AW8 start niet

Pagina: 1
Acties:

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Mede GoTters,
Het is lange tijd geweest dat ik zelf hier moet posten met een probleem, maar ik heb er weer eentje.

Ik heb recentelijk mijn pc upgegrade met een Abit AW8 moederbord (specs hieronder). Nu heb ik dit bord in m`n kast geschroefd en alles erop aangesloten. Ik druk op de knop en er gebeurt, je raad het al, niks! Wat zou er aan de hand KUNNEN zijn? Zien/bedenken jullie iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Het bord heeft een uGuru chip met zo`n epox-achtig cijfercode schermpje, zodat je hierop kan zien hoe het met je pc is. Hij geeft, als ik de stroomstekker in de voeding steek, even heel kort _1 (waarbij _ niks voorstelt). Daarna valt hij terug op 00. Hier blijft ie eeuwig op staan. Er gebeurt helemaal niks, geen fans, niks! Ik heb de pwr_sw er op beide manieren op geduwd, dit heeft geen effect, ook de reset knop als start knop gebruiken werkt niet.

In mijn pc zitten nu de volgende onderdelen (zo minimaal mogelijk)

AW8 moederbord i955x
p4 530J 3.0Ghz
ATI x800xl met zalman VF700AlCu
1x512mb DDR2 533mhz
1x seagate 200gb sata schijf
cdrw
dvdrom
fdd drive
verder de 'onboard' geluidskaart van Abit

Ik heb verder op het moederbord een waterkoeling gebouwt van Asetek, zowel op de chipset als op de CPU, deze had ik ook op mijn vorige bord en zijn 100% lekvrij. Het moederbord heb ik van een particulier gekocht welke mij gegarandeerd heeft dat het bord werkt, het is getest in een pc-zaak.
Alle onderdelen komen zo van het oude moederbord en werkten dus 100% ok.
Wie heeft de gouden tip?

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 10-10-2005 20:31 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Sommige el cheapo kasten zonder stand-offs maar een omhoog geperst stukje metaal met n gaatje erin voor je mobo, maken contact met je mobo. Dat heeft mij ook al n abit mobo gekost, misschien is dit het geval?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -ErikE-
ik heb een AOpen H600B kast met spacers. Ik heb voor elk gaatje in het mobo een spacertje (zo`n bronskleurig-metalen-schroefdraad-geval). Dit is dus niet het geval :'(

[ Voor 11% gewijzigd door -ErikE- op 10-10-2005 20:36 ]

• -ErikE-
EDIT: ik heb nu het probleem gevonden. In tegenstelling tot wat er in de handleiding staat moet de bios reset jumper andersom. Nu kan ik m`n systeem opstarten met een schroevendraaier. |:( |:( |:( Ik ga dus nu alles weer in de kast bouwen. De waterkoeling weer installeren, lekvrij maken :X en dan hopen dat alles weer werkt!!!

Dus om dit topic nog enig nut te geven, mensen met een Abit AW8, als je systeem niet wil booten, draai je bios reset jumper de verkeerdom. Probeer voor de lol ook eens opstarten zonder die jumper, dat werkt namelijk ook 8)7

@ widow maker, bedankt voor je post! :P

[ Voor 78% gewijzigd door -ErikE- op 10-10-2005 21:42 ]