Toon posts:

snellere processor of meer geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een systeem aan het samenstellen en lees steeds meer, zie steeds meer en weet het effe niet meer.
ik wilde een 1 giga met 256 mb. Athalon

Nu is proc.snelheid niet zo belangrijk, zeker niet voor 2D.

Is het mischien verstandig om ipv. 256 Mb 2x 256 Mb te nemen en een andere procesor Duron of Athalon 800 Mhz.

ik werk vooral met photoshop en Dreamweaver enzo.
Dus geen 3D.

En is EEC geheugen nu wel of niet belangrijk?

Wie gaat mij dit vertellen.
reacties gaarne a.s.a.p.!

Peet

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Athalon = Athlon

koop een wat minder snelle processor, en wat meer geheugen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik meen mij te herinneren dat windoows 9x en ME niet meer dan 256mb ram ondersteunen. maar winNT en 2k wel.

correct me if i'am fout.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

athlon hehe. hmm ik zou voor het geheugen gaan en een duron 850 die je lekker kunt overclocken naar 1100. die duron is nu ongeveer 359 gulden

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hehehe, was net sneller lekker puh :P:P:P:P:P:P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Volgens mij bedoel je ECC, Error Checking and Correction. maakt niet veel uit. ECC is wat zekerder, maar ook iets trager.
Ik gebruik het alleen voor business-critical servers en workstations. verder niet.

Verwijderd

Je moet natuurlijk voor meer geheugen gaan blijf wel op een Athlon..

En ECC geheugen is niet belangrijk. Wel goed geheugen. En das moeilijk te vinden.

http://www.frostytech.com/Ramfinder.cfm

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 00:00 schreef FrankGuthrie het volgende:
Hehehe, was net sneller lekker puh :P:P:P:P:P:P
ja

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Dat ding heet een Athlon (zonder die a dus).. :)

Maareh: veel geheugen is zeker zinnig. Ik heb zelf 384 MB, en het verschil met 192 is zeker te merken, zeker als je zo werkt als ik (10x browserwindow open, photoshop, livemotion, word, excel, winamp, 5x cmd, ultraedit, icq, outlook, etc, etc.).

Zeker nu geheugen zo goedkoop is (dat is het nu namelijk), zou ik ervoor kiezen veel geheugen te nemen. Nu is 256 MB op zich al aardig, maar ik zou als ik jou was gewoon EN die 1 GHz EN die 2 * 256 MB nemen..

EEC == ECC. Dat boeit niet, dat is error correction, en dat maakt het alleen maar trager (CAS 3 --> CAS 4 als ik me niet vergis). Dat is alleen interessant voor high-end servers.

edit:

sjiiiiiiit 10^50 mensen waren me voor..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou toch voor de snellere processor gaan, processor is immers iets wat je niet zo even upgrade. Geheugen kun je later gewoon bijprikken. En 256meg is ook al zat genoeg voor win2k, of je moet wel hele intensieve progs gebruiken. Ik had aan 128 eigenlijk al genoeg maar omdat het zo goedkoop is maar ff 256 voor de fun dr bij gekocht :)

Verwijderd

ik meen mij te herinneren dat windoows 9x en ME niet meer dan 256mb ram ondersteunen. maar winNT en 2k wel.
correct me if i'am fout.
niet helemaal waar .. of helemaal niet waar :)

Het is wel zo dat je in win2k veel meer profijt hebt van veel geheugen. en als je photosjopt enzo is het echt perfect.

dus win2k erop als vanzelf .. zou ik zeggen

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 16 januari 2001 23:59 schreef ReseTTim het volgende:

correct me if i'am fout.
Ja je bent fout :)
Windows 95 heeft idd een wazige limiet, maar windows 98 SE en win me kunnen zeker meer dan 256 MB aan. Niet dat ze er efficient gebruik van maken, maar windows 9x en ME doen NIETS efficient omdat het verouderde toyOS'es zijn..

Windows NT en 2k snappen het zeer goed overigens :)

edit:

hmm lekker bezig..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik werk ook redelijk veel met Photoshop met behoorlijk veel layers, en ik scan af en toe erg hoge resolutie plaatjes in die ik dan nabewerk. Ik vind 256MB opzich zat, maar als je ook nog webdesigntools TEGELIJK wil draaien dan is meer geheugen misschien wenselijk, en ik overweeg ook wel 256MB bij te kopen maar noodzakelijk is het niet. Ik zou gewoon met 256MB beginnen en dan kun je altijd nog bij kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

exirion, hoe heb je je cache/swap instellingen ingesteld, en merk je dan verschil als je van 256 naar 512 gaat

et geheugen is nu zo goedkoop, dat ik et eigenlijk niet kan laten liggen

ik draai win98 2e poging

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik heb er nu tijdelijk 384MB inzitten (als ik mn nieuwe systeem heb wordt dat weer 256MB), en ik merk met normaal gebruik echt totaal geeen verschil. Ik heb dit ook gekocht omdat het 128MB 133Mhz Infineon geheugen was voor 149.-. Das echt niks!!!!
Pagina: 1