[Office2003] Document Versie opnemen in document

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Je kan met Office 2003 meerdere versies van documenten in dezelfde file opslaan. Dit is iets waar onder andere Share Point Services gebruik van maakt. Wat ik nu graag wil is het versie nummer van het document kunnen opnemen ergens in het document. (Bijvoorbeeld in de footer.)
Ik heb gezocht of er een veld bestaat dat dit weergeeft, maar kon alleen revisie nummer vinden dat eigenlijk niets anders voorstelt dan het aantal keer dat je het document hebt opgeslagen. En dat nummer klopt al snel niet meer met het versie nummer als maar één iemand tussendoor een keer zou opslaan.
Ik heb op Microsoft Office online gezocht, maar kan alleen informatie vinden over het hoe opslaan van meerdere versies of gebruik van het rivisie nummer. Op tweakers evenmin een topic er over.
Is dit uberhaubt mogelijk, eventueel met een VBA script?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Office vragen mogen in officesuites en -software.
SA-->OFF

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Middels een stukje VBA kan je dit doen ja:

met ActiveDocument.Versions kan je de versies benaderen en dan zou je dus de .Count kunnen uilezen en in de footer zetten en als je dan een tweede OpslaanAlsVersie knop aanmaakt die .Save aanroept ben je er.

Maar dan kan je - misschien beter in je manier van versiebeheer passend - een eigen versienummerindeling maken en die in een aangepaste eigenschap zetten (ActiveDocument.CustomDocumentProperties), als veld weergeven in de footer (doe na opslaan even een Update van de Fields) en dan middels een eigen OpslaanAlsVersie het nieuwe versienummer opvragen & opslaan.

Met wat creatief aanpassen van de resultaten van macro-opnemen kom je een heel eind denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)