Toon posts:

[Sharepoint] Groups uit AD werken niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja..alweer een probleem met Sharepoint...

Ik probeer nu dus op site-niveau beheerders aan te geven,
Als ik dit per user (uit de AD) doe, werkt het perfect.
Maar als ik een groep toevoeg...werkt het niet!?
Het lijkt wel alsof hij de groep in AD als een user ziet, hij geeft de rechten die ik in SPS aan de groep geef, niet door aan degenen die lid zijn van die groep.

Help?

Tnx ;)

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik dacht dat je in AD twee soorten groepen had. Beveiligings groepen en Beheers groepen ofzoiets???? Ik weet het niet allemaal precies, maar kan het zo zijn dat je een verkeerd type groep gebruikt momenteel voor Share Point?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor soort groepen hebben we het idd. over? Universal, Domain Global of Domain Local? Security of distribution. Groepen uit hetzelfde domain, of uit andere domeinen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo heel erg bekend hoe het hier werkt, maar hier is een plaatje van de AD,
Het gaat om de geselecteerde groep, Alle secretariaat groepen hebben het beheer over een bepaalde site, maar dit werkt dus niet

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/1998/ad0wj.th.jpg

Ik hoop dat dit genoeg info is

Verwijderd

Topicstarter
bump?

Verwijderd

Topicstarter
bump ? :(

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:14
Sharepoint kan wel omgaan met Security Groups binnen de Active Directory. Hij geeft echt de mensen onder de groep toegang tot de portal.

Wat je kan proberen is op de Sharepoint front-end server IIS te resetten. Dit kan je doen door middel van iisreset. De sharepoint credentials worden namelijk vaak gecached.

Welke versie van SPS is het ? SPS 2001 of 2003 ? Staat WSS SP1 of SP2 en is SPS al voorzien van SP1 ?

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:11
@Pizzaboertje : ik denk niet dat het heel veel uitmaakt welke SP het draait :) Het is wellicht van belang om te weten of het idd 2001 of 2003 is..

@TS :
Het is wel degelijk mogelijk om via rollen te koppelen aan AD groupen. Je kan namelijk ook een administrative group toekennen aan Sharepoint. Dit is een groep administrators die overal bij kan, ook al is niemand van deze groep toegekend aan een site of een area.
Wat wel een bug is aan Sharepoint is dat Sharepoint blijft onthouden welke users of groepen er ooit bestonden. Als je dan groep aanmaakt met dezelfde naam dan haalt Sharepoint de oude gegevens op ipv de nieuwe aangemaakte.
Ik weet niet of dit een probleem van AD is of van Sharepoint, het is hoe dan ook wel een kwalijke zaak.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:14
Glorix Jim schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:12:
@Pizzaboertje : ik denk niet dat het heel veel uitmaakt welke SP het draait :) Het is wellicht van belang om te weten of het idd 2001 of 2003 is..

@TS :
Het is wel degelijk mogelijk om via rollen te koppelen aan AD groupen. Je kan namelijk ook een administrative group toekennen aan Sharepoint. Dit is een groep administrators die overal bij kan, ook al is niemand van deze groep toegekend aan een site of een area.
Wat wel een bug is aan Sharepoint is dat Sharepoint blijft onthouden welke users of groepen er ooit bestonden. Als je dan groep aanmaakt met dezelfde naam dan haalt Sharepoint de oude gegevens op ipv de nieuwe aangemaakte.
Ik weet niet of dit een probleem van AD is of van Sharepoint, het is hoe dan ook wel een kwalijke zaak.
Het maakt wel degelijk uit welke Service pack dat er wordt gebruikt. Bij eerdere implementaties is er naar voren gekomen dat er veel issues m.b.t. rechten opgelost worden door middel van Service Pack 1.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:11
Hmm.. is dat zo? Het probleem wat ik namelijk net had aangekaart is niet opgelost met SP1. Hopelijk wel met SP2?

Verwijderd

Topicstarter
Wij draaien hier onder SP 1 ter informatie ;)
Pagina: 1