HD presteerd niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aangezien ik me zo net verveelde, besloot ik maar eens m'n CD-Rom (Aopen 32x) & HD (IMB DTTA371010) te gaan benchmarken. De resultaten:

CD -> HD
Één bestand, 605.050 Kb groot, wordt met een snelheid van 2028 Kb/sec naar een lege FAT32 partitie gekopieerd. Snel genoeg, naar mijn mening.

Maar nu,

HD -> HD
Het zelfde bestand 605.050 Kb groot wordt met een snelheid van 1074 Kb/sec (!) naar een andere, lege, FAT32 partitie gekopieerd. Naar mijn mening is dit te langzaam voor een 7200 tpm HD.

Ik gebruik Win2k + SP1, bij Apparaatbeheer staat de HD als 'ibm-dtta371010'. Er staat geen optie DMA aan/uitvinken btw.

De IDE instellingen (weet ik niet 100% zeker meer, is al een tijdje geleden :)):

prim. master: Aopen 32x
sec. master: dtta 371010
prim. slave: CD-RW

Iemand een idee/suggestie?

• LoneGunman
  • Niet online
Na zelf wat te hebben geprobeerd (ok, ik was vergeten deze optie aan te zetten): De secundaire IDE kanaal stond nog op PIO mode, deze staat nu op U-DMA.

De snelheid van de CD-Rom is nu omhoog gegaan naar 4132 Kb/sec....erg leuk, alleen de HD is geen Kb'tje sneller geworden :(

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 19:27
Bedoel je nu schrijven en lezen van dezelfde hd? Dus tussen twee partities op dezelfde hd? Dan is dat namelijk wel normaal, hd moet dan namelijk twee dingen tegelijk doen terwijl dat eigenlijk niet kan. Hij zal dan dus steeds gaan wisselen tussen het lezen van de ene partitie en het schrijven op de andere en dit wisselen kost jammer genoeg enorm veel tijd.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

:?

Als je je hardeschijf nou eens op pri. master zet en je cdromspeler op pri. slave.
En trouwens bij IDE branders is het aangeraden op hem op een aparte poort de zetten, en als master.
Dus je cd-rw als Sec. master ;)

• LoneGunman
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 09:10 schreef Freddynl het volgende:
:?

Als je je hardeschijf nou eens op pri. master zet en je cdromspeler op pri. slave.
En trouwens bij IDE branders is het aangeraden op hem op een aparte poort de zetten, en als master.
Dus je cd-rw als Sec. master ;)
Ehh? Dit klopt niet helemaal volgens mij...ik zal even de kast open gooien, want als ik het wel zo heb is het mooi |:(