[Discussie] Voip in combinatie met Games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Na wat gegoogle en wat getweaker ben ik deze topic niet tegengekomen, dus bij deze wat vragen over VoIP bij games.

Er zijn een aantal programma's zoals Ventrilo en Teamspeak, waarmee je met een grote groep mensen in 1 channel kan rondhangen. Nu speel ik met een grote groep mensen World of Warcraft en gebruiken Ventrilo 2.1.2. Voor deze versie hoeft geen licentie aangeschaft te worden en je kan zonder problemen met 20 man connecten. Voor nieuwe versies moet je dus wel een licentie aanschaffen omdat je anders maar met 8 man kan connecten.

Ook heb je Teamspeak. Een soort gelijk programma, maar de server wat dit systeem heeft op linuxgebied bij ons nogal wat kuurtjes. Valt spontaan uit etc. Ik draai deze server zelf niet, dus specificaties heb ik er niet van.

Waar ik naar op zoek ben is een VoIP programma waarmee je bv 2 of 3 mensen kan laten praten en de rest op Mute kan gooien. De mensen die op mute staan mogen wel luisteren, maar mogen zelf niet hun mute uit kunnen zetten.

Nu komt de grote vraag: Welke programma's vergelijkbaar met Ventrilo en Teamspeak? Er moeten uiteraard wel een aantal voorwaarden aanzitten
1) Gratis
2) Mag een eigen servertje van gedraaid worden (liefst linux)
3) Er moet een spraakrestrictie opzitten
4) Minimaal 40 mensen moeten er tegelijktijd op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:25

Clush

Do as I say...

ik zou ipv een ander programma zoeken eerder je probleem met TS proberen op te lossen... kan je alles mee (als je tenminste admin bent).

edit: kijk hier eens rond: http://forum.goteamspeak.com/forumdisplay.php?f=41

[ Voor 23% gewijzigd door Clush op 10-10-2005 16:29 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Mischien bestaan er programma's die een stuk beter werken als TS. Wil 1st de markt nog wat verder verkennen voordat we veel tijd in de problemen van TS steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat voor nut heeft het om met 40 man aan de lijn te hangen? Ik gebruik gewoon skype max 5 man. Dat is al een zooi en niet meer te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

REDFISH schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:44:
Wat voor nut heeft het om met 40 man aan de lijn te hangen? Ik gebruik gewoon skype max 5 man. Dat is al een zooi en niet meer te volgen.
Ik denk dat hij een Raid wil doen, waarbij er 2-3man lullen en zeggen wat de rest van de groep moet doen :) zo kun je goed samenwerken namelijk.

En mijn advies, ik zou voor TS gaan :) volgens mij kun je het daar wel instellen namelijk. (iedereen op mute) en als je TS gewoon draaid op winxp ofzo dan crasht het echt niet vaak.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:44:
Omdat je niet constant hoeft te praten, maar het wel handig is als iedereen het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Waarom zou je willen updaten? Als de oude gewoon goed werkt, zie ik het nut niet om een nieuwere versie van vent te gaan draaien, bijna alle ventrillo servers waar ik kom draaien nog V2.14, dat terwijl er allang nieuwere versies uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geen beter idee om gewoon met de guild af te spreken dat de rest zijn mond moet houden behalve als het niet anders kan? Als jullie van plan zijn dingen echt serieus aan te pakken lijkt het me zeer onhandig om bepaalde mensen het recht van spreken te ontnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Vent 2.3.0 heeft IRC-achtige features, maar wel een 8 user limit (als je em niet cracked)

maar wel verreweg de minste CPU load, en beste kwaliteit geluid (imo)

[ Voor 30% gewijzigd door MLM op 10-10-2005 19:32 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:27:
Is het geen beter idee om gewoon met de guild af te spreken dat de rest zijn mond moet houden behalve als het niet anders kan? Als jullie van plan zijn dingen echt serieus aan te pakken lijkt het me zeer onhandig om bepaalde mensen het recht van spreken te ontnemen.
Als je zelf gamed snap je best dat er altijd mensen tussen zitten die het gedeelte "mond houden" niet in hun woordenboek hebben staan.
Pagina: 1