Toon posts:

E-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

in mijn router heb ik een optie genaamd: MRU .. hierachter kan ik het aantal bytes invullen.. alleen wat word er bedoeld met deze MRU waarde?? van google word ik ook niet veel wijzer namelijk.. alvast bedankt

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waarschijnlijk wordt met de MRU MTU (als dat er al niet staat ;)) bedoeld. Dit staat voor Maximum Transmission Unit. Dit is de maximale grootte die een verzonden pakketje op de verbinding mag hebben.

Hier staat er meer over :)

Daartussen vind je dus, dat voor de meeste ethernet netwerken, 1.500 een goede default waarde is voor de MTU :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 10-10-2005 20:01 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
er staat egt MRU .. zal wel een bug zijn ofzo :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:00:
er staat egt MRU .. zal wel een bug zijn ofzo :P
Toen ik google'de op MRU + "network" kwam ik een aantal sites tegen, die MRU als synoniem gebruikten voor MTU. Dus geheel zeker weten doe ik het ook niet, maar tis het beste waar ik op kon komen (gezien het een router betreft) :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:00:
Waarschijnlijk wordt met de MRU MTU (als dat er al niet staat ;)) bedoeld. Dit staat voor Maximum Transmission Unit. Dit is de maximale grootte die een verzonden pakketje op de verbinding mag hebben.

Hier staat er meer over :)

Daartussen vind je dus, dat voor de meeste ethernet netwerken, 1.500 een goede default waarde is voor de MTU :)
echter mijn probleem is nu dat als ik een bestand wil verzenden via MSN ( maakt niet uit hoe groot ) het onwijs langzaam gaat .. nu heb ik de nodige poorten opengezet die voor het verzenden van bestanden via MSN nodig zijn maar ik heb het probleem nog steeds.. iemand een idee hoe dit op te lossen is? ik heb al verschillende waarden bij de MTU ( MRU ) ingevuld

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:04:
[...]

echter mijn probleem is nu dat als ik een bestand wil verzenden via MSN ( maakt niet uit hoe groot ) het onwijs langzaam gaat .. nu heb ik de nodige poorten opengezet die voor het verzenden van bestanden via MSN nodig zijn maar ik heb het probleem nog steeds.. iemand een idee hoe dit op te lossen is? ik heb al verschillende waarden bij de MTU ( MRU ) ingevuld
Dit probleem is waarschijnlijk niet te wijten aan de MTU. De snelheid van msn filetransfers varieert sowieso heel erg (tijdstip vd dag is mijn ervaring). Ikzelf heb de poorten er ook voor open gezet, en dat heeft wel flink geholpen (nu ongeveer mijn max. upload) Maar besef wel dat jij niet de enige die hiervoor werk zal moeten doen :) Als de ontvangende kant de boel in dat opzicht niet geheel op orde heeft, kun je nog steeds langzame transfers verwachten.

Kortom: het hoeft niet aan jou te liggen 8)

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:09:
[...]

Dit probleem is waarschijnlijk niet te wijten aan de MTU. De snelheid van msn filetransfers varieert sowieso heel erg (tijdstip vd dag is mijn ervaring). Ikzelf heb de poorten er ook voor open gezet, en dat heeft wel flink geholpen (nu ongeveer mijn max. upload) Maar besef wel dat jij niet de enige die hiervoor werk zal moeten doen :) Als de ontvangende kant de boel in dat opzicht niet geheel op orde heeft, kun je nog steeds langzame transfers verwachten.

Kortom: het hoeft niet aan jou te liggen 8)
ik heb al gebeld met E-tech en die zeggen dat het aan de MTU ligt.. ik denk dus wel dat het aan mezelf ligt omdat VOORDAT ik deze router heb aangesloten ( hiervoor had ik geen netwerk ) had ik geen enkel probleem met verzenden en ontvangen van bestanden.. egt nooit.. en sinds ik deze router heb heb ik problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 20:12 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:11:
ik heb al gebeld met E-tech en die zeggen dat het aan de MTU ligt.. ik denk dus wel dat het aan mezelf ligt omdat VOORDAT ik deze router heb aangesloten ( hiervoor had ik geen netwerk ) had ik geen enkel probleem met verzenden en ontvangen van bestanden.. egt nooit.. en sinds ik deze router heb heb ik problemen
Dat zal ook zeker zo zijn ja :) Maar effectief gezien, heeft de MTU niets te maken met de snelheid waarop de transfers gaan. In ieder geval niet in een zodanige mate dat je dat zou kunnen merken aan de transfer :)

Dan zou ik het toch in andere gebieden gaan zoeken. Je weet zeker dat je de goede poorten (6891-6895) open hebt gezet, en naar jouw ip hebt gemapped? Gebruik je een DHCP om de ip's toe te kennen of niet? In dat geval zou het wel zo kunnen dat je ip verandert is en de portmaps dus niet meer kloppen. Neem in ieder geval een statisch ip adres om dat op te lossen (als je dat nog niet hebt natuurlijk!) :)

EDIT: Hmm etech zegt dat het aan de MTU ligt? Dat vind ik wel een zeer vreemde uitspraak. Want met mijn kennis van TCP/IP en met mijn beste wil, kan ik niet uitvogelen hoe dat zo'n groot effect op msn-filetransfers kan hebben. In dát geval zou het downloaden van gewone bestanden via HTTP of FTP óok langzaam moeten gaan; iets wat ik niet uit je TS verneem. Dus ik denk dat het de MTU echt niet is eigenlijk :9

modjes, mijn excuses voor de slow-chat die hier gaande is, maar er reageert gewoon niemand anders :P

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 10-10-2005 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:16:
[...]
Dan zou ik het toch in andere gebieden gaan zoeken. Je weet zeker dat je de goede poorten (6891-6895) open hebt gezet, en naar jouw ip hebt gemapped? Gebruik je een DHCP om de ip's toe te kennen of niet? In dat geval zou het wel zo kunnen dat je ip verandert is en de portmaps dus niet meer kloppen. Neem in ieder geval een statisch ip adres om dat op te lossen (als je dat nog niet hebt natuurlijk!) :)

modjes, mijn excuses voor de slow-chat die hier gaande is, maar er reageert gewoon niemand anders :P
jah ik gebruik DHCP.. juiste poorten staan open.. dus ik moet statische ip adressen uitdelen en dan moet het opgelost zijn nadat ik me poorten heb gemapped naar mijn ip?

Edit
idd download via http en ftp gaat gewoon super snel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 20:23 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

jah ik gebruik DHCP.. juiste poorten staan open.. dus ik moet statische ip adressen uitdelen en dan moet het opgelost zijn nadat ik me poorten heb gemapped naar mijn ip?
Jep, in ieder geval voor je eigen machine zul je dat moeten doen. Zeker als je meerdere machine's op dezelfde router hebt zitten. Vaak hou je je DHCP-lease (ip adres) wel een tijdje, maar dat kan altijd veranderen. Dus ik zou je eigen ip zeker weten statisch maken :)

Verwijderd

Topicstarter
bij portfowarding staat, port start: 6891. port end: 6895 en port map. achter port map heb ik 6891 ingevuld is dit goed of moet hier 6895 staan?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:28:
bij portfowarding staat, port start: 6891. port end: 6895 en port map. achter port map heb ik 6891 ingevuld is dit goed of moet hier 6895 staan?
Daar zul je denk ik de documentatie van je router even voor op na moeten slaan. Die kun je wel online vinden bij de etech website. Maar ik gok dat daar een ip adres moet staan, in plaats van nog een poort (die hoef je zelden 2 keer in te vullen) :)

Over het algemeen moet je deze dingen invullen voor een portmap:
  • Beginpoort
  • Eindpoort
  • IP adres (waarnaar het gestuurd moet worden)
Daarnaast is het bij sommige routers ook mogelijk dat je het netwerktype moet invullen waar het verkeer vandaan moet komen (WAN of LAN), en soms kun je ook nog de aankomst poorten op het doel ip instellen. Maar ik denk dat dit voor jou niet nodig is. Als het goed is moet je er wel uitkomen met de e-tech documentatie :)

Lees voor de zekerheid Het Grote Portmapping verhaal ook even. Daar staat ook flink wat informatie over het hoe-en-wat van port mappen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 10-10-2005 20:35 ]

Pagina: 1