Toon posts:

Internetverbinding delen werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

maandje terug heb ik mijn oude pc bij mijn vriendin gezet. Toendertijd een topic over geopend omdat ik de internetverbinding niet kon delen. Toen een oude hub gekregen van een vriend en toen heeft het een maand gewoon gewerkt. Nu heb ik mijn nieuwe pc hier bij m'n vriendin neergezet en dit werkte gisteravond gewoon, totdat er ineens een hoop spyware op mijn vriendin d'r pc moeilijk begon te doen.

Hele dag bezig geweest met al die zooi op te schonen en dit lijkt nu goed te zijn, Adaware etc vinden niks meer en heb ook geen last meer van allerlei pop-ups en meldingen die ik gisteren en vannacht kreeg. Maar nu werkt het internetdelen dus niet meer - g!@$%!@#^!

De pc's vinden elkaar wel, kunnen ook gewoon bestanden delen (hoewel op mijn pc wel wordt aangegeven dat de verbinding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" heeft.

Heb al geprobeerd om de verbindingen ipadressen te geven, maar dan kunnen de pc's elkaar ook niet meer vinden. Dus heb nu alles op automatisch staan, dan werkt iig de bestandsdeling. Pingen naar elkaar lukt echter weer niet (foutmelding 65?).

Het gaat hier om een Wanadoo verbinding met zo'n oud modem wat via de USB poort werkt. Daarna heb ik de netwerkkaart van mijn vriendin aan het hubje gehangen, waar ook mijn pc aan hangt.

Iemand enig idee?? Het vaagste is dus gewoon dat het gisteravond, toen ik mijn pc aan de hub hing het meteen werkte, kon internetten, bestanden delen etc. Maar na al die spyware zooi lijkt er dus geen fuck meer van te kloppen....

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan uit je verhaal niet opmaken of de pc's in hetzelfde huis staan. Misschien kun je je verhaal korter en duidelijker maken. Door niet relevante info verwijderen bijvoorbeeld, zoals dat je de eerste twee alinea's kan samenvatten in: Door spyware werkt internet-delen niet meer.

Heb je de foutmelding 65 al op google opgezocht :?

Ik zou de netwerkkaarten deinstalleren en daarna opnieuw laten detecteren en installeren door xp. Daarna netjes ip's handmatig instellen (zie faq voor meer info), file and printer sharing aanzetten, pingen op ip (als de service computer browser uit staat, werkt pingen op naam niet meer).

En installeer meteen Firefox en/of Opera bij je vriendin, tenzij je het leuk vindt om elke week de pc schoon te maken.

[ Voor 71% gewijzigd door dr snuggles op 10-10-2005 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
De pc's staan naast elkaar. Denk niet dat er veel overbodige info in mijn verhaal staat. Als er te weinig info in staat wordt ie gesloten en krijg ik een linkje naar de Network FAQ ofzo denk ik ?

Foutmelding 65 zou te maken hebben met ZoneAlarm of de optie internet verbinding delen die ingeschakeld zou zijn. Nou stond ZA idd op de pc van mijn vriendin, maar die heb ik al uitgeschakeld. Internet Verbinding Delen krijg ik dus niet ingeschakeld, dat is nou net het probleem...

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:29:
De pc's staan naast elkaar. Denk niet dat er veel overbodige info in mijn verhaal staat. Als er te weinig info in staat wordt ie gesloten en krijg ik een linkje naar de Network FAQ ofzo denk ik ?

Foutmelding 65 zou te maken hebben met ZoneAlarm of de optie internet verbinding delen die ingeschakeld zou zijn. Nou stond ZA idd op de pc van mijn vriendin, maar die heb ik al uitgeschakeld. Internet Verbinding Delen krijg ik dus niet ingeschakeld, dat is nou net het probleem...
ZoneAlarm compleet deinstalleren, net als je netwerkkaart. En check m'n verbeterde reply hierboven :).

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04 22:19

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Hoezo kan je internet delen niet aanzetten, als die optie niet aanstaat lijkt het me logisch dat je geen internet hebt?

Gewoon eigenschappen op de netwerkkaart van je vriendin (even ervan uitgaand dat hier internet op binnen komt), dan geavanceerd en vinkje bij internet delen aanzetten? Als dit niet kan heeft ze waarschijnlijk geen rechten om dit te doen, dus even aanpassen onder admin.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de pc van mijn vriendin de Netwerkwizard doe om die verbinding te delen (wat dus wél werkte toen mijn oude pc er nog aan hing) krijg ik een foutmelding dat de wizard niet voltooid kan worden.

Bij de eigenschappen van de netwerkkaart zie ik nergens een optie staan van internet delen wat ik kan aan/uitvinken ?

ZoneAlarm verwijderen lukt ook al niet. Door al die bagger is ook de hele softwarelijst in het configuratiescherm naar de klote zie ik... Vind alleen nog de spyware-verwijder programma's die ik vandaag heb geïnstalleerd...

Het zal dus wel formatteren worden vrees ik....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 22:17 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:14:
Als ik op de pc van mijn vriendin de Netwerkwizard doe om die verbinding te delen (wat dus wél werkte toen mijn oude pc er nog aan hing) krijg ik een foutmelding dat de wizard niet voltooid kan worden.

Bij de eigenschappen van de netwerkkaart zie ik nergens een optie staan van internet delen wat ik kan aan/uitvinken ?
Nee een wizard werkt niet meer als er iets mis is met de installatie van je netwerkkaart ;).
ZoneAlarm verwijderen lukt ook al niet. Door al die bagger is ook de hele softwarelijst in het configuratiescherm naar de klote zie ik... Vind alleen nog de spyware-verwijder programma's die ik vandaag heb geïnstalleerd...

Het zal dus wel formatteren worden vrees ik....
Start -> programma's -> ZoneAlarm -> deinstalleren werkt niet? Of anders c:\prog files\zonealarm\uninstall.exe oid.

Als laatste hoop kan je nog even deze regcleaner proberen. Eén van de betere cleaners die de boel nog wel eens wil fixen. Mocht het toch een nieuwe installatie worden, misschien is het dan een idee om meteen ghost images te maken :).

[ Voor 67% gewijzigd door dr snuggles op 10-10-2005 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Register heb ik al opgeschoond, zaten ruim 700 (!) fouten in... Maar ja, wat wil je - ding is al 5 jaar niet geformateerd.... :X

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
tja.. spyware adware verkloot zowiezo je register wel he ....
dat je software lijst leeg is heeft daar mee te maken, en dat de netwerkwizard niet meer werkt volgens mij ook. zoek maar eens op software lijst leeg oid.

misschien is er nog iets aan te doen.
het is ook helemala niet nodig om een woidnows pc af en toe te formateren, maar als je hem niet lief behandeld hebt is het idd wel eens noodzakelijk.
hoe zite je netwerk er nu dan uit? leg dat eens uit.
misschien kun je handmatig wat routes toevoegen zodat je tenminste wel weer via de pc van je vriendin kunt internetten er is daar een wel ergens een faq / howto voor op tweakers

en al die register fouten, die je verwijderd hebt kunnen ook oorzaak zijn van dat dingen nu niet meer werken... ja sorry, maar tis echt zo ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door engelbertus op 11-10-2005 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
engelbertus schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:24:
hoe zite je netwerk er nu dan uit? leg dat eens uit.
Wat ik al eerder zei

USB Modem -> PC vriendin -> Netwerkkaartje -> Hub -> Netwerkkaartje -> Mijn PC

Heb nog geprobeerd om de IP in te stellen

vriendin pc:
ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

mijn pc:
ip 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

maar dit heeft geen resultaat, dan kan ik ook niet meer bij de bestanden op elkaars pc... Zodra ik dan weer "automatisch ip verkrijgen" o.i.d. inschakel vinden de pc's elkaar wel...

netwerkkaartjes verwijderd en opnieuw installeren heeft ook geen resultaat gehad...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 02:24 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:27
Voor een XP systeem: winsockfix.

Bij een 98 systeem kun je bij protocollen het tcp/ip protocol verwijderen en opnieuw installeren. Dat schijnt goed te werken. Houd voor alle zekerheid de Windows 98 CD bij de hand vor het geval erom gevraagd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
* gaat winsockfix installeren *

laat zo weten of het resultaat heeft :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

vriendin pc:
ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
Dat wil dus niet. Die gateway moet blank zijn. Je wil als gateway je internetprovider gebruiken, niet je LAN... Alleen op de internet client PC (je eigen dus) moet je als GW je vriendin's PC instellen. Op BEIDE PC's moet je de DNS van de internet provider invullen...

[ Voor 29% gewijzigd door Aetje op 11-10-2005 02:52 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
de gateway die je bij de pc van je vriendin invult is fout, nu weet de pc van je vriendin nog niet waar internet gevonden kan worden. je moet daar het ip adres van het modem opgeven.

en het stukje boven mijn post heeft denk ik betrekking op de dns server, en NIET op gateway. de gateway bepaalt alleen welke weg er nodig is op jou netwerk, om alles wat niet voor jou netwerk bestemd is naar internet ( of een ander netwerk) te leiden.

dns is alleen om www.domein.com om te zetten in een ip adres, daarvoor wil je inderdaad graag gebruik maken van de dns server van je provider. je wilt immers zelf geen dns server gaan raaien, veel te ingewikkeld.
misschien dat er een dns servertje in je router zit, dan kun je het ipadres van je router daar opgeven, maar automatisch verkrijgen lijkt me handiger.

je kunt ook de routerings faq / howto lezen, daar staat uitgelegd hoe je handmatig de route naar internet in een routeringsregel aan je eigen pc kunt toevoegen, en je de routeringsfunctie in windows xp kunt aanzetten ( in het register)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat WinSocks programma wat iemand aanbeveelde zorgde ervoor dat ik helemaal niet meer op internet kon... Ding geformateerd, maar nu krijg ik weer geen verbinding met Wanadoo :(

Foutmelding 721 :(
Pagina: 1