Hallo,
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan 't verdiepen in XHTML en CSS, en nu wil ik twee div's die naast elkaar staan, even hoog maken. Een wellicht niet onbelangrijke bijkomstigheid, is dat ik het meerdere keren onder elkaar wil. Dit komt doordat het een gastenboek is: in de linkerkolom komen wat dingen over de schrijver van een bericht, in de rechter komt het bericht zelf.
Uiteraard heb ik gezocht, hier kwamen ook twee topics uit die hetzelfde beschreven als ik wil, alleen die oplossing(en) werkte(n) niet:
[rml][ css] Floating divs gelijke hoogte geven[/rml]
[rml][ CSS] Hoe twee divs even hoog krijgen?[/rml]
De twee kolommen staan in een container. Ik heb dus geprobeerd die container een min-height en height (incl. IE hacks) op te geven, en dan de twee div's een (relatieve) height van 100%. Die laatste wordt dan genegeerd: de container krijgt zijn min-height wel (100px), maar de kolommen worden dan geen 100%.
Dit werkt dus niet.
Ik heb ook nog geprobeerd een clearing div aan het eind van de container te plaatsen, alleen dit gaf helemaal geen resultaat: alsof die div er helemaal niet staat. Diezelfde div heb ik ook geplaatst aan het eind van de linker kolom, maar ook dit mocht niet baten.
De html die ik gebruik:
Dit staat in een while loop en wordt dus per gastenboek bericht geplaatst
Heeft er iemand enig idee wat ik moet veranderen, en wat ik moet doen om het te laten werken ? /-\
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan 't verdiepen in XHTML en CSS, en nu wil ik twee div's die naast elkaar staan, even hoog maken. Een wellicht niet onbelangrijke bijkomstigheid, is dat ik het meerdere keren onder elkaar wil. Dit komt doordat het een gastenboek is: in de linkerkolom komen wat dingen over de schrijver van een bericht, in de rechter komt het bericht zelf.
Uiteraard heb ik gezocht, hier kwamen ook twee topics uit die hetzelfde beschreven als ik wil, alleen die oplossing(en) werkte(n) niet:
[rml][ css] Floating divs gelijke hoogte geven[/rml]
[rml][ CSS] Hoe twee divs even hoog krijgen?[/rml]
De twee kolommen staan in een container. Ik heb dus geprobeerd die container een min-height en height (incl. IE hacks) op te geven, en dan de twee div's een (relatieve) height van 100%. Die laatste wordt dan genegeerd: de container krijgt zijn min-height wel (100px), maar de kolommen worden dan geen 100%.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| div.gastenboek_entry { clear: both; width: 90%; margin: 0 auto; min-height: 100px; height: 100px; } html > body div.gastenboek_entry { height: auto; } div.gastenboek_entry div.gastenboek_auteur, div.gastenboek_entry div.gastenboek_bericht { height: 100%; } |
Dit werkt dus niet.
Ik heb ook nog geprobeerd een clearing div aan het eind van de container te plaatsen, alleen dit gaf helemaal geen resultaat: alsof die div er helemaal niet staat. Diezelfde div heb ik ook geplaatst aan het eind van de linker kolom, maar ook dit mocht niet baten.
De html die ik gebruik:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <div class="gastenboek_entry"> <div class="gastenboek_auteur"> <p class="auteur_stats"> <span class="naam">Naam</span> </p> <!-- <div style="clear: both"></div> --><!-- Dit werkt dus niet --> </div> <div class="gastenboek_bericht"> <p class="bericht_datum"> <span>Datum</span> </p> <p class="bericht"> Hier komt het bericht, wat soms meerdere regels kan omvatten waardoor de rechterkolom dus langer wordt </p> </div> <!-- <div style="clear: both"></div> --><!-- Dit werkt dus ook niet --> </div> |
Dit staat in een while loop en wordt dus per gastenboek bericht geplaatst
Heeft er iemand enig idee wat ik moet veranderen, en wat ik moet doen om het te laten werken ? /-\
[ Voor 8% gewijzigd door Scott op 10-10-2005 18:27 ]