[IE] Website content regelmatig onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
Voor een studievereniging op de Universiteit Twente, genaamd Communiqué, heb ik een website ontwikkeld, die inmiddels online is. Helaas blijken er wat probleempjes te zijn met de rendering van een aantal pagina's onder Internet Explorer. Dit was me nog niet eerder opgevallen was omdat ik het maar af en toe checkte onder IE en verder gebruik maak van fatsoenlijke browsers als Firefox en Opera. Het adres van de website:

http://www.communique.utwente.nl

Af en toe is de content niet zichtbaar op bepaalde pagina's en na een refresh wel, of verdwijnen de sponsor banners aan de rechterkant. Op een enkele pagina, zoals de agenda per jaar is het probleem structureel, op andere pagina's, zoals links treedt het maar af en toe op.

Ik heb al wat dingen geprobeerd, zoals het veranderen van de doctype naar XHTML Transitional en het weglaten van de sponsor banners, maar aangezien ik niet echt weet waar ik het moet zoeken (vooral omdat het nogal random lijkt te gebeuren) roep ik graag hulp in. Misschien weet iemand een rendering bug (+fix :)) in IE waar het aan zou kunnen liggen of misschien zit er toch iets mis in de website, die overigens wordt gegenereerd door Mambo CMS 4.5.3 (vóór het Joomla tijdperk :P). Alvast bedankt.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 17:18
Ik zie hier niets (of eigenlijk wel, maar niets geks, dus), hoor. Ligt het niet aan je proxy, javaversie up to date oid?
Both agenda per jaar en links geven gewoon normale pagina's. Ik zie hoegenaamd geen verschil tussen FF(1.5 beta 2) en IE(5.5 onder W2k). Verdraaid, 5.5! Snel IE eens updaten! :)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:32

GVR

Als ik hier de site raadpleeg krijg ik in eerste instantie ook geen content en banners te zien. Na een refresh verschijnt wel de content. De banners flitsen heel even voorbij, en verdwijnen daarna weer

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Hier heeft Crisp ook eens last van gehad. Hij heeft toen de oplossing ook op het forum gepost. Heb net even gezocht maar kan het niet meer vinden. Jammer want mijn site ( http://www.djluc.nl ) heeft er ook last van in het nieuws-gedeelte.

• Ivar
Savantas schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:18:
Ik zie hier niets (of eigenlijk wel, maar niets geks, dus), hoor. Ligt het niet aan je proxy, javaversie up to date oid?
Both agenda per jaar en links geven gewoon normale pagina's. Ik zie hoegenaamd geen verschil tussen FF(1.5 beta 2) en IE(5.5 onder W2k). Verdraaid, 5.5! Snel IE eens updaten! :)
Ik maak geen gebruik van een proxy (soms alleen client-side om POST waarden te hacken :)) en heb alles up-to-date; Win XP SP2 met IE versie 6.0.2900.xpsp_sp2_gdr.053001-1519. Als ik test met IE versie 5.5 heb ik ook geen last van voorgenoemde problemen (afgezien van een menu dat niet lekker eruit ziet, vast iets met absolute/relatieve paden en/of transparantie ofzo). Maar aangezien het overgrote deel van de bezoekers IE v6 gebruikt gaat het me even daarom...

• Ivar
Freaky Gabbur schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:21:
Als ik hier de site raadpleeg krijg ik in eerste instantie ook geen content en banners te zien. Na een refresh verschijnt wel de content. De banners flitsen heel even voorbij, en verdwijnen daarna weer
Exact het probleem. Ik krijg van meer mensen het bericht dat dit bij hun het geval is, getuige de 'bugs' posts in het forum (dat alleen zichtbaar is voor geregistreerde gebruikers). Vreemd dat het non-deterministisch lijkt te gebeuren, misschien is het iets met javascript dat pas uitgevoerd wordt ná laden van de content...

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik zie dat je veel met floats werkt, in IE wil het dan nog weleens voorkomen dat deze maar half of in jou geval niet weergegeven worden. Ik heb zoiets zelf pas ook gehad en het toevoegen van een extra html element (met style clear: both;) aan het eind van het element dat wordt gefloat heeft het voor mij opgelost

If I can't fix it, it ain't broken.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Oplossing (vaak): de verdwijnende elementen een "position: relative" meegeven.

Tenminste; ik had H2's waaravn de achtergrond niet verscheen etc. en dat loste het op :) Is een beroemde "hack" dacht ik.

[ Voor 48% gewijzigd door sjaakaq op 10-10-2005 19:00 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
leokennis schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:59:
Oplossing (vaak): de verdwijnende elementen een "position: relative" meegeven.

Tenminste; ik had H2's waaravn de achtergrond niet verscheen etc. en dat loste het op :) Is een beroemde "hack" dacht ik.
Dat was het inderdaad! Je moet expliciet position:relative meegeven.

• Ivar
Borizz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:52:
Ik zie dat je veel met floats werkt, in IE wil het dan nog weleens voorkomen dat deze maar half of in jou geval niet weergegeven worden. Ik heb zoiets zelf pas ook gehad en het toevoegen van een extra html element (met style clear: both;) aan het eind van het element dat wordt gefloat heeft het voor mij opgelost
Hmm daar had ik zelf ook op kunnen komen, alleen zag ik de logica ff niet, maar ik had moeten bedenken dat je logisch redeneren in het geval van IE uit moet schakelen :P. In ieder geval heb ik een divje toegevoegd met een clear:both style en bij mijn eerste tests lijkt het daarmee opgelost te zijn. Zou iedereen dit nog even willen testen en het laten weten als ze de problemen nog hebben?

• Ivar
djluc schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:01:
[...]

Dat was het inderdaad! Je moet expliciet position:relative meegeven.
Doe ik ook nog even voor de zekerheid :). Blijft m'n vraag om even te testen staan :P.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ivar schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:06:
[...]

Doe ik ook nog even voor de zekerheid :).
Over de bovengenoemde bug is hier meer info te vinden: http://www.positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html
Blijft m'n vraag om even te testen staan :P.
Je hebt een solide test-case waar het altijd misgaat. Als dit nog je enige vraag is, dan gaat dit topic op slot.

We verwachten wel iets meer zelf-inzet van users :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ivar
Thanks, zal ik eens goed naar kijken.
[...]

Je hebt een solide test-case waar het altijd misgaat. Als dit nog je enige vraag is, dan gaat dit topic op slot.

We verwachten wel iets meer zelf-inzet van users :)
Ik ben aan het testen, maar om uit te sluiten dat alleen op mijn setup de bug niet meer voorkomt vraag ik netjes of meer mensen even willen kijken en het mij willen laten weten als zij nog problemen tegenkomen; heeft weinig te maken met gebrek aan zelf-inzet volgens mij :). In ieder geval heb ik al gezien dat het nog niet helemaal goed gaat dus ik probeer nog even wat dingen, graag geen slotje nog.

• Ivar
Ik meen dat het probleem opgelost is. In ieder geval treedt het probleem niet meer op bij de agenda per jaar en dat was een case waarin het verschijnsel altijd optrad. Welke maatregel het nu precies heeft gedaan weet ik niet exact omdat ik alles door elkaar heb geprobeerd, maar hieronder een lijstje van tips uit dit topic die ik heb gebruikt:
  • Een element met clear:both onder de floatende divs stoppen;
  • De buggende divs position:relative geven;
  • Het genoemde artikel over de Peekaboo bug lezen;
  • De Holly Hack gebruikt door de buggende boxes een hoogte van 1% te geven.
Ik vermoed dat de laatste het probleem heeft opgelost, vooral omdat het een IE only probleem was waar deze hack speciaal voor bedacht is en het betrekking heeft op in hoogte varierende boxes, waar ook sprake van was. Ik zoek nog even uit welke het exact was en dan laat ik dat hier nog weten...

edit:

Mijn vermoeden lijkt correct, het was de Holly Hack die het probleem van niet tonende content in een aantal dynamic sizing floating divs oplost. Hiervoor heb ik de volgende CSS voor deze divs gebruikt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
/* Hides from IE5-mac \*/
* html #buggingdiv {height: 1%;}
/* End hide from IE5-mac */ 

Bedankt voor de tips!

[ Voor 14% gewijzigd door Ivar op 10-10-2005 22:54 ]

Pagina: 1