Toon posts:

Kleine artefacts gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb mijn geforce 6800gt overgeclocked naar 405 mhz,1.11 ghz,
en met deze settings zijn bij sommige spellen (fear, 3dmark05) kleine artefacts te zien,
in de vorm van kleine zwarte flitsjes op bepaalde textures.
Deze zijn helemaal niet storend, en je merkt ze pas op als je er op let.
Nou is mijn vraag: aangezien mijn kaart niet warmer word dan 68 graden tijdens het gamen of draaien vanb 3dmark005, Zijn deze artefacts gevaarlijk?
Gaat mijn videokaart kapot als ik hem op deze instellingen laat draaien of maakt dat niks uit als de kaart niet te heet word?
Bij voorbaad dank voor antwoord.

Groeten Robin

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk niet zo zeer dat het "artefacts" zijn, maar eerder Z-buffer foutjes ofzo (als in: afrondings"foutjes" in de berekeningen). Laat me raden; de "zwarte flitsjes" zitten allemaal op de "randen" en/of "hoeken" van de objecten?

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 10-10-2005 17:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Nee, juist niet, ze zitten altijd midden op objecten en dan textures die waarschijnlijk moeilijk te berekenen zijn (het water in 3dmark05 demo 3, bij fear de felverlichte plekken, en zonder dat ik overclock heb ik ze niet.
Maar als het artefacts zijn, zijn ze dan gevaarlijk voor mijn videokaart?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 18:04 ]

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
jah die zijn gevaarlijk voor je videokaart; Je zit waarschijnlijk aan zijn maximum 8)7 |:(

Dat je dit niet zelf snapt ??

Geed anders wat meer V-core aan je chip

[ Voor 4% gewijzigd door J-air op 10-10-2005 18:10 ]

Verwijderd

Dat wordt juist alleen maar gevaarlijker een hogere core voltage ;)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55

angerfist-yentl

vake bei te bange!

probeer gewoon eens 400 mhz core ( als ze dan weg zijn ook leuk toch ? ) of verder naar beneden of je geheugen gaaan extra coolen of die lager zetten

Vake bei te bange

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Als ik bench op 455/1240 zie ik ook kleine zwarte stipjes alleen dan overal. Maar op lichte textures en het water in 3Dmark 2005 test 3 vallen ze inderdaad wel het beste op. Volgens mij zijn het mem artie's. Arties die door de core veroorzaakt worden zijn vaak groter grilliger. Ik bedoel dat zijn arties als in zwarte driehoeken en zo. Met m'm mem op 1180 of 1200 heb ik er ook geen last van.

Ik zou m'n mem wat lager zetten. ;) (zeker als het voor dagelijks gebruik is)

Als je voor lange tijd op het maximum van je kaart zit slijt je kaart als het ware extreem snel. En als je kaart ook maar iets achteruit gaat merk je dat meteen omdat je kaart al op z'n max zit. Veiligheids halve zou ik de hoogste snelheid opzoeken die volledig artie vrij is en daar 20Mhz onder gaan zitten voor de core en 40Mhz voor het mem

[ Voor 32% gewijzigd door martijn_tje op 10-10-2005 18:59 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Magnoon
  • Laatst online: 23-04 17:22
met atitool kan je heel goed overclocken en je maximum zonder artifacts bereiken.

Verwijderd

Maar die werkt toch alleen onder ati kaarten en geen nvidia kaarten.

Verwijderd

*hoopt op nvidia kaarten ook :D*

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

sapphire

Die-hard pruts0r

attitool boed wel ondersteuning om nVidia kaarten te OCen, maar of die scan werkt weet k niet.

k vind die scan sowieso niet werken maargoed.

Gabriël AM5

• Magnoon
  • Laatst online: 23-04 17:22
Werkt perfect bij mij asus v9999 GE (6800)

Kreeg mijn 350//1000 op 421//1172 en is echt het ideale tooltje om te overclocken en te testen.

(Even erbij, ik gebruik de laatste beta van atitool, die ondersteund gewoon nvidia kaarten)

[ Voor 32% gewijzigd door Magnoon op 10-10-2005 21:22 ]

Pagina: 1