Toon posts:

[Batch file] Wachtwoord Plain text --> Encrypted

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het ejecten van een usb schijf op de server heb ik de volgende batchfile gemaakt:

T:\Driveject\psexec \\server01 -u administrator -p Administratorwachtwoord -i e:\driveject\deveject.exe -EjectName:"USB-apparaat voor massaopslag"

Nu staat het wachtwoord gewoon als text in de batchfile, is hier wat aan te doen ? Is dit mogelijk met batchfiles ?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Bij mijn weten is daar helaas niets aan te doen. Je zou in dit geval trouwens wel administrator credentials kunnen laten opslaan in je profiel van de remote machine (waar je dus gewoon op werkt). In dat geval worden die credentials automatisch gebruikt en hoef je psexec niet meer met een -u en een -p aan te roepen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

batch uitvoeren als runas met administrator rechten en het pw inkloppen...
of
set /p pw=
psexec ...... -p=%pw%

gaat het overigens nog steeds cleartext over het netwerk, maar staat het iig niet meer in een filetje

in vbs heb je nog wel wat mogelijkheden, maar in batch is het niet echt mogelijk.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom geef je de username & password eigenlijk op? Psexec pakt default nl. de contex van de user waarmee hij gestart wordt.
If you omit a username the remote process runs in the same account from which you execute PsExec, but because the remote process is impersonating it will not have access to network resources on the remote system.
Dit betekend dat je niks via het netwerk mag, maar alles lokaal. Aangezien het toch alleen maar om een lokale actie gaat.... Dit betekend overigens wel dat je admin rechten op de target machine moet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 10-10-2005 20:03 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op welk OS doen we dit? En kan je niet met runas iets knutselen? runaspro is een programma waarmee je kantenklare snelkoppelingen kan maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:58:
set /p pw=
psexec ...... -p=%pw%

gaat het overigens nog steeds cleartext over het netwerk, maar staat het iig niet meer in een filetje.
Weet iemand hoe dit werkt ?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

1e regel vraagt (aan de user) een password, welke opgeslagen wordt als variabele %pw%. Tweede regel start psexec en gebruikt de variabele %pw% als password.

Dit had je toch wel kunnen achterhalen als je hier even mee stoeit? Kleine hint:

set /?
psexec /?

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 17-02-2006 11:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:12:
Op welk OS doen we dit? En kan je niet met runas iets knutselen? runaspro is een programma waarmee je kantenklare snelkoppelingen kan maken :)
Runaspro werkt goed, maar deze kost 11 dollar per licentie. Maar ook kan helaas nergens een freeware pakketje vinden, het pakketje moet op een paar honderd computers komen te staan dus mag niks kosten. Iemand een idee ?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Leg eens uit wat je precies wilt doen. Je vraagt in je TS een oplossing om geen password als plain text in een batch-bestand op te slaan. IIS5 geeft je hier een antwoord op, probleem opgelost...

Nu moet deze batch-file 'ineens' vanaf een paar honderd pc's draaien...

Wat wil je nu precies? Moet elke gebruiker/werkplek in staat zijn om een USB-device te stoppen op je server? Hoe duidelijker je probleemomschrijving, des te beter het advies kan worden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk OS hebben we het?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb eens zoiets gemaakt met autoit
werkte perfect!

And this !! Is to go even further beyond!!!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1 woord:

LSrunasE

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dit werkt, hoe kan ik commando starten zonder de text in een dos schermpje weer te geven ?

lsrunas /user:administrator /password:WACHTWOORD /domain:localhost /command:"C:\Program Files\Ahead\Nero StartSmart\NeroStartSmart.exe" /runpath:c:\

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
@echo off ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:57:
[...]

Thanks dit werkt, hoe kan ik commando starten zonder de text in een dos schermpje weer te geven ?

lsrunas /user:administrator /password:WACHTWOORD /domain:localhost /command:"C:\Program Files\Ahead\Nero StartSmart\NeroStartSmart.exe" /runpath:c:\
haha en dit is anders dan runas... ik denk dat je naar supercrypt moet kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:03:
[...]

haha en dit is anders dan runas... ik denk dat je naar supercrypt moet kijken :)
ik weet niet precies waar je het over hebt, maar deze oplossing werkt nu perfect icm echo off

Verwijderd

je pw staat nu nog steeds unencrypted in een batch filetje...
Pagina: 1