Bose 3.2.1 Special Edition

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik zag vandaag in de Telegraaf een advertentie over het volgende systeem:

Afbeeldingslocatie: http://www.raf.nl/raf/images/upload/prd270_bose_321se.jpg

De sensatie van Home Cinema uit slechts twee zichtbare luidsprekers en een uit het zicht te plaatsen Acoustimass® basmodule. De belevenis van een ?live? muziekuitvoering van uitzonderlijke klasse. Het compacte media center bevat een AM/FM tuner met RDS, een CD/DVD-speler, een versterker met equalizer en de speciale signaalverwerking van Bose. De speler kan ook CD-R/RW en MP3 weergeven. Eenvoudig aan te sluiten, in 15 minuten is het systeem geïnstalleerd. Uitvoering grafiet.

Het gaat hier om een Special Edition voor de prijs van 995 Eur. Ik zie aan de specificaties geen verschil met de andere 3.2.1 setjes van Bose.
Wat is hier zo speciaal aan naast de prijs? Aangezien de andere setjes 3.2.1 respectievelijk 500 Eur en 1000 Eur duurder zijn!

Link naar de advertentie in de Telegraaf:

http://telegraaf-i.telegr...TE_2S_20051010_10_103.php

[ Voor 9% gewijzigd door awwexl op 10-10-2005 15:49 ]

Verwijderd

Het is de 321-series 1 die ze tijdelijk opnieuw in productie hebben genomen, verschil met de series 2 is het 'design', geen component aansluiting, geen AB waarmee je ook je TV kan bedienen.

• awwexl
Dat maakt het verschil van 500 Eur?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie aan de specificaties geen verschil met de andere 3.2.1 setjes van Bose.
Geeft Bose dan specificaties vrij :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• awwexl
Naja het er dan om wat hij zeg maar kan. Zoals afspeelmogelijkheden en watvoor AB en basmodule e.d. ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik wil altijd liever weten wat ie echt kan ;)

Imho is dit voor 1000 euro nog steeds te duur voor wat het echt kan :P

• awwexl
Weleens vergeleken met andere setjes in die prijsklasse? En dan bedoel ook echt goed geluisterd?

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

ik hoor dit setje elke dag spelen, en ben nooit echt onder de indruk geweest van deze set. Voor 1000 euro kun je iets veel mooiers kopen :)

• awwexl
Zoals? Ik ben al een half jaar opzoek namelijk...

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zoals kan ik niet aangeven, aangezien geluid erg persoonlijk is :) Voor elk wat wils is er wel wat moois te krijgen in deze prijsklasse. pak een marantz receiver/dvd speler + 2 mooie vloerstaanders... dan zit je ook ong aan de 1000 euro, met mooier geluid :) of bijv Denon..

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Maar dan heb je geen "5.1" :+

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik mag hopen dat je vind dat die 321 ook geen 5.1 is, anders moet ik wel ff lachen _/-\o_ ;)

Beter een fatsoenlijke stereo opstelling die je eventueel kan uitbreiden, dan een wannabee 5.1 setje voor teveel geld..

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38

OMD

met dit systeem ook niet :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

OMD schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

met dit systeem ook niet :+
Precies. Je krijgt een virtueel 5.1 onder andere door de weerkaatsing van het geluid. Maar als je die speakers niet juist zet dan klopt er ook niks meer van dat systeem lijkt me ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Jongens... is jullie de quote-jes nog niet opgevallen :D

• OMD

OMD

DinX schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:32:
[...]

Precies. Je krijgt een virtueel 5.1 onder andere door de weerkaatsing van het geluid. Maar als je die speakers niet juist zet dan klopt er ook niks meer van dat systeem lijkt me ?
zowiezo klopt er geen reet van, van dat hele bose niet. Surround geluid uit 2 speakers? dan is het geen surround want de luidsprekers zijn niet rondom je aanwezig. Virtuele troep kennen we al lang van philips tv's en geluidssetjes...

Al met al vind ik dit soort setjes te triest voor woorden. Je betaald een bom duiten voor goedkope spullen.

Lang in het bezit geweest van een Bose Lifestyle 5. Laser ging kapot en ik werkte toevallig bij een audioreparatiedienst. Lasertje was een philips en de hele unit werd vervangen voor 13 euro!!! te schaamtelijk voor woorden |:(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

OMD schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

Je betaald een bom duiten voor goedkope dure spullen.
Het labeltje ;)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• OMD

OMD

Ik had het niet beter kunnen verwoorden _/-\o_

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zit altijd echt met gekromde tenen naar die TV reclame van Bose kijken...

Mensen schijnen er toch in te trappen :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

OMD schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

zowiezo klopt er geen reet van, van dat hele bose niet. Surround geluid uit 2 speakers? dan is het geen surround want de luidsprekers zijn niet rondom je aanwezig. Virtuele troep kennen we al lang van philips tv's en geluidssetjes...

Al met al vind ik dit soort setjes te triest voor woorden. Je betaald een bom duiten voor goedkope spullen.

Lang in het bezit geweest van een Bose Lifestyle 5. Laser ging kapot en ik werkte toevallig bij een audioreparatiedienst. Lasertje was een philips en de hele unit werd vervangen voor 13 euro!!! te schaamtelijk voor woorden |:(
Ik zal maar niets zeggen over Bose (google maar ff waar die acroniem voor staat), maar ik heb op een cd van Virtual Audio Project een paar nummers die '3d-sound' geremixt zijn. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor koptelefoons, maar als je een stereo opstelling hebt in een gelijkzijdige driehoek geometrie met de luisteraar netjes in 1 van de 3 punten, dan klinkt die nummers vrij aardig 3d. Natuurlijk niet ECHT surround, maar hoe ze het doen, geen id, maar het lijkt me dat voor een 3d beleving op een of andere manier een geluidsbron dus op een speciale manier moet afmixen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, laten we de bose discussie niet nogmaals oprakelen.

topicstarter, ga luisteren, vergelijk met andere sets in dezelfde prijsklasse, het geluid en wat het kan en hoe het eruit ziet en hoe het bedient en maak dan aan de hand van je eigen overwegingen een keus.

Over het merk bose is overigens al meer dan genoeg te vinden, zoek voor de lol ook maar even naar topics over dit merk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.