Reparatie bij Dynafix

Pagina: 1
Acties:
  • 1.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155105

Topicstarter
Quote:
Reparatie K750i: een update.

Vandaag weer eens opgebeld naar Business Point Utrecht over de voortgang van reperatie van mijn toestel en headset. Na het geven van mijn afhaalbewijs- persoonlijk nummer en mijn mobiel nummer werd ik even later weer opgebeld.
De mededeling: Wacht op omruil.
Ik krijg dus een nieuwe toestel ! Dat betekent ook dat mijn Exim K750 screenprotector foetsie gaat! Dat is wel balen! Volgens de meneer aan de telefoon bestond er geen mogelijkheid dat ze mij ook de kapotte K750 of het voor-frontje / display mee (wilden) sturen. Ik zal morgen nog eens contact opnemen met BP Utrecht. (en eventueel Dynafix).
willy1986 wijzigde dit bericht 10-10-2005 18:19 (6%)

Einde quote

Mijn toestel is nu 10 dagen bij Dynafix (rechtstreeks ingestuurd).
Is inmiddels voor de 3e keer binnen één maand voor dezelfde klacht (camera doet het niet; heeft overigens niets met een software update te maken; klacht was al voor R1N035 uit was).
Hij heeft nu de status: "wacht op onderdelen".
Navraag bij Dynafix: Uw toestel wacht op een omruil toestel; uw binnenwerk wordt omgeruild; niet uw buitenkant.
Snap ik niet, volgens mij is het makkelijker om een compleet toestel om te ruilen dan het binnenwerk.
Maar ja, ik wil hiermee aangeven dat Dynafix dus ook alleen het binnenwerk kan omwisselen bij reparatie.
Overigens worden de omruiltoestellen pas in week 42 verwacht.
Hoe is dat toch @%@# mogelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 18:38
:)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
;)
Tjaa, toch is het mogelijk.
Maar hoe krijg je het voor elkaar 3 x in één maand?!

Zelf snap ik ook niet waarom "het binnenwerk"word vervangen. Je moet nagaan dat die telefoons eigenlijk maar een waarde hebben van 40 euro (robot fabriek, massaproductie enzo.) En t zou logischer zijn hem helemaal om te wisselen? Manuur kost meer dan dat het opleverd. Waarschijnelijk gewoon een kapotte camera onderdeel. Dat een kleine moeite is om te vervangen. Wacht gerust af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja, ik wacht totaal al een weekje of 6 (met de andere "reparaties" meegerekend).
Bij de andere reparaties hebben ze "een onderdeel op de print vervangen en waarnodig een software update " toegepast, maar dat is gewoon een standaard zin bij Dynafix (K750I).
Uit ervaring weet ik dat Sony (toen ze nog niet samen waren met Ericsson) aan een technische dienst, bij een herrep, alleen maar onderdelen vergoedt en geen compleet apparaat.
Als dat nog steeds zo is, zou dat deze rare instelling verklaren.
Want anders zou Dynafix dit direct omruilen. Da's qua arbeidsloon veel goedkoper.

Klacht was in service mode trouwens goed te constateren: de afdrukknop werkte niet goed.
Hij ging direct naar "foto maken" ipv "scherpstellen".
Is ook uitgebreid aan Dynafix gemeld (klachtenbrief én email); maar wat dat betreft zijn ze hetzelfde als SE mail: ze geven geen antwoord op je vragen en beantwoorden je mail met standaard zinnen waar je net niet op zit te wachten.
Zéér klantonvriendelijk.

Ik kan ook niet terug naar een winkel waar ik hem gekocht heb, daar ik hem via mijn werk rechtstreeks bij de groothandel heb gekocht.
Moet geduld hebben, maar ik baal behoorlijk van de "service" van SE (denk ook maar eens aan de verkeerde updates) én Dynafix!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00

Whuzz

Dodgeball!

Doe eens een search hier op Dynafix en see the horror stories :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-07 22:54
Dan zal ik wel gewoon geluk gehad hebben, 7 dagen na opsturen terug ontvangen, met geheel nieuw binnenwerk en batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 19:51
ik heb bij dynafix gewerkt, wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik wil weten van Dynafix...
hummm, eens even denken......

Waarom reageert de "support desk" (email) niet op vragen, maar geven ze slechts een standaard antwoord (waar je nou net niet op wacht)?
Hoe komt het toch dat ze een gsm versturen in een bubbeltjes envelop terwijl ik deze wel in een goed gebufferde doos opstuur?
Waarom heb ik het gevoel dat mijn klachtenbrieven (waar een klacht duidelijk in omschreven staat) niet gelezen worden?
Hoe lang mag een "technicus" maximaal aan een gsm werken?
Is de "technicus" wel betrokken bij de klant of ziet hij het slechts als een apparaat?
Ik heb nl gevraagd om iets voor een bepaalde datum te realiseren (ivm een reunie) en je raadt het al, dat gebeurt niet.
Zelf werk ik op een td en als een klant van ons met vakantie gaat oid, dan zorgen we ervoor dat zijn/haar navigatie-radio (of een ander apparaat) voor die datum klaar is. Mocht een onderdeel niet leverbaar zijn, dan bestellen we bij de importeur een nieuwe unit. Klant is koning en service is héél belangrijk. Simpel zat.
Maar daar merk ik bij Dynafix helemaal niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hoe kan het dat een telefoon tot 3 (!!) keer toe (waarbij er telkens 4 weken overheen gaat) ongerepareerd terugkomt, terwijl op het bijgevoegde formulier staat dat de storing verholpen is?
De betreffende storing was een afgebroken 2-toets, niet iets dat je zomaar over het hoofd ziet, of dat niet reproduceerbaar is ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
1) de support desk geeft maar een standaard antwoord, omdat ze geen details weten, ze kunnen alleen zien of het toestel binnen dynafix is.

2)in dynafix wordt elke gsm herverpakt in anitstatische zakjes en voorzien van antikrasfolie op het display, tenzij de gsm in de orginele doos is aangeleverd, dan wordt dit de interne verpakking.

3)klachtenbrieven worden in het systeem gezet onder verschillende klachten categorieen, dus heel bekropt

4)het wordt geregistreerd welke technicus,welk toestel repareerd op basis van imei-nr, indie het toestel vaker voor reparatie terugkomt, krijgt deze een repeater status en wordt gekeken welke td-er deze heeft gerepareerd,gebeurt dit te vaak, dan wordt deze td-er erover aangesproken/santie.
een tecnicus ziet alleen het toestel/imei/serie nummer, niet echt klant betrokken.

5)verschillende leveranciers hebben een voorrangstatus,bijvb orange,vodafone,daarna pas de rest.
normaal duurt een rep 3 dagen, hooguit 2 weken,sommige merken worden extern gerepareerd,bij de fabrikant enzo, duurt het langer is men waarschijnlijk het toestel zoek/kwijt.

6) bij dynafix komen er maandelijks 20/30.000 toestelllen binnen, het is daarom normaal dat daar ook weleens iets fout gaat.ook groeit de markt sneller, dan dat een bedrijf kan bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 13:50
een onderdeel op de print vervangen en waarnodig een software update
Dat had ik ook.
Nou ik tevreden...

Totdat precies een week later m'n tel helemaal de geest gaf.

Nu is de status vanaf 29-9-2005 al "Wachtend op omruil"

En idd , die toestellen "worden in week 42 verwacht"

Is al de 3e keer dat ik terug moest met een K750i...

Ik hoop dat ik nu wel een goeie krijg!

Greetz Big-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

thefxr schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:11:
6) bij dynafix komen er maandelijks 20/30.000 toestelllen binnen, het is daarom normaal dat daar ook weleens iets fout gaat.ook groeit de markt sneller, dan dat een bedrijf kan bijhouden
Als er "wel eens" wat fout zou gaan zou niemand er moeilijk over doen. Echter gaat er bij Dynafix maar zelden iets écht goed. (zodat de klant ook echt tevreden is)
Het duurt ten eerste altijd achterlijk lang. Ten tweede worden veel reparaties maar half of gewoon niet uitgevoerd. Ten derde raken er vaak onderdelen zoek. Telefoons die met accu worden opgestuurd, die zonder accu terug komen en dergelijke. Ten vierde wordt er onredelijk vaak waterschade geclaimed.

Mijn persoonlijke ervaring met Dynafix (het gaat hier dus om mijn eigen toestellen, niet eens de toestellen die ik van ánderen heb moeten opsturen dus...):

Siemens S55: 2-toets afgebroken, bekend euvel. Moest nieuw toetsenbord in. Toestel is 4 keer opgestuurd, waarbij het telkens minimaal 4 (!!) weken duurde voordat het terug kwam, waarbij de eerste DRIE keer niets gerepareerd was. Haalde het toestel uit het zakje, lag de 2-toets er gewoon los bij |:( terwijl op het retour-formulier wel gewoon stond dat de reparatie uitgevoerd was...

Nokia 3100: Toetsen werkten niet meer naar behoren. Opgestuurd naar Dynafix. 3 weken later de melding: waterschade, niet te repareren of ik maar even 45 euro wilde dokken om uberhaupt mijn toestel terug te krijgen. 45 euro betaald. Toestel terug, wat blijkt, hebben ze hem zó lomp open gemaakt dat de bevestigingspunten van het binnenwerk gewoon zijn afgebroken.
Nadat ik zelf de contactpunten van het toestel had gereinigd en het met behulp van wat tape en lijm weer in elkaar had gezet werkte het weer perfect.
Er was dus geen waterschade. Ze hadden het ding gewoon gesloopt en hoopte dat ik door het claimen van waterschade die 45 euro niet zou betalen om het toestel terug te krijgen.
Klacht ingediend, Dynafix weigert ook maar enige actie te ondernemen. Uiteindelijk heeft mijn leverancier de schade vergoed. (Hulde aan de leverancier!)

SE T630: Toestel wilde niet meer aan. Opgestuurd naar Dynafix, heeft uiteindelijk 8 weken geduurt voor Dynafix toegaf het toestel kwijt te zijn. Dynafix gaf de schuld aan de pakket dienst. Pakketdienst laat vervolgens document met handtekening van een Dynafix-medewerker zien. Dynafix blijft ontkennen. Toestel nooit terug gehad. Ik heb de schade kunnen claimen bij mijn verzekering die nog stééds bezig is om dat te verhalen op Dynafix.

Nogmaals, dit zijn slechts persoonlijke ervaringen. Ik kan nog letterlijk honderden horror-verhalen posten van telefoons die ik voor derden heb moeten opsturen. Ik heb serieus nog NOOIT een reparatie naar tevredenheid zien verlopen bij Dynafix. Er gaan wel reparaties goed hoor, maar die duren altijd achterlijk lang en vaak moet je er eerst 10 keer achter aan bellen. En 10 keer uitleggen aan de klant dat ik er ook niets aan kan doen...

En zoals ik al zei, doe eens een search hier op Dynafix... see teh h0rr0r!!111one! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1) support desk geeft alleen maar standaard antwoord; hummm, ik dacht dat het woord support iets anders in hield. Erg service onvriendelijk.

2) Antistatische zakjes en antikrasfolie op het display helpen NIET tegen transportschade, daar de telefoon in een bubbeltjes envelop verpakt wordt (wat een schande!!!)
De verantwoordelijke van logistiek is waarschijnlijk nog nooit op een post-sorteer-centrum geweest waar letterlijk met pakjes gegooid wordt.

3) Klachten brieven worden heel bekropt genoteerd. Maw de technicus krijgt de juiste klacht van een klant niet goed te lezen (vaak vermeld een consument hoe hij/zij de klacht beleeft; dat kan niet echt beknopt opgeschreven worden; althans, da is mijn ervaring)

4) Als ik zo op Dynafix Klachten zoek, dan wordt waarschijnlijk iedereen bij Dynafix aangesproken.

5) Ik ben toch al zo'n 6 weken bezig met mijn reparaties (rechtstreeks ingestuurd) en zal nog zeker een week moeten wachten. Dit allemaal dankzij de herreparaties.

6) Veel toestellen komen er binnen. Misschien door de vele herreparaties?
Bij minder herreps worden de aantallen ook minder en kan men zich beter op de reps concentreren (jaja, dat wordt een cirkeltje....)

Conlcusie: Veel klachten; absoluut niet betrokken bij reparaties/klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ha, ff een reparatie update van mijn K750i.

Het binnenwerk zou week 42 omgeruild worden en ik zag net dat hij "al" omgeruild is.
Dus ruim een week te-vroeg.

Als hij nu ook nog goed is en als ze hem netjes verzenden, dan ben ik blij.

Ik meld me weer als ik hem in huis heb (zal wel overmorgen zijn; ben morgen niet aanwezig ophet postadres). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ook bij mij is het toestel is inmiddels omgeruild. "oude" K750i van mij schijnt in stukjes te liggen en er bestond geen mogelijkheid mijn screenprotector er af te halen! 8)7 Zelfs de vraag of zij het display ervan wilde mee sturen met de nieuwe zodat ik hem zelf eraf kon halen was geen optie! Jammer!
:w 4 euro 50 !!

Nu eens kijken hoe snel ze kunnen verzenden naar Business Point... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik heb bij dit bedrijf ontslag genomen, omdat het voor mij niet de juiste werkgever was!
i rest my case! :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik ben er 1 keer binnen geweest om te vragen of ze een firmware upgrade direct kunnen uitvoeren. Dat kon niet zei de nogal zeer beschonken balie medewerker die heel erg naar de alcohol rook. Toen wist ik al genoeg over dit bedrijf. Ik breng daar niets naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Whuzz schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 07:39:
[...]

Siemens S55: 2-toets afgebroken, bekend euvel. Moest nieuw toetsenbord in. Toestel is 4 keer opgestuurd, waarbij het telkens minimaal 4 (!!) weken duurde voordat het terug kwam, waarbij de eerste DRIE keer niets gerepareerd was. Haalde het toestel uit het zakje, lag de 2-toets er gewoon los bij |:( terwijl op het retour-formulier wel gewoon stond dat de reparatie uitgevoerd was...

En zoals ik al zei, doe eens een search hier op Dynafix... see teh h0rr0r!!111one! :P
Dynafix repareert geen Siemens, dus dit is geen probleem van Dynafix maar van Teleplan. Teleplan heeft namelijk als enige in Nederaland de authorisatie om Siemens te repareren.

Daarnaast kan ik jouw klachten wel begrijpen maar is mijn ervaring er geheel anders mee. Zelfs tegen het domme aan. T610 T-Mobile abo kopen, unlocken, ombouwen naar T630 etc... etc.... etc... Na een tijdje gaat dat ding kapot. Opgestuurd naar Dynafix. Binnen 2 weken een nieuwe T630 :*)

Naast zo'n persoonlijke ervaring heb ik nog ontelbare andere ervaringen omdat ik bij T for Telecom gewerkt heb voor ongeveer 3 jaar en daarbij géén slechte ervaring meer kan herinneren (ligt niet aan mijn geheugen)

Mijn ervaring met Dynafix is dus over het algemeen goed!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi, mijn K750I eindelijk terug.
Is inderdaad gemaakt; de camera doet het weer.
Maar........ (jaja, het kan niet anders dan dat er bij Dynafix een maar volgt...):

Er is mij vorige week het volgende gemailed:

Goedemorgen,

Hierbij wil ik u inlichten wij wachten op omruil toestellen ( Het hele binnenwerk wordt vervangen en de buiten kant niet). Deze worden verwacht week 42

Indien u nog vragen heeft neem gerust contact met ons op.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hij is wel teruggestuurd in de originele doos, echter hij is er los ingedaan (rammelt dus door de hele doos heen.. en geen screenfolie erop gedaan)...

Ik vond het wel raar dat mijn foto nummering verder ging als waar hij gebleven was.
Wat staat op het stickertje op de doos:
"Wacht op key foil Pieter".
Wat nou omgeruild?
Gewoon een flexje vervangen.
Ze staan nog te liegen ook!

Je ziet, je wordt gewoon bedonderd door Dynafix!
Pagina: 1