[Wifi] Meerdere configuraties instellen

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik zit hier momenteel op school, waar ik netjes via mijn wireless netwerkkaart een IP etc. etc. krijg vanaf de DHCP. Alleen nu heb ik thuis ook wireless liggen, krijg ik ook een IP van de DHCP, alleen vanwege beveiligingsredenen kan je niets met dat ip wat wordt uitgedeeld. Nu ben ik op zoek naar een tooltje wat meerdere instellingen kan hanteren voor een wireless netwerkkaartje. Nu moet ik namelijk telkens mijn IP handmatig instellen als ik thuis ben, en als ik op school ben moet ik mijn IP wat ik thuis heb ingesteld weer op automatisch zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/koops200/wifi2.png
Zo staat hij op school, alleen zodra ik thuis ben moet ik dat handmatig instellen.

Nu zit er wel een functie in dat je een alternatieve configuratie kan instellen, alleen ik zou niet weten hoe je dan kan switchen. Want had de alternatieve configuratie ingesteld, maar mooi niet dat ik thuis kan verbinden.
Iemand een idee of er tooltjes bestaan voor mijn probleem, dat ik afhankelijk van de locatie mijn TCP/IP kan instellen

nee, ik kan mijn situatie thuis niet aanpassen.....

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nu zit er wel een functie in dat je een alternatieve configuratie kan instellen, alleen ik zou niet weten hoe je dan kan switchen. Want had de alternatieve configuratie ingesteld, maar mooi niet dat ik thuis kan verbinden.
Hiermee kan je ervoor zorgen dat indien je geen DHCP-adres krijgt (dus na een time-out), je het IP neemt wat je hebt ingesteld als alternatieve configuratie. Het duurt echter een tijdje voordat je dat ip-adres krijgt (is ook te testen door middel van START | RUN... | ipconfig /all ).

Je zou kunnen kijken naar verschillende hardware-profielen, alhoewel het voor 1 netwerk-adresje wellicht iets te overdone is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:19
NetSwitcher ?? > Resultaten 1 - 10 van circa 28.700 voor NetSwitcher (0,05 seconden) :P

http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=NetSwitcher&meta=

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je kan toch gewoon rechtermuisknop op de draadloze verbinding (configuratiescherm->netwerkverbindingen), tabblad draadloze verbindingen/netwerken. Daar kun je als het goed is een aantal voorkeursnetwerken opgeven.

[ Voor 14% gewijzigd door DeTeraarist op 10-10-2005 19:45 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen