Toon posts:

vpn router achter een adsl router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien eewn stomme vraag, maar ias het mogelijk om een vpn cable router achter een adsl router te hangen om een vpn verbinding te maken?

De bedoeling is:

In een gebouw zitten 2 bedrijfjes, 1 daarvan heeft een adsl verbinding: een speedtoutch router (als modem) met daarachter een netgear vpn router.

Nou wil bedrijf 2 een vpn verbinding tot stand brengen voor een klein beetje data en is dus zonde om daarvoor een adsl verbinding aan te leggen.

Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om een draytek 2200e-plus aan die netgear te hangen, zodat die draytek via die netgear een vpn kan opbouwen naar de vpnserver toe?

Moet ik nog een poort in die nethear openzetten naar die draytek, of moet die netgear dit standaard door laten? Of gaat dit gewoon helemalaq niet werken?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Hoeft geen probleem te zijn.

Of je poorten open moet zetten hangt ervanaf of jouw VPN router de verbinding opzet, of dat hij de VPN 'binnenkrijgt', in het laatste geval moet je idd de nodige poorten forwarden.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een uitgaande verbinding

Verwijderd

Je hebt routers met VPN Passthrough en met een ingebouwde VPN module (client server).
De meeste hebben passthrough en dat wil zeggen dat het een verbinding van binnen naar buiten doorlaat en niet vise versa. Voor het verkeer van buiten naar binnen zal je poorten open moeten gooien.

Ik heb hier nml een keer een volle dag op zitten klooien omdat ik (en leverancier) er van was overtuigd dat passthrough een 2 weg transport was. Nadat ik toch maar even met Linksys had gebeld en mij dit verhaal duidelijk werd gemaakt was het in 10 seconden gefixt...poort 3389 open naar intern ip en hopsakidee.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Maar dan moet je router wel een bepaald protocol kunnen forwarden, GRE/3389 of iets was het, zul je even moeten zoeken!