[XP] Systemtray icoontjes verdwenen*

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik zit met het probleem dat verschillende icoontjes in de systemtray zijn verdwenen. De programma's die erbij horen zijn echter wel opgestart. Dit weet ik, omdat bijvoorbeeld het icoontje voor BitComet er niet staat, maar als ik BitComet nogmaals opstart (en dan opent hij het huidige geopende proces) dan wordt het vanuit de systemtray "opengeklapt" (ik zie het dus vanuit de systemtray "omvormen" naar een scherm, weet ik hoe je het noemt...).
Maar bijv. met eMule heb ik dit niet als ik het opnieuw open, want het proces draait al. Dan moet ik dus emule.exe beeindigen via taakbeheer en dan weer opnieuw eMule opstarten en dan krijg ik het wel voor m'n neus. De processen draaien dus wel en eigenlijk zou het icoontje ook zichtbaar moeten zijn, want als ik via bovenstaande manier BitComet weer minimaliseer krijg ik het icoontje wel mooi in de systray te zien.

Is er misschien een oplossing voor? Let op: Dit is dus NIET na een explorer.exe crash (zoals al meerdere malen in de search vermeld staat), maar gewoon net na het opstarten. Als ik uitlog en weer inlog krijg ik wel alle icoontjes gewoon te zien, maar om nou bij elke keer dat ik de computer opstart uit te loggen en dan weer in te loggen vind ik ook maar niks.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is... Ik heb trouwens ook "hide inactive icons" uitgevinkt staan. Ik weet 100% zeker dat de icoontjes gewoon echt verdwenen zijn.

EDIT: Ik draai Windows XP Professional met SP2 en de recente updates... Dit probleem doet zich al langer voor, dus het zou opzich niet aan gebrek aan updates moeten kunnen liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tanuki op 10-10-2005 19:41 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Helaas... lossen die pagina's het niet op...

Ik heb wel gelezen dat systeemherstel moet werken, maar dan moet ik dus mijn systeem X dagen terugzetten en dan gaan er dingen verloren en ik weet uberhaupt nog niet eens hoeveel dagen ik hem dan terug moet zetten...
Ik kan ook wel elke keer dat ik opstart gaan afmelden en weer aan gaan melden, maar dat vind ik niet echt een oplossing (hoewel het wel "werkt").
Een ander profiel maken zou ik ook kunnen doen, maar dan ben ik al mijn instellingen kwijt en programma's die op het oude profiel zijn geinstalleerd doen het dan niet meer in het nieuwe profiel..

Ik hoop dat iemand die dit probleem ook heeft gehad mij kan helpen aan een oplossing.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?