Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
meer uitleg hier Forum tegenstrijdighedenleuk_he schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:35:
nieuws: Newnova: Suprnova gaat ondergronds : Suprnova gaat ondergronds
Gaat de frontpage nu vertellen over alle nieuwe warez sites? beetje vreemd beleid voor de frontpage? Wat mij betreft kan een link naar die site best, maar dan kom je vanzelf op een hellend valk nietwaar?
Of zijn we trots dat een warez site in NL staat?
< dit stukje webruimte is te huur >
Een tijd terug toen ik nog actief op dit forum aanwezig was, was het noemen van sites als suprnova niet gewenst, en werd altijd weggeedit. Misschien kregen sommige mensen er nog wel een OW voor ook?
Maar op de FP kan het wel? Beetje hypocriet als je het mij vraagt.
Nee, maar wel over een veelbesproken site (zie archief) die weer terug opstaat.leuk_he schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:35:
Gaat de frontpage nu vertellen over alle nieuwe warez sites?
Hoezo? Nieuws is nieuws.beetje vreemd beleid voor de frontpage?
Nee, niet waar. De redactie kan zichzelf prima matigen. Als je users toestaat om dit soort dingen te posten, dán kom je op een hellend vlak.Wat mij betreft kan een link naar die site best, maar dan kom je vanzelf op een hellend valk nietwaar?
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-10-2005 17:50 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik post dit niet voor niks in FA. Ik ben wel degelijk bewust van het verschil tussen het forum en de frontpage. Maar dit is zo ongeveer recalme voor een warez site op de frontpage. Duidelik weer een stapje verder IMHO.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Het is geen reclame maar een bericht over de laatste ontwikkeling op het gebied van bittorrent, net zoals we over andere vormen van p2p regelmatig hebben.leuk_he schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:49:
Ik post dit niet voor niks in FA. Ik ben wel degelijk bewust van het verschil tussen het forum en de frontpage. Maar dit is zo ongeveer recalme voor een warez site op de frontpage. Duidelik weer een stapje verder IMHO.
En warez zijn warez.
Maar de informatieinhoud van het artikel is wel een beetje dun.
......Nee, niet waar. De redactie kan zichzelf prima matigen. Als je users toestaat om dit soort dingen te posten, dán kom je op een hellend vlak.
De redactie is bovendien voor het posten van nieuws niet aan de algemeen geldende regels en policy onderworpen, omdat deze een vrije nieuwsverspreiding enkel maar in de weg staan. Bepaalde onderwerpen kunnen uit den boze zijn in de reacties, maar toch nieuwswaardig zijn en dit is er daar een van. Het gaat niet zomaar om 'een' warezsite. Het gaat om suprnova, zeg maar dè site op bittorrent-gebied, dat offline gehaald werd onder dreiging van gerechtelijke instanties - waarvan ook een nieuwspost op de frontpage verscheen - en die nu in zekere zin weer online komt. In het kader van de voortdurende strijd van Brein & co tegen dit soort initiatieven, is dit imo zeker een meldenswaardig feit.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Nieuwe tracker sites zijn niks nieuws hoor. Ik kan er zo 10 nieuwe vinden. Daar verschillen we dus van mening. (niks mis mee. )Wouter Tinus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:52:
[...]
Het is geen reclame maar een bericht over de laatste ontwikkeling op het gebied van bittorrent, net zoals we over andere vormen van p2p regelmatig hebben.
Je verdraait m'n woorden, ik heb helemaal niet gezegd dat nieuwe trackersites nieuws zijn. Zie de post van Yoeri voor uitleg over waarom Suprnova een speciale status heeft.leuk_he schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:56:
Nieuwe tracker sites zijn niks nieuws hoor. Ik kan er zo 10 nieuwe vinden. Daar verschillen we dus van mening. (niks mis mee. )
Een jaar geleden werd reageerders verboden om alternatieven te noemen; vandaag werd er, tot mijn verbazing, door T.net zelf een alternatief aangedragen. Heeft er het afgelopen jaar een verandering van het beleid plaatsgevonden, of is de nieuwswaarde van het artikel dusdanig dat het sterker weegt dan regels? Dat laatste lijkt me overigens niet het geval: als Pietje een site start over Klaasje is de nieuwswaarde nihiel. Dat het hier om warez gaat vergroot de nieuwswaarde m.i. niet.Yoeri schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:26:
Als iemand het in z'n hoofd haalt om T.net aan te klagen omdat we in een nieuwsartikel Suprnova genoemd hebben, dan kan Tweakers.net zich perfect verdedigen (journalistiek, nieuws brengen). Het wordt echter anders als gebruikers in reacties ook nog eens alternatieven gaan brengen of op andere manieren de grenzen van het warez-beleid opzoeken.
Suprnova (de vroegere versie in ieder geval) is feitelijk gewoon overgenomen door iemand anders. Ik zie het niet als een alternatief maar als een wederopstanding.GlowMouse schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:02:
Een jaar geleden werd reageerders verboden om alternatieven te noemen; vandaag werd er, tot mijn verbazing, door T.net zelf een alternatief aangedragen.
GlowMouse schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:02:
Om eens oude koeien uit te sloot te halen:
[...]
Een jaar geleden werd reageerders verboden om alternatieven te noemen; vandaag werd er, tot mijn verbazing, door T.net zelf een alternatief aangedragen. Heeft er het afgelopen jaar een verandering van het beleid plaatsgevonden, of is de nieuwswaarde van het artikel dusdanig dat het sterker weegt dan regels? Dat laatste lijkt me overigens niet het geval: als Pietje een site start over Klaasje is de nieuwswaarde nihiel. Dat het hier om warez gaat vergroot de nieuwswaarde m.i. niet.
Get my point? Dit is nieuwswaardig, wij plaatsen het, dat verandert niets aan het beleidYoeri schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:26:
Als iemand het in z'n hoofd haalt om T.net aan te klagen omdat we in een nieuwsartikel Suprnova een willekeurige bittorrentsite genoemd hebben, dan kan Tweakers.net zich perfect verdedigen (journalistiek, nieuws brengen, we zijn van mening dat het meldenswaardig is, anders zouden we het niet plaatsen). Het wordt echter anders als gebruikers in reacties ook nog eens alternatieven gaan brengen of op andere manieren de grenzen van het warez-beleid opzoeken.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Dat de server mogelijk in Nederland staat (mogelijk, ja: één woord: proxy. En ik kan nog wel wat andere loopholes bedenken) is alleen in het nieuwsbericht opgenomen om kanttekeningen bij die anonimiteit te plaatsen.
Dat reageerders geen alternatieven mogen noemen staat hier wat mij betreft buiten: zoals Yoeri al toelicht heeft de redactie hier een heel andere rechtenset dan de bezoekers. Dat kan je vervelend vinden maar dat is nou eenmaal nodig om zowel de nieuwsgaring als de vrijwaring van instanties als Brein te garanderen.
Ernstig spuit-elf-gevoel
[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 10-10-2005 18:26 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
- De nieuwscrew plaatst het bericht in het kader van de informatievoorziening en journalistieke berichtgeving over technologiën waar Tweakers.net zich op richt.
- Gebruikers die dergelijke sites in reacties (ongeacht op de FP of het forum) gaan opsommen, verhogen niet de journalistieke inhoud, maar posten in feite niet meer dan 'waar-haal-je-je-beste-warez'.
Hard gezegd: als gebruiker kun je geen rechten ontlenen aan wat de nieuwscrew op de frontpage plaatst. Ondanks afwegingen die de nieuwscrew autonoom maakt, blijft het beleid ten aanzien van warez in reacties onverminderd van kracht. Simpel eigenlijk. Zoals Yoeri ook al zei: dat beleid is dus niet veranderd ten opzichte van vorig jaar. En ook niet ten opzichte van twee jaar geleden.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Als je de draad tot nu toe gelezen hebt snap ik eerlijk gezegd niet wat je hier niet aan begrijpt
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Jullie punt is duidelijk, de nieuwsmensen mogen dit wel en anderen niet. Maar je kan toch simpelweg verwachten dat mensen hier met warezlinks op gaan reageren, zo werkt dat nou eenmaal.
IMO hadden jullie beter een extra disclaimer kunnen gebruiken net zoals op GoT mogelijk is met zeer duidelijke bold koeieletters opmerking dat warezlinks niet gewenst zijn. Nu vraag je er gewoon om, de meester geeft het voorbeeld en de studenten volgen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Precies. Het is onzin om krampachtig de site waar het bericht over gaat te verbergen c.q. verbieden, terwijl hij toch binnen een paar seconden op te snorren is. Tweakers.net wil dit soort onderwerpen bespreekbaar maken/houden, en in dat kader is de betreffende site in het nieuws gekomen. Bezoekers die op GoT dergelijke links (willen) geven hebben vaak hele andere bedoelingen, die voor een legaal discussieforum niet acceptabel zijn.Shailesh schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:17:
Ach, wat maakt het ook uit. Als alleen de naam van de site wordt genoemd komt het nog dommer over. Want een ieder weet dat een google op newnova, direct de site oplevert. Dus kunnen ze net zo goed de link erbij zetten.