edit: Arghh!! eerste keer in P&W en ik ga al de fout in, moven naar een W&G please 
Ik ben al zo'n 2 uur bezig met dit probleem, en ik heb google geraadpleegd, maar alles kwam zowat op hetzelfde uit. Probleem is alsvolgt:
Ik heb een collapse menutje(voorbeeld):
>> Help
>>>>FAQ
>>>>Forum
>>>>Contact
Nu wil ik dus dat als ik op help druk, die opsomming collapsed, en als ik vervolgens nog een keer klik, dat die weer expand.
Nu heb ik als beginner in javascript hier het volgende scriptje voor gemaakt:
Nu werkt dus het expanden prima, maar als ik wil collapsen moet ik dubbelklikken, al zou je verwachten van niet?
In mijn style.css bestand staat de zooi default op display: block... Ik zet even alles voor mezelf op een rijtje:
-----> Block komt functie binnen
-----> Gaat naar else functie (omdat hij wel degelijk block is)
-----> Van block gaat hij naar none.
Nu vind ik het dus raar dat ik de functie 2 keer moet aan roepen om het resultaat hierboven te krijgen. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik word er een beetje gek van.
Ik ben al zo'n 2 uur bezig met dit probleem, en ik heb google geraadpleegd, maar alles kwam zowat op hetzelfde uit. Probleem is alsvolgt:
Ik heb een collapse menutje(voorbeeld):
>> Help
>>>>FAQ
>>>>Forum
>>>>Contact
Nu wil ik dus dat als ik op help druk, die opsomming collapsed, en als ik vervolgens nog een keer klik, dat die weer expand.
Nu heb ik als beginner in javascript hier het volgende scriptje voor gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function SwitchMenu(obj)
{
var el = document.getElementById(obj);
if(el.style.display != "block"){
el.style.display = "block";
}
else{
el.style.display = "none";
}
} |
Nu werkt dus het expanden prima, maar als ik wil collapsen moet ik dubbelklikken, al zou je verwachten van niet?
In mijn style.css bestand staat de zooi default op display: block... Ik zet even alles voor mezelf op een rijtje:
-----> Block komt functie binnen
-----> Gaat naar else functie (omdat hij wel degelijk block is)
-----> Van block gaat hij naar none.
Nu vind ik het dus raar dat ik de functie 2 keer moet aan roepen om het resultaat hierboven te krijgen. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik word er een beetje gek van.
[ Voor 22% gewijzigd door danslo op 10-10-2005 18:28 ]