Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:11:
ik heb al gebeld met E-tech en die zeggen dat het aan de MTU ligt.. ik denk dus wel dat het aan mezelf ligt omdat VOORDAT ik deze router heb aangesloten ( hiervoor had ik geen netwerk ) had ik geen enkel probleem met verzenden en ontvangen van bestanden.. egt nooit.. en sinds ik deze router heb heb ik problemen
Dat zal ook zeker zo zijn ja

Maar effectief gezien, heeft de MTU niets te maken met de snelheid waarop de transfers gaan. In ieder geval niet in een zodanige mate dat je dat zou kunnen merken aan de transfer
Dan zou ik het toch in andere gebieden gaan zoeken. Je weet zeker dat je de goede poorten (6891-6895) open hebt gezet,
en naar jouw ip hebt gemapped? Gebruik je een DHCP om de ip's toe te kennen of niet? In dat geval zou het wel zo kunnen dat je ip verandert is en de portmaps dus niet meer kloppen. Neem in ieder geval een statisch ip adres om dat op te lossen (als je dat nog niet hebt natuurlijk!)
EDIT: Hmm etech zegt dat het aan de MTU ligt? Dat vind ik wel een zeer vreemde uitspraak. Want met mijn kennis van TCP/IP en met mijn beste wil, kan ik niet uitvogelen hoe dat zo'n groot effect op
msn-filetransfers kan hebben. In dát geval zou het downloaden van gewone bestanden via HTTP of FTP óok langzaam moeten gaan; iets wat ik niet uit je TS verneem. Dus ik denk dat het de MTU echt niet is eigenlijk
modjes, mijn excuses voor de slow-chat die hier gaande is, maar er reageert gewoon niemand anders
[
Voor 16% gewijzigd door
Cloud op 10-10-2005 20:21
]