• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
De asteroide 1997XF11 zal op 26 oktober 2028 rakelings langs de aarde scheren, dichterbij dan de maan. Zullen door de getijdenkracht geen vloedgolven doen ontstaan? Of misschien knalt die wel tegen de maan! :D
Observations made on March 3 and 4 by Peter Shelus with a 30-inch telescope at the McDonald Observatory in western Texas extended the observed arc of 1997 XF11 to 88 days. This time, the orbit computation indicated a miss distance of only 30 thousand miles from the center of the earth; the earth's radius is about 4 thousand miles. The time of encounter would be around 1:30 p.m. Eastern Daylight Time on Thursday, October 26, 2028.
:o
http://cfa-www.harvard.edu/cfa/ps/pressinfo/1997XF11.html

Verwijderd

lijkt me wel kewl om die voorbij te zien komen...

en er zullen inderdaad wel problemen zijn met getijden alhoewel ligt eraan hoe groot dat ding is natuurlijk

als ie maar een kilometer doorsnee heeft dan maakt íe niet echt veel indruk op ons aardbolleke

tenzij die stiekum toch inslaat

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Reken er maar niet op dat je het verschil merkt; Immers de massa van de maan is vele male groter :)

"als ie maar een kilometer doorsnee heeft dan maakt íe niet echt veel indruk op ons aardbolleke"

Tja, totdat het ding met 200.000 km/h tegen de vlakte slaat; dan heb je een aardig probleem kan ik je vertellen :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

dat bedoel ik

maar we gaan er alsnog van uit dattie voorbij sjeest op een afstand van +/- 600.000 KM

en daar ligt onze modderklont niet wakker van :P

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:47
Nee, natuurlijk geen getijdenwerking: We hebben het over een asteroide, een rotsblokje dus.

Spectaculairder vond ik een paar jaar geleden: Toen was er één vlak langsgekomen die we pas zagen toen hij al voorbij was!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je kijkt naar het effect van de maan op de aarde kan ik daar ook niet echt wakker van liggen, als een flink rotsblok langskomt en 2x zoveel eb/vloed veroorzaakt, dan lopen misschien een paar kelders onder, maar daar zal het ook bij blijven.

O ja, als dat blokje rots precies langs de andere kant langs de aarde komt dan heft de maan al een gedeelte op van de werking van het rotsblok

Verwijderd

de amerikanen willen er zelfs op gaan schieten met een raket :)
alvast ff oefenen voor deep impact
(3x raden hoe ze het project noemen)

Verwijderd

Ja, raket erop, lijkt me slim. Dan krijg je dat spelletje "asteroids", uit de atari-periode. Dan kunnen we steeds kleinere asteroids kapot gaan schieten....

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ah, krijgen de Amerikanen ook nieuwe wapens als ze veel punten halen door asteroids kapot te schieten?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

hmmm, misschien dat elke amerikaanse burger dan het recht eist om een intercontintale ballistische raket te mogen hebben :)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 00:11 schreef Mastermind het volgende:
De asteroide 1997XF11...
Wat zijn ze toch weer origineel met de namen.. kunnen ze niks beters verzinnen? :)

Verwijderd

hmm hoe zou je 'm dan kunnen noemen?

wat d8 je van:
- mismatch
- bowshot (schot voor de boeg op z'n engels...)
- targetpractice
- h.i.t.m.e. Huge Interstellar target of Mass Energy

• GeeBee
  • Laatst online: 26-01 17:08

GeeBee

Oddball

Oh ja...
scheert er een meteoor vlak langs de Aarde, gaan ze er op schieten...|:( ik hoop dat de brokstukken dan op de VS vallen... >:)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

Wat ook een leuke naam is, is:

"1997XF11 GTS deluxe DDR"

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op vrijdag 19 januari 2001 13:44 schreef GeeBee het volgende:
Oh ja...
scheert er een meteoor vlak langs de Aarde, gaan ze er op schieten...|:( ik hoop dat de brokstukken dan op de VS vallen... >:)
Hehehehehe >:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Ik heb gehoort dat er een hele grote kans bestaat dat deze astroide NIET langs de aarde scheert maar dat 'ie erop knalt...

Dan lijkt het me eigenlijk wel een fijn idee om hem kapot te knallen...

Verwijderd

Als ie echt zo dichtbij komt lijkt het me idd heel erg onverstandig om er op te knallen. Weten ze wel waar ie uit bestaat?? Straks knalt er een klein brokje vanaf en is ie uit zijn koers geholpen en krijgen we idd DEEP Inpact. |:(

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
grappig...hier hebben wij het (vrienden) dit weekend nog over gehad :)

wij dachten idd ook gelezen te hebben, dat dat ding mooi boven op moeder aarde botst ;(

Naja ik ken mezelf geen beter einde bedenken dan dit...(is persoonlijk)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ja, stel dat dat gebeurt. Onzettend veel stof in de dampkring. Gevolg, o.a. afkoeling van de aarde. Weg is je broeikaseffect. ;)

Verwijderd

Vergeten we nu niet ons "asteroids shield", dwz. de atmosfeer? Als we dat ding in stukjes schieten die klein genoeg zijn verbranden die in de atmosfeer.

Was het verder niet de bedoeling de asteroiden niet kapot te schieten, maar ze heel te laten en ze een "zetje" te geven, zodat ze de aarde zouden missen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:47
Er waren zelf ideeën om dit soort langsscherende asteroïden te gebruiken om de aarde een liftje te geven, zodat hij wat verder van de zon zou komen te staan.

Dit om de opwarming van de aarde door het broeikaseffect tegen te gaan. Men zou dan flink auto moeten gaan rijden om de aarde op temperatuur te houden.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op dinsdag 23 januari 2001 13:42 schreef mietje het volgende:
Vergeten we nu niet ons "asteroids shield", dwz. de atmosfeer? Als we dat ding in stukjes schieten die klein genoeg zijn verbranden die in de atmosfeer.

Was het verder niet de bedoeling de asteroiden niet kapot te schieten, maar ze heel te laten en ze een "zetje" te geven, zodat ze de aarde zouden missen?
Yeah right, maar dat doen de reuzenplaneten al voor ons, de meeste asteroiden die nu nog op collision course met de aarde liggen, krijgen een flinke zet, maar dat zeggen de heren astronomen er niet bij, komen ze ook een keer in het nieuws ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Ik denk nie dat de aantrekkings kracht van een astroide zo groot is dat er een vloedgolf op aarde bestaat, het enigste gevaar is dat hij inslaat volgens mij :o

Laat ze dat ding maar afknallen...

*D

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Eing idee hoeveel waterstofbommen je daarvoor nodig hebt?
Je kunt hem alleen maar een heel klein zetje geven, als je dat doet als hij nog een flink eind van ons vandaan is, zal de afwijking van zijn baan tegen de tijd dat hij ons bereikt heeft groot genoeg zijn (hopelijk ;))

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

2028 pas?
Boeie!

Dan hebben ze er wel een oplossing voor

(altijd positief denken ;) :7 )

met papier mache kun je alles maken!!

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Misschien vinden jullie het volgende interessant.
Er staat een voorspelling van een profeet die de verschijnselen van een asteroideinslag beschrijft.
Op zich is dit niet zo raar, maar het curieuze is dat men indertijd nog geen benul had van door de ruimte vliegende brokstukken.
Uiteraard kan onderstaand stuk op velerlij wijze geinterpreteerd worden, maar toch is het interessant dat het de vele aspecten van een daadwerkelijke inslag beschrijft.

Jesaja 13

vers 5: Ze komen uit een ver land, van het einde des hemels, de Here en de werktuigen zijner gramschap om de gehele aarde te verderven
Kan geinterpreteerd worden als een verre uithoek van het heelal.

vers 10: Want de sterren en de sterrenbeelden des hemels doen hun licht niet stralen, de zon is bij haar opgang verduisterd, en de maan laat haar licht niet schijnen.
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De stof heeft de atmosfeer verduisterd

vers13: Daarom zal ik de hemelen doen wankelen en de aarde zal bevend van haar plaats wijken
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De aarde kantelt door de enorme inslagkracht, en wordt enigszins uit haar baan verschoven

Zie ook de voorspelling van Jezus in Marcus 13

vers 24) Maar in die dagen, na de verdrukking, zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven.
Gevolg van de inslag.

Ook de Openbaringen maken er melding van:

Openbaringen 9
vers 1) En ik zag een ster, uit de hemel op de aarde gevallen
Dit kan worden geinterpreteerd als een asteroide die op de aarde valt.

vers 2) En zijn opende den put des afgronds en er steeg rook op uit den put; als de rook van een grote oven; en de zon en het zwerk werden verduisterd door de rook van de put.
Dit is kan dus het opwaaiende stof van de asteroide zijn die de zon en het zwerk verduistert.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Mastermind:

Jesaja 13
vers 5: Ze komen uit een ver land, van het einde des hemels, de Here en de werktuigen zijner gramschap om de gehele aarde te verderven
Kan geinterpreteerd worden als een verre uithoek van het heelal.

Blobber:
Kan ook gezien worden als een volk dat van over de horizon komt.

Mastermind:
vers 10: Want de sterren en de sterrenbeelden des hemels doen hun licht niet stralen, de zon is bij haar opgang verduisterd, en de maan laat haar licht niet schijnen.
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De stof heeft de atmosfeer verduisterd

Blobber:
Kan ook wijzen op een zonsverduistering, een stofwolk van een vulkaanuitbarsting of stofstorm

Mastermind:
vers13: Daarom zal ik de hemelen doen wankelen en de aarde zal bevend van haar plaats wijken
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De aarde kantelt door de enorme inslagkracht, en wordt enigszins uit haar baan verschoven

Blobber:
Kan wijzen op een aardbeving

Mastermind:
Zie ook de voorspelling van Jezus in Marcus 13

vers 24) Maar in die dagen, na de verdrukking, zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven.
Gevolg van de inslag.

Blobber:
Zons -of maansverduistering, stofwolk etc.

Mastermind:
Ook de Openbaringen maken er melding van:

Openbaringen 9
vers 1) En ik zag een ster, uit de hemel op de aarde gevallen
Dit kan worden geinterpreteerd als een asteroide die op de aarde valt.

Blobber:
Of een gewone vallende ster, hoeft geen grote te zijn ;)

Mastermind:
vers 2) En zijn opende den put des afgronds en er steeg rook op uit den put; als de rook van een grote oven; en de zon en het zwerk werden verduisterd door de rook van de put.
Dit is kan dus het opwaaiende stof van de asteroide zijn die de zon en het zwerk verduistert.

Blobber:
Kan ook een vulcanische oorsprong hebben

Kortom je ziet alles zoals je het wilt zien, als de profeet een precieze datum en plaats van de inslag zou geven, zou ik hem graag geloven, nu is het gewoon een vage tekst die ook op andere manieren te interpreteren is.
Zelfs de huidige astronomen kunnen niet zeggen dat het ding met zekerheid op aarde zal neerstorten tengevolge van de vele baanverstoringen van zo'n asteroide.

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
In 2028...nee, dan gebeurd er nix met de aarde. Ik ben dan 52 en ik wordt 100 dus dat gaat wel goed.

Omgekeerde logica....kan ook van pas komen :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Het lijkt me cool als er een concurrentiestrijd gaat plaatsvinden tussen China en Amerika, wie de astroide het eerste raakt :).
Maar dat zal wel niet...

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn