Toon posts:

Excel --> laat de 0 weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik weet niet hoe ik het moet noemen dus kon niet op internet zoeken.

Ik heb in excel een document, en de cel heb ik bij format cell op currency staan, met euro teken en 2 decimalen. Dit werkt perfect, als ik bv 50.52 in voer, maar als ik 50.50 invoer, staat het op het document wel goed, maar als ik er op klik en boven aan naast fx incoon kijk staat er gewoon 50.5. Dit moet dus gewoon het bedrag zijn wat ik ingevoerd heb, bv 50.50.

Iemand een oplossing..? Hoe ik dit moet doen?

Dus als het eindigt op een 0 laat hij deze weg boven in het vakje naast fx icoon.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Tja, intern maakt het toch niets uit of het op 0, 1, 2, of 100 decimalen wordt afgerond? Als de juiste waarde maar bewaard blijft en de uiteindelijke opmaak ook goed is en blijft.

Ditzelfde zie je ook als je een datum invoert en de cellformatting aanpast: in de invoerbalk blijft het ruwe dataformaat staan, in het document wordt de gewenste lay-out gebruikt.

[ Voor 34% gewijzigd door sjroorda op 10-10-2005 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar het ruwe dataformaat heb ik juist goed nodig, voor mergen met word..vandaar dat het daar goed moet staan...daar zoek ik een oplossing voor :)

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 17:55
Rechtermuis op de cel en dan eigenschappen -> dan is er ergens een tab waar je het kan instellen, zal zo even excel opstarten voor de exacte benaming.

[Updated spec's]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Bij het samenvoegen in Word is het opmaken van de brongegevens zinloos. Opmaken doe je in Word. Kijk even bij de format -optie van je invoegveld.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

Rechtsklikken op de cel --> cel eigenschappen

In tabblad 'getal' de categorie 'getal' selecteren en bij 'Aantal decimalen' de waarde 2 invullen.

Zo werkt het bij Excel 2003 in ieder geval...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

job

rechtermuisklik op desbetreffende vakje.
Celeigenschappen > tabblad getal > valuta
En controleer daar dat het aantal decimalen op 2 staat.

damn, net te langzaam :P
En verder had je dit niet zelf kunnen vinden??

[ Voor 29% gewijzigd door job op 10-10-2005 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aantal decimalen staat op 2. want als ik 50.52 invoer gaat het wel maar 50.50 of 50.30 dan laat hij de laaste 0 weg en maakt er 50.5 van...

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Lezen mensen, het gaat niet om de opmaak in Excel, maar in Word. Google geeft als tweede hit http://www.loyola.edu/edu...605/MailMergeNumbers.html, waar de oplossing instaat (weliswaar voor Word 97, maar ook voor XP werkt dit).

[ Voor 15% gewijzigd door sjroorda op 10-10-2005 13:37 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:35:
Aantal decimalen staat op 2. want als ik 50.52 invoer gaat het wel maar 50.50 of 50.30 dan laat hij de laaste 0 weg en maakt er 50.5 van...
Als je naar je cel-eigenschappen kijkt, dan zul je zien dat je cel niet op Number staat :). Probeer het alsnog te forceren inclusief aantal decimalen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:28:
Maar het ruwe dataformaat heb ik juist goed nodig, voor mergen met word..vandaar dat het daar goed moet staan...daar zoek ik een oplossing voor :)
Als je perse 50,50 in je formulebalk wilt, kan je proberen een ' (dat ding naastje ENTER) voor al je getallen te zetten.
Echter, met Niesje, je moet de formatering in Word regelen, Excel geeft aan Word door dat het gaat om 50 en een half, Word moet dat netjes opschrijven.
(en sjoorda geeft de oplossing. Wat in zijn link staat is het idee, hoewel een nieuwere Word allerlei leutige contextmenu's heeft om dit te fixen.)

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 10-10-2005 13:42 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 17:55
Afbeeldingslocatie: http://vassili.josti.nl/excel_got.PNG

Dit bedoelt de topicstarter toch? (Het maakt trouwens niet uit of het een ingevoegd werkblad in Word is of een *normaal* werkblad in Excel.)

[Updated spec's]

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 17:34
Maak er gewoon text van, gezien je het gaat converten naar Word. (cell-format, category op text zetten) Succes

Verwijderd

Topicstarter
Sjoorba heeft de oplossing, dat is wat ik bedoel! Thnx..

@Gaming,

Nee, ik bedoelde zoals jij het hebt staan, maar als je dan bovin kijkt, zie je in het "cellinhoudveld" gewoon 50.5 aangeeft.

Maar ik heb de oplossing,

Allemaal hartelijk bedankt voor het zoeken!
Pagina: 1