Toon posts:

NEC 3540a dvd-rw niet compatible met NVIDIA drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een PC gekocht (laten samenstellen) met een NEC 3540 dvd-brander erin, en een A8N-E moederbord met NVIDIA chipset.

Alles lijkt prima te werken, totdat ik de NVIDIA drivers installeer (o.a. voor netwerktoegang): dan doet de NEC optische drive het niet meer! Zodra je er een schijfje in doet loopt 'ie vast.

Ik heb geprobeerd de nieuwste NEC firmware te installeren (geen resultaat), en de nieuwste NVIDIA drivers, met als resultaat dat ik nu telkens binnen een minuut na opstarten al een bluescreen krijg.

Geinstalleerde windows versie is trouwens XP Pro OEM.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik baal er namelijk ontzettend van...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Je moet de IDE-drivers van NVidia verwijderen. Die zorgen voor dit soort problemen. Kreeg zelf ook een keer een BSOD toen ik een CD in mijn lade stopte. De driver verwijderd en het probleem was weg. Verder hoop ik dat je niet de onboard firewall hebt geïnstalleerd, die kan namelijk ook dit soort problemen geven. Ook verwijderen dus en gewoon een 3rd party firewall gebruiken, bijv. Outpost of ZoneAlarm.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 19:30

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

het gaat inderdaad om de nvidia IDE drivers (je hoeft niet alle nvidia drivers te verwijderen)
je kunt beter de standaard microsoft drivers voor je IDE controller gebruiken

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, beetje late reactie maar het heeft inderdaad gewerkt! Bij de computerwinkel vertelden ze me dit ook, echter wel pas nadat ik een heel weekend gefrustreerd had zitten klooien... oh well :).