Status Cue lichttafel. Probleem met fixtures.

Pagina: 1
Acties:

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11
Ik ben bezig om bij een Status Cue lichttafel wat bewegend licht aan de gang te krijgen. Dit is een wat oudere lichttafel van het merk High End. Bij deze tafel zijn fixtures voor een heel aantal moving heads / scanners en nog wat zut bij geinstalleerd. Een fixture zorgt er voor dat de juiste DMX-kanalen toegewezen worden aan functies zoals pan / tilt / dim / effecten / enz. Het punt is dat de fixture voor de Movitec SL-250 moving head ontbreekt. Ook de mogelijkheid om zelf fixtures aan te maken ontbreekt. De Status Cue tafel is een 'discontinued' product, dus er zullen geen nieuwe software updates meer uitkomen. Is er iemand die misschien eerder met deze tafel heeft gewerkt en er een oplossing voor weet?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 11:28
probeer de forums van www.licht-geluid.nl denk dat je daar meer succes hebt dan hier...
Daar zitten een hoop gasten die er veel vanaf weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Rein_stein op 10-10-2005 22:54 ]

• M14
Ik ben bang dat ze me daar ook niet veel meer kunnen vertellen, omdat dit meer een softwareprobleem is.

De laatste update van de software is niks meer dan een paar fixtures die ze er aan toe voegen. Ik heb de bestandjes die toegevoegd worden eens bekeken, in de hoop dat ik er zelf iets aan kan veranderen, alleen is het een dusdanig groot blok van hex-getallen dat je daar niet uit komt. Misschien dat iemand anders hier iets meer mee kan.

Verwijderd

Is het geen idee om van een heel bekende scanner de fixtures neer te planten? Wie weet zit er iemand die daar wat betekenis aan toe kan kennen, zeker samen met de datasheet van die scanner.

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 11:28
K zou t toch daar eens proberen...zijn geen domme gasten daar ofzo..
Of mail High End of Movitech...tis nou niet bepaald goedkoop spul waarmee je werkt...dus een beetje support kan je wel verwachten.

Verwijderd

http://www.dmx512.ch/panels/Movitec.zip

Zit hier wat bij? Volgens mij wel...

• M14
Alvast bedankt voor alle moeite :)

Ik heb High End al gemaild. Ze gaan geen nieuwe fixtures meer aanmaken, ze willen niet vertellen hoe het evt. moet en willen de source ook niet kwijt. Zover was ik al :).

De Movitecsite ligt al een tijdje plat lijkt het, dus daar ben ik nog niks wijzer van geworden.

In dat zip-bestandje zitten wel fixtures, maar alleen voor het programma wat er bij hoort (www.dmx512.ch). Is ook een heel andere extensie als bij Status Cue.

Dit is de laatste updatevan de software. Hiermee worden de fixtures van Studio Spot CMY, ES-1 CMY, and Studio Beam toegevoegd. Hier staat alle info die High End over de tafel geeft: http://www.highend.com/support/discontinued/sc.asp

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
Movitec bestaat inmiddels niet meer.

Vroeger werd Movitec altijd in de Robe-fabriek gemaakt, alleen werd er een ander kapje omheen gedaan. Alleen tegenwoordig heeft Robe het zelf zo druk dat ze niks meer voor andere fabrikanten maken.

Maar wellicht kun je wel de Robe Spot 250 AT/Elite Servospot/iets dergelijks vinden. Dat zijn namelijk precies dezelfde fixtures, maar alleen met een andere kap. Qua dmx-aansturing zijn ze dus precies hetzelfde.

Voor de rest is het volgens mij wel een geinig programmaatje, maar inderdaad wel wat ouder (Win 3.1 layout :+ ).
Ik weet niet waarom je je lichtshow met een computer wilt besturen en wat je opties en budget zijn, maar anders is de LightJockey van Martin misschien wat.
(En anders kun je ook nog altijd gaan voor de lichttafel).

• M14
We hebben een HOG1000 in gebruik. De Status Cue tafel inclusief kisten, linkcard en pc in 19" behuizing heeft 300 euro gekost en is dus wel leuk om er bij te gebruiken. Het is meer dat er een 2'e lichttafel is als het nodig zou zijn (Het wil wel eens gebeuren dat er een aantal moving heads naar 1 klus gaan en een aantal scanners naar een andere klus). En verder is het goed spul, mits de moving heads er een beetje op willen werken ;). Dat is de achterliggende gedachte ;)

Pagina: 1