Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc bedienen vanuit meerdere locaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb het volgende systeem:

Lian Li PC-V1000
Aerocool B&S line 550watt
Asus A8N-SLI Premium,S939,nForce4,Heatpipe, PCI-E
AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb "Winchester"
G.Skill 1024MB PC3200@222 Dual Channel
1,22 TB (2 x Samsung Spinpoint (8mb) 160gb sata, 3 x 300gb Maxtor DiamondMax 10 (16mb) sata)
MSI GeForce NX7800GTX 256Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E
IIyama Vison Master Pro 454 (19")
NEC ND-3520 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Zwart
Asus DVD-E616, 16xDVD, 48xCD, ATAPI Zwart
Creative Inspire T3000 2.1, 2x6W+1x17W RMS
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic 24bit
nForce4 Gigabit LAN & Marvell Gigabit LAN & Linksys Wireless-G Adapter 54Mbit
Pinnacle PCTV pro
Logitech MX1000 Cordless Laser Mouse, Black
CoolerMaster Aluminium keyboard USB
Canon LiDE 50 scanner, 1200x2400dpi, USB2.0
HP Deskjet 5550
Zalman CNPS7700-Cu CPU Cooler
Casefans 3 x 120mm (Coolermaster)
Operating System Windows XP Professional SP2

Ik wil deze PC vanuit 2 locaties kunnen bedienen, namelijk de plek waar de PC staat en een plek ongeveer 15 meter verderop.
Deze PC wil ik bedienen met een Compaq S720 17" (crt) monitor, CoolerMaster USB alu keyboard, Revoltec USB mouse, Creative Inspire T3000 2.1 speakers, maar zonder het gebruik van een PC op locatie (met bijvoorbeeld remote desktop).

De bedoeling is namelijk op "de locatie 15 meter verderop" Mp3's te luisteren, te internetten, tv te kijken (via de Pinnacle PCTV pro), etc.

Ik weet dat er KVM switches zijn, maar deze zijn om met 1 monitor/toetsenbord/muis meerdere PC's te bedienen en niet andersom.

Iemand sugesties?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, ik heb een suggestie:

Bouw een MCE pc, zorg dat je 2 monitoren aan kan sluiten (of gebruik de tv-out als je een tv gebruikt).

Draai MCE op de 2e monitor en op de eerste kan je je normale dingen nog doen!

Verwijderd

Topicstarter
Maar..... zo overbrug ik geen 15 meter!!

Verwijderd

Proxy Host/Master zou dan een goede oplossing zijn. Gratis en overal te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Deze PC wil ik bedienen met een Compaq S720 17" (crt) monitor, CoolerMaster USB alu keyboard, Revoltec USB mouse, Creative Inspire T3000 2.1 speakers, maar zonder het gebruik van een PC op locatie (met bijvoorbeeld remote desktop).

Dus werken met Proxy Host/Master is geen optie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek naar een "hardware" oplossing zonder een PC erbij te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere suggesties?

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 16:50

Khaine

Python liefhebber

Volgens mij kan wat jij vraagt niet zonder :
- Kabels te verlengen / vervangen door draadloze signalen
OF
- toch een (kleine) pc op de plek van afhandeling

Je zou eventueel kunnen kijken of je via omwegen een infrarood zender/receiver kunt koppelen aan een draadloos netwerk, wat automatisch signalen doorstuurt naar je pc. Anders dan dit ben ik band dat echt niet gaat !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er zijn ook wel "afstandsbedieningen" voor je pc verkrijgbaar. Die werken met radiografische of infrarode signalen. Daarmee kun je vaak allerlei media programma's makkelijk besturen op je pc. Maar afgezien van dit soort oplossingen, of die hierboven al genoemd zijn, is wat jij wilt vrij onmogelijk te doen zónder pc op locatie.

je kunt je posts ook editen, en schoppen binnen 1 uur mag eigenlijk ook niet :X (kortom replyen op je eigen posts dus)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu een VNC client/server gebruik op een PIII 1000mhz/512mb/onboard graphics/Linux of WinXP, kan ik dan via mijn lokale netwerk op een fatsoenlijke manier de PC in kwestie bedienen en Films kijken, MP3's luisteren en TV kijken, zonder dat dit haperig gebeurt.

Oftewel hoeveel van de resources op de locale en hoeveel op de remote PC worden gebruikt om bijvoorbeeld een film te kijken?

Iemand ervaringen hiermee?

Ik denk er over na om namelijk PIII 1000mhz/512mb/onboard graphics te kopen!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 21:11 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 16:50

Khaine

Python liefhebber

Ik heb de ervaring dat met VNC over een lokaal netwerk alles al traag gaat als ik met mijn 128 mb videokaart, een pc overneem met een 64 MB videokaart.

Laat staan dus dat er nog een film overheen komt zeilen ! Ik denk dat het niet te doen valt, dan kun je net zo goed die 2e PC als main-pc gebruiken !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Er zijn wel zenders tussen TV en pc.

Loop naar je pc, zend film doro naar TV.
Pagina: 1