[testcase] begin herfst aan het einde van de dag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/photos/DSC_2875_tn.JPG

2)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/photos/DSC_2925_tn.JPG

3)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/photos/DSC_2964_tn.JPG

4)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/photos/DSC_3005_en_tn.JPG

5)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/photos/DSC_2901_cr_tn.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 20:21 . Reden: foto 5 erbij gedaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto's maar ik vind ze qua compositie niet bijzonder boeiend eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het kijken, Mathys. Kun je misschien je commentaar toelichten? Waarom zijn de composities niet interessant? Ik zou graag er wat van leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Sorry, de foto's kunnen me niet echt boeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
foto 4 vind ik de mooiste :9 (kan weinig toelichten wnat ben zelf geen fotograaf ofzo, hij spreekt me gewoon aan)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Foto 4 is nog wel aardig, alleen in de andere 4 foto's zit niet echt een onderwerp, en zie je eigenlijk alleen maar een hoop blaadjes... Dat is denk ik waarom het niemand echt kan boeien...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
4 vind ik nog wel de leukste, hoewel het een stuk beter was geweest denk ik als je wat naar rechts was gegaan, en een hoger standpunt had gekozen, zodat je het weggetje verder ziet gaan, en dat je ook de foto in trekt. Nu houd dat weggetje nogal abrupt op.
De rest van de foto's vind ik eerlijk gezegt weinig aan. Ik snap van 5 al helemaal niet waarom je deze hebt toegevoegd.. Er zit bijna geen contrast tussen de boom en de lucht. Dat wat rechts door de lucht vliegt zijn neem ik aan bladeren? Deze storen iig alleen maar. Ik neem aan dat er een blauwe lucht op die foto aanwezig was? Draai dan eens bij het naar zwart/wit converten van die foto het blauw kanaal dicht, daardoor wordt de lucht bijna zwart, en krijd je misschien nog wat contrast, maar de foto zelf blijft dan kwa compositie weinig aan.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

In tegenstelling tot een aantal anderen vind ik het lekkere foto's; op de laatste na dan. Gewoon lekker rustig 'stilleven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Foto 4, duidelijk de mooiste. Zou wel een leuke muurpapier zijn hint, hint hint!.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind juist foto 1 en 3 geslaagd. 1 omdat hier een hele mooie kleur schakering in zit, je ziet een aantal bomen op een rij en elke boom heeft zijn eigen kleur. En foto 3 heeft iets soortgelijks maar dan in vorm. Dit dan wel bekeken uit een niet technisch oogpunt maar gewoon de eerste indruk.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

#1, #2, niet heel boeiend inderdaad. Ik denk dat je het beter nog eens kan proberen als er meer herfstkleuren in deze bomen zitten.
#3 is een goede poging, technisch dik in orde (belichting, compositie) maar heeft op de een of andere manier niets. Er gebeurt niets spannends op, er is geen punt waar je oog naar toe trekt.
#4 De beste, heerlijke warme nazomer kleuren, leuke compositie, goede uitsnede.
#5 Komt somber over, waarschijnlijk door de vrij donker lucht. De dwarelende blaadjes zijn wel leuk, de rest is wat saai, zeker in z/w.

Hoop dat je wat met het commentaar kan :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn commentaar ook even toelichten

Ik vind de kleuren in foto 1 en 2 erg mooi. Alleen vind ik dat er weinig spanning in de foto's zit. Komt misschien door het standpunt? Foto 3 is wel goed genomen alleen ook hier mis ik iets. Lastig uit te leggen wederom. Bij foto 4 vind ik de lichtval op het bankje erg mooi. Deze foto vind ik dan ook de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, ik vind 3 echt heel erg mooi. De rest niet echt zo.. Waarom zegt iedereen 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

with ^^. 'k vind 3 zelf ook de mooiste. Zag de titel, klikte, en dacht "boring", totdat ik bij 3 aankwam. Daarna kwam "boring" weer bovenborrelen.
1 en 2 ga ik op zoek naar het onderwerp. Dat blijkt er vervolgens niet echt te zijn. Ik denk dat je beter zoals nr 4 'iets' in het bos op de foto kan zetten. Eigenlijk zou je een gezellig stelletje mee moeten nemen, maar daar wordt het direct 10x zo moeilijk van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
Ik ga ook voor drie, het heeft voor mij wat weg van Frankrijk, door het heuvelige in de foto. Het verloop op de voorgrond naar zwart geeft het een mooi effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de eerste 2 seconden dat je naar #2 kijkt heb ik het gevoel dat de bomen naar beneden komen vallen. en foto 5 vind ik een beetje raarrr (erg grijs), Voor de rest is 4 wel het mooiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind foto twee ook het mooiste, het doet mij net aan alsof het een schilderij is! Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt voor het commentaar. Dat heeft me weer aan het denken gezet en ik zal binnenkort eens een paar dingetjes gaan uitproberen.
Pagina: 1