Toon posts:

pritn probelm

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik werk in een school, een leerling heef lege pagina voor 100 keer afgedrukt en ik wil weten wie die leerling was in ondere word de leerling acther welke computer zat te werken we want alle computers hebben naam. how kan acter komen dat van welke pc die opdracth is gegeven.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat ligt aan heel veel dingen, zoals, wat voor netwerk heb je, en draai je uberhaupt software die bijhoudt wie wat print. Als je dat niet doet, lijkt het mij onbegonnen werk om dat uit te vinden.

trouwens, een lege pagina afdrukken is toch geen probleem, er staat immers niets op? :D

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 10-10-2005 14:27 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Heb je dit al aan de systeembeheerder voorgelegd?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
* LoneGunman dacht aan een toetsenbordprobleem....

Het log van de printer nakijken misschien? De wat 'zwaardere' modellen houden vaak printlogs (met ip) bij.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08
Een typcursus lijkt me ook wel op z'n plaats...

Ennuh welkom op GoT.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 08:28

dlmh

Lo-Fi

Oculus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:33:
Een typcursus lijkt me ook wel op z'n plaats...

Ennuh welkom op GoT.
offtopic:
Eh ja, ik moest het ook echt 10x lezen voordat ik het snapte.

Als je printer aan een printserver vast zit (of ingebouwd is), zal je vast wel een log kunnen opvragen. Indien hij direct via Windows (oid) gedeeld is zal dat alleen mogelijk zijn als je een monitorservice draait. En als je geluk hebt (en er daarna niks/weinig meer geprint is) staat het nog in z'n buffer.
Het kan overigens ook mogelijk zijn dat de printer wat van slag is of dat de driver overstuur is.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Dit is niet de bedoeling van dit forum. Neem de FAQ en registratievoorwaarden eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.