[XP] Wireless Zero Configuration

Pagina: 1
Acties:

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:03
Ik heb onlangs XP op mijn laptop er opnieuw opgegooid, en nu heb ik ineens geen Wireless Zero Configuration meer. Ik zie bij configuratiescherm alleen nog Wizard Draadloze netwerken. Hij staat wel als gestart bij services, en ook automatisch, zodat hij elke keer opstart. Het gaat mij dus om het zoekprogramma dat er bij zat, waarmee je naar draadloze netwerken kan zoeken, dat mist gewoon ineens. Weet iemand hoe het kan dat dit ineens niet meer bestaat? Ik heb service pack 2, de laatste updates etc etc.
Voor de geintresseerden:

Dell Latitude CPx
Windows XP Pro NL,
Service Pack 2
Wireless kaartje van Neesus Datacom (11mbps 802.11b)

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Is die service wel gestart? Configuratiescherm, beheerders opties, services?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:26

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Was dat een programma van Windows zelf? Of was het een programma van bv Dell.
En wat gebeurd als je de wizard een uitvoert?

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• shag-me
zoals in mijn post staat, is de service wel gestart, herstarten maakt niet uit. RPC is ook gestart, en het programma is zeker weten van Windows. Staat Nagenoeg altijd standaard er op. Ik heb verder een compleet standaard windows xp cdtje gebruikt. Ik dacht ook dat je dan eerst misschien de wizard uit zou moeten voeren, echter dit is ook niet het geval.

[ Voor 19% gewijzigd door shag-me op 10-10-2005 19:02 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Is je netwerk kaart goed geinstalleerd? Zo ja, klik eens met rechts op je draadloze netwerk verbinding > eigenschappen > Wireless Networks (tweede tabblad). Staat hier "Use Windows to configure my wireless network settings" (checkbox bovenaan) aangevinkt? Als je vervolgens op "View Wireless Networks" klikt ( knop vlak onder de checkbox), wat krijg je dan?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Kijk ook eens of je de stappen uit deze link kunt volgen:
http://www.practicallynetworked.com/qa/qa20040311.shtml

• shag-me
Het vreemde is dus dat er geen tabje Wireless network bij zit. (was eerst idd wel zo) Maar ik heb wel de Configure wireless aan de zijkant staan. Zou het kunnen zijn dat Windows Xp denkt dat het een gewone netwerkkaart is?

Pagina: 1