Toon posts:

[EX2k3] Mail naar buiten via 1 mailserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon even geen betere topic titel bedenken, dus vandaar maar even zo.

We hebben hier een volgende situatie:
10x Exchange 2003 Enterprise Back-End
1x Exchange 2003 Standard Front-End

Wat er nu gebeurd is, elke server gaat zelf zijn e-mail naar buiten toe sturen. Dit is onaanvaardbaar bij mij, aangezien ik wil dat er 1 mailserver mail naar buiten verstuurd. Die mailserver heeft een buiten IP adres.

Maar ik krijg het niet voor elkaar, hoe krijg ik de Exchange servers zo ver dat ze alles naar 1 server gooien en dat alleen die server het naar buiten gaat versturen?

Verwijderd

op de frontend een route aanmaken voor * naar internet (routing group heet dat in exchange geloof ik :))

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:45:
Ik kon even geen betere topic titel bedenken, dus vandaar maar even zo.

We hebben hier een volgende situatie:
10x Exchange 2003 Enterprise Back-End
1x Exchange 2003 Standard Front-End

Wat er nu gebeurd is, elke server gaat zelf zijn e-mail naar buiten toe sturen. Dit is onaanvaardbaar bij mij, aangezien ik wil dat er 1 mailserver mail naar buiten verstuurd. Die mailserver heeft een buiten IP adres.

Maar ik krijg het niet voor elkaar, hoe krijg ik de Exchange servers zo ver dat ze alles naar 1 server gooien en dat alleen die server het naar buiten gaat versturen?
Smarthost op de Back-End's configgen die wijst naar de front-end.

Klaar.

(En ik neem aan dat de front-end ook als 'front end' gekenmerkt is in de Exchange config).

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 10-10-2005 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:52:
[...]

Smarthost op de Back-End's configgen die wijst naar de front-end.

Klaar.

(En ik neem aan dat de front-end ook als 'front end' gekenmerkt is in de Exchange config).
Als ik de smarthost instel dan komt er dus geen mail meer vanaf de back-ends naar buiten toe. Dan krijg je ze constant terug met melding dat de Access Denied is :S

Front-End is uiteraard als Front-End gekenmerkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:51:
op de frontend een route aanmaken voor * naar internet (routing group heet dat in exchange geloof ik :))
Maar hoe dwing je de andere servers dan om die te routing group te gebruiken?

Verwijderd

dat gebeurt automatisch (als ze tenminste lid zijn van dezelfde omgeving en de "front-end" niet een losstaande machine is; ik zou even moeten kijken hoe het ook weer precies zit, maar je hebt iig weer een zoekterm erbij :)).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 15:07 ]

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
Hier wordt volgens mij alle info die jij zoekt uitgelegd icm ISA Server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:05:
dat gebeurt automatisch (als ze tenminste lid zijn van dezelfde omgeving en de "front-end" niet een losstaande machine is).
Alles hoort bij elkaar in 1 organisation. Dat lijkt me dus geen probleem.

Kwestie dus van een SMTP connector maken in de bestaande routinggroup lijkt me voldoende als ik het goed begrijp?

Verwijderd

Topicstarter
Tis opgelost :)

Routinggroup met daarin SMTP connector dwingt alle servers het eerst naar de Local Bridgehead te sturen welke het dan weer doorstuurd naar buiten.

Verwijderd

Voortaan even de whitepaper doorlezen :)
http://www.microsoft.com/.../library/extransrout.mspx
Pagina: 1