Toon posts:

mobo op hout?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Kan je een mobo, hdd, en gewoon al je hardware op hout leggen zonder dat je kortsluiting krijg? Ik meen als hardware tegen een computerkast aan laat zitten dat er dan kortsluiting komt. Hoe zit dat bij hout? Bij deze mod ligt volgens mij toch echt alle hardware op het hout:

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis56.jpg
(Mod komt btw van dit forum.)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met goed droog hout moet dat gewoon kunnen volgens mij, het geleidt niet.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tardis :)

hout geleidt in principe geen stroom, dus kan er ook weinig fout gaan. toch denk ik dat de maker van deze mod alsnog spacers heeft gebruikt om het moederbord van het hout af te houden.

Hier staat tekst

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 21:58

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:23:
Ik heb een vraag. Kan je een mobo, hdd, en gewoon al je hardware op hout leggen zonder dat je kortsluiting krijg? Ik meen als hardware tegen een computerkast aan laat zitten dat er dan kortsluiting komt. Hoe zit dat bij hout? Bij deze mod ligt volgens mij toch echt alle hardware op het hout:

[afbeelding]
(Mod komt btw van dit forum.)
Je hebt zoiets als isolering.

Hout is een prima isolator, en zal derhalve heen stroom doorgeven wat kortsluiting kan veroorzaken.

Making an ass of myself since the 70's

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Metalen geleiden, hout niet. Dus je kan gewoon je hardware op hout schroeven. Toch is het aan te raden afstandsbusjes te gebruiken bij je moederbord zodat je de onderkant niet beschadigd.

edit:
Ik moet sneller typen

[ Voor 10% gewijzigd door Kawaii op 10-10-2005 15:27 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Heb hier geen Binas bij de hand, maar volgens mij geleid staal beter als hout :P

[ Voor 6% gewijzigd door DDemolition op 10-10-2005 15:30 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Daarbij moet je ook goed uitkijken of je alle componenten wel goed aan aarde legt als je alles op hout gaat bevestigen en nee de aarde wordt niet alleen via de voedingskabels van b.v. de harddisk geregeld. Dit loopt ook via de behuizing van de Harddisk en de normale Pc kast.

Zoals ookal gezegd spacers zijn bovendien ook aan te raden aangezien een moederbord niet geheel vlak is aan de onderzijde.

Overigens is er over dit onderwerp ook wel meer te vinden op GOT. Ik heb de discussies over houten behuizingen wel vaker voorbij zien komen.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 10-10-2005 15:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

DDemolition schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:29:
Heb hier geen Binas bij de hand, maar volgens mij geleid staal beter als hout :P
k wou je flamen door een link van wikipedia te posten, maar dat valt ook nog niet mee :9

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

basic/opzoeken/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.