[XP] Op usb-harddisk installeren*

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-03 06:49
Ik heb een externe 3,5" 40Gb USB 2.0 Harddisk. Nu wil ik hierop XP installeren, maar dat is niet mogelijk. Ik kan in mijn BIOS instellen wat voor soort schijf de HD moet zijn (Fdd, Auto, enz) maar dat maakt allemaal niets uit. Als ik Windows wil installeren zegt hij gewoon dat het niet kan en dat ik mn bios instellingen moet wijzigen. Dit gebeurd zowel bij XP als bij Vista.
Ik kan echter wel gewoon voor de optie "opstarten van USB HD" kiezen, dus het lijkt mij dat mn BIOS het wel ondersteunt.
Mis ik een aantal files op mn HD of is het iets anders?

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Je kan de drive eerst aan je systeem hangen (zonder externe casing) en daarna na het instaleren hem overzetten?

• Juppehup
Dat zal lastig gaan, gezien het feit dat het een laptop is...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Waarschijnlijk heb je extra drivers nodig voor USB ondersteuning, omdat deze bij mijn weten niet standaard in de windows installatie zitten (net als SCSI drivers en SATA drivers).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Je zou kunnen opstarten van floppy/cd met Ghost 8 en dan een disk to disk doen van je interne HDD naar de USB-schijf.
Als je een kale XP of een verse XP met programma's wil hebben moet je die dus eerst op je normale HDD installeren

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:48:
Je zou kunnen opstarten van floppy/cd met Ghost 8 en dan een disk to disk doen van je interne HDD naar de USB-schijf.
Als je een kale XP of een verse XP met programma's wil hebben moet je die dus eerst op je normale HDD installeren
Als je nou een partitie maakt op de HD in je laptop (bijv. 2 GB), daar XP op installeert, die backupt met Ghost en dan terugzet op de USB HD

Volgens mij moet dat wel werken

@ BartPE FAQ:

Q: Can BartPE boot from USB flash drives (UFD)?

A: Maybe. Does your BIOS supports booting from UFD as if it were a harddisk? The Windows XP FAT bootsector code does not behave correctly when booting from UFD. Bart already "fixed" the FAT bootsector code. But booting from UFD is not stable at the moment. It is very dependent on what exact hardware is used. Some bioses cannot be set to the correct emulation and other systems hang or abort when the windows USB drivers are loaded. Tricky stuff, maybe better support in future...

;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS tussen [] in de titel, die breid ik ook nog even uit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Juppehup
Nu kreeg ik het eindelijk voor elkaar om XP te kunnen installeren (boot vanaf de cd). Hij kopieerde netjes de benodigde bestanden naar de schijf, maar na de herstart krijg ik de fout dat NTDETECT.COM en NTLDR missen en er dus niet vanaf de schijf opgestart kan worden...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Juppehup schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:16:
Nu kreeg ik het eindelijk voor elkaar om XP te kunnen installeren (boot vanaf de cd). Hij kopieerde netjes de benodigde bestanden naar de schijf, maar na de herstart krijg ik de fout dat NTDETECT.COM en NTLDR missen en er dus niet vanaf de schijf opgestart kan worden...
Windows XP kan NIET (lees mijn post ietsje hierboven) maar BartPE wel, de kernel van XP heeft gewoon geen ondersteuning ervoor

linux ossen kunnen het volgens mij wel

• Juppehup
mmm, dus als ik het goed begrijp wil ik dus iets onmogelijks. Ik zal ook ff uitleggen waarom ik dit wil.
Een vriend van mij krijgt eerdaags een nieuwe laptop van zn werk. Nu wilde hij echter ook al privé een nieuwe pc aanschaffen. Toen kwam hij echter zelf met het idee om aan die laptop een externe hd te hangen voor zn prive-gebeuren. Dan heeft hij dus de snelheid van een nieuwe laptop door alleen een usb hd aan te schaffen.
Ik was er ook niet zeker van of het kon of niet, vandaar dat ik het dus probeerde.
Pagina: 1