[XP] rechten op mappen aanzetten (Register Key)

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 08:59

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
We zijn van de zomer overgegaan van Win98 en 2000 naar XP. Nu draaien er diverse programma's die schijf recht nodig hebben. Nu laten we de gebruikers inloggen via een Novell server met beperkingen, (gebruiker met beperkte mogelijkheden) dus hebben ze in bepaalde mappen (o.a. program files) geen schijfrechten.

In 2000 was er een tapblad (secutity)waar men rechten van mappen aan diverse personen of groepen kon toekennen. Deze is er niet meer in XP. Nu heb ik ergens gelezen dat dat wel aan te zetten is via een regkey te wijzigen of toe te voegen.

Heb al gezocht met google en ook hier, maar niets kunnen vinden (ben geen ster in het opzoeken van dat zoord dingen, krijg allen maar dubieuze sites te zien).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
In je verkenner naar Extra > Mapopties > Weergave en zet daar het vinkje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit, daarmee krijg je je tabblad "Security" :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:31

we_are_borg

You will Comply

Wat een zeer gemakkelijke oplossing is als Locale admin in te loggen en dan de user die op de server staat aan te maken op de locale computer. Geef deze user beperkte rechten zodoende kan hij niets maar wel bepaalde mappen weer uitlezen die lokaal staan, ik zelf heb op me werk de gebruikers admin gemaakt aangezien zij nog wel eens spullen moeten installeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 08:59

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Tnx Morax, dat was hem :D

@Borg, dat zou wel kunnen maar met 2500 users en 700 machines.... eehhh.... te veel werk :D

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je weet dat je met GPO's ook security rechten kan pushen? Misschien ook interessant om naar te kijken met 700 PC's :)

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
elevator schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:40:
Je weet dat je met GPO's ook security rechten kan pushen? Misschien ook interessant om naar te kijken met 700 PC's :)
Zeker met Novell / ZEN _/-\o_

Verwijderd

we_are_borg schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:24:
Wat een zeer gemakkelijke oplossing is als Locale admin in te loggen en dan de user die op de server staat aan te maken op de locale computer. Geef deze user beperkte rechten zodoende kan hij niets maar wel bepaalde mappen weer uitlezen die lokaal staan, ik zelf heb op me werk de gebruikers admin gemaakt aangezien zij nog wel eens spullen moeten installeren.
waarom nog eens lokaal gebruikers aanmaken als deze allemaal gecentraliseerd staan? voeg die mensen aan een groep toe op de server, en op de lokale machines deel je groepsrechten uit, dat zou dan alsnog effectiever werken..

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:31

we_are_borg

You will Comply

Roman schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:28:
Tnx Morax, dat was hem :D

@Borg, dat zou wel kunnen maar met 2500 users en 700 machines.... eehhh.... te veel werk :D
Ik had maar een aantal computers (5x) te doen dus voor mij was dit sneller, maar idd dit hoort via de server geregeld te worden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1