[ASP.NET] templating met pagina's

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Beste tweakers,

Ik zit met de volgende situatie met een asp.net application: ik wil met een header, een footer en een content pagina werken, en dit met gescheiden content pagina's.

Voorbeeld:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
<%@ Register TagPrefix="mp" TagName="Header" Src="~/Template/NormalHeader.ascx" %>
<%@ Register TagPrefix="mp" TagName="Footer" Src="~/Template/NormalFooter.ascx" %>
<%@ Register TagPrefix="mp" TagName="Page" Src="~/Template/Download.ascx" %>

<mp:Header Runat="server"/>
<mp:Page Runat="server"/>
<mp:Footer Runat="server"/>

Mijn probleem is dat ik vanuit de content pagina, dingen wil kunnen wijzigen uit de header en de footer.

Nu heb ik al verschillende sites/tutorials gevonden die wel concrete voorbeelden hebben maar uiteindelijk valt iederere tutorial op master pages in asp 2.0. Aangezien ik deze niet tot mijn beschikking heb, valt het werken met asp.net masterpages weg.

Willicht dat jullie wat licht in deze zaak kunnen schijnen? Ik zoek dus een consistente manier om mijn template op de bovenstaande manier in te delen. Omdat ik (nog) niet genoeg thuis ben in asp.net hoop ik dat iemand mij wat verder kan helpen.

Alvast bedankt :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een Control heeft een Parent -propertie, welke weer een Findcontrol heeft, maar imho heeft een control niets te zoeken in een oom van hem en doe je alle zut via HttpContext c.q. Global.Asax (BeginRequest)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hmmm, als jij of iemand anders een betere manier weet zou ik die nog graag horen. Ik heb het voor als nog met veel public shared objecten en dit wil ik liever niet

• SlowMeDown
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 08:14
Volgens mij is het gangbaar om dit met een aspx pagina op te lossen die UserControls bevat voor de diverse gebieden (header, footer, navigation, content).

Als ik jou was zou ik eens een StarterKit downloaden, bijvoorbeeld de Community Starter Kit. (http://www.asp.net/Default.aspx?tabindex=8&tabid=47). Daarin zullen vast voorbeelden staan van wat jij zoekt.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Als je nog een maandje geduld kan hebben (7 november om precies te zijn) dan komt .Net 2.0 en VS 2005 uit waarmee je onder andere masterpages en themes kunt maken.
Zie ook http://msdn.microsoft.com...0masterpages/default.aspx

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90