Ik heb een VSB login- en logoffscript gemaakt voor de netwerkmappings en netwerkprinters (de logoff verwijderd alle mappings en printers om zo de profielen clean te houden). Deze staan per afdeling in de grouppolicy.
server: Win3k
clients: Win2k en WinXP
De scripts werken uitstekend, maar er is 1 probleempje. Sommige collega's zitten op een afdeling alleen in een kantoor en beschikken daar over een lokale printer, voor de snelle printjes.
Omdat deze printers lokaal op de machines staan aangesloten worden deze niet verwijderd door de logoff script. Die lokale printers staan ook ingesteld op standaard printer. Dit wil ik ook zo houden. Alleen het loginscript wijst naar een netwerk printer die voor de hele afdeling bestemd is, als standaard printer.
Is er niet een manier om het zo te scripten, dat als er al een standaard printer toegewezen is, deze ook behoud?
printgedeelte van het scrippie:
server: Win3k
clients: Win2k en WinXP
De scripts werken uitstekend, maar er is 1 probleempje. Sommige collega's zitten op een afdeling alleen in een kantoor en beschikken daar over een lokale printer, voor de snelle printjes.
Omdat deze printers lokaal op de machines staan aangesloten worden deze niet verwijderd door de logoff script. Die lokale printers staan ook ingesteld op standaard printer. Dit wil ik ook zo houden. Alleen het loginscript wijst naar een netwerk printer die voor de hele afdeling bestemd is, als standaard printer.
Is er niet een manier om het zo te scripten, dat als er al een standaard printer toegewezen is, deze ook behoud?
printgedeelte van het scrippie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Option Explicit
Dim objPrinter
Set objPrinter = CreateObject("WScript.Network")
objPrinter.AddWindowsPrinterConnection "\\server\Printer_01 Distributie"
Set objPrinter = CreateObject("WScript.Network")
objPrinter.AddWindowsPrinterConnection "\\server\Printer_08 Administratie"
objPrinter.SetDefaultPrinter "\\server\Printer_08 Administratie" |