Toon posts:

PC onzichtbaar maken in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier in mijn lokaal netwerk waarop 4 PC's zijn aangesloten één PC onzichtbaar maken in netwerkomgeving. De PC zou nog wel aanspreekbaar moeten zijn van de verschillende PC's. Ik heb eens gezocht via Google en via de Tweakers.net zoekfunctie maar ik krijg dan een hoop posts van mensen die een onzichtbare pc in het netwerk zichbaar willen maken dus eigenlijk het omgekeerde.

Is er een manier om dit te bereiken? Eventueel via een appart te installeren programma ofzo, alle voorstellen zijn welkom.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik begrijp niet precies wat je bedoeling is.
De computer moet onzichtbaar zijn in het netwerk... Maar wel moet wel kunnen worden benaderd?
Op welke manier?

Dat je bestanden kan bekijken?

Wat ik zelf wel eens heb gedaan is dat te doen dmv van een ftp server. Je draait dan een ftp server op de pc, die je onzichtbaar hebt gemaakt, en je benaderd hem via een ftp-client, op de zichtbare pc's.

(Ik weet niet zeker of het mogelijk is om dan de computer onzichtbaar te maken in het netwerk, dat zou je dan uit moeten proberen, maar het lijkt me een denkbare oplossing. Ik heb het te toen gedaan met een zichtbare pc)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

software firewall die ook ping afvangt en alles dicht zetten, met een ftp server op een obscuur poortje? (als ik het begrijp wat ik niet helemaal doe ... onzichtbaar en bereikbaar sluiten elkaar namelijk bijna uit... wat wil je en waarom?!)

[edit] ... netwerk omgeving ... je hebt windows dan? firewall gebruiken maar benaderen wordt dan wel lastiger denk ik?

[ Voor 61% gewijzigd door franssie op 10-10-2005 15:16 . Reden: vaag ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Yep.., blok met een firewall alle poorten, behalve (21 van je ftp server) en je hebt een onzichtbare PC, waar wel bestanden mee uitgewisseld kunnen worden. ps. kan met Sygate personal firewall (Gratis) vrij simpel...

[ Voor 17% gewijzigd door djexplo op 10-10-2005 15:18 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09-2025
djexplo schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:17:
Yep.., blok met een firewall alle poorten, behalve (21 van je ftp server) en je hebt een onzichtbare PC, waar wel bestanden mee uitgewisseld kunnen worden. ps. kan met Sygate personal firewall (Gratis) vrij simpel...
Beter is dan je FTP Server op een obscuur poortje te zetten (laten we zegen 1823) en dan een appje te zoeken die ipadressen in een banlist zet zodra deze meer als 3 poorten proberen te scannen. Op die manier vang je af dat je via een portscan gevonden wordt.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

mrBussy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:19:
[...]

Beter is dan je FTP Server op een obscuur poortje te zetten (laten we zegen 1823) en dan een appje te zoeken die ipadressen in een banlist zet zodra deze meer als 3 poorten proberen te scannen. Op die manier vang je af dat je via een portscan gevonden wordt.
of je laat die FTP alleen maar connecties accepten van known ip's

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Of je zet netbios uit op de pc die onzichtbaar moet zijn;
Pc bereikbaar maar niet zichtbaar voor andere; tenzij je er echt naar gaat zoeken!

Verwijderd

Via de good-old command line:

net config server /hidden:yes

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die ftp server in combinatie met een firewall lijkt me dan het interessantste aangezien er reeds een ftp-server (serv-u) in combinatie met Kerio firewall op die server draait. Die tip van die poortscan lijkt me ook zeker interessant, ga ik zeker eens naar zoeken, of heeft iemand reeds goede ervaring met zo'n bepaald programma?

Langs de andere kant is er nog een media center dat audio en video van die server moet halen dus dan kan deze niets meer van media aanspreken. Als ik die netbios uitschakel zou de server dus niet meer zichtbaar zijn in netwerkomgeving maar er kan bijvoorbeeld nog wel een netwerk-drive aangemaakt worden op het media center om zo die media toch nog aan te spreken, klopt deze veronderstelling?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Pagina: 1