

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-03 14:09
Normaal kan je door op je touchpad te tappen gewoon klikken in windows.
Maar windows weigerd dit nog te doen om 1 of andere reden ik heb zelfs windows opnieuw op mijn pc gezet en het werkt nog steeds niet. In linux daarentegen werkt het nog altijd perfect.

Ik heb ook opgezocht en hier verwijzen ze altijd naar dat je bij je system tray moet aanzette van click on tap maar ik kan dit totaal nergens vinden.

Gebruik overigens de Engelstalige Windows Xp Professional.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03 05:44

Bob

(jarig!)
Moet je niet een of andere driver voor je touchpad installeren? Bij mij werken er ook een hoop functies niet zonder mijn synaptics driver. Of je kan tappen zonder een speciale driver weet ik wel niet, maar het is aangeraden om er eentje te installen, omdat je anders zeer zeker niet kan scrollen met je touchpad.

• siskos
Scrollen en tappen heeft altijd gewerkt met Windows maar zomaar ineens nietmeer.

Het gekke eraan is dat scrollen nog altijd werkt maar tappen gewoon nietmeer.
De drivers zou ik overigens niet weten waar ik deze zou moeten zoeken, ik heb bij mijn laptop een driver cd gekregen ven Fujitsu Siemens en hierbij zit geen enkele van een touchpad of dergelijke.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er zit normaal wel een driver bij geloof ik, weleens gezien, hiermee is het misschien verholpen.

• siskos
Ik heb nog wat rondgezocht op het internet en heb gewoon lukraak ergens dirvers gedownload voor een touchpad.

Drivers van Synaptics

Deze werken nu perfect, ik post deze link maar mocht er iemand nog gebruik van kunnen maken in de toekomst. :)