[XHTML]IE laad het niet goed

Pagina: 1
Acties:

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Ik ben bezig om in php een datagridje te schrijven. Nu heb ik hiervoor een testpaginatje gemaakt die die datagrid classe aanroept en vervolgens genereerd. Nu wil ik ervoor zorgen dat die datagrid wordt gegenereerd volgens de W3 standaarden. Ik wil hem XHTML 1.0 Transitional compatible hebben, dus ik heb een test pagina gemaakt die zelf ook XHTML 1.0 compatible is, want dan valt het beter te valideren.

Nu is het zo, dat als ik die pagina open in IE, dat hij de pagina niet renderd, maar wel de broncode goed binnenkrijgt. In FireFox wordt hij echter wel goed weergegeven, hier ontwikkel ik ook onder. Dit gedrag van IE vond ik vrij vreemd, dus toen ben ik gaan zoeken. Nu bleek dat IE de mimetype niet kon herkennen, dus heb ik een 2e pagina aangemaakt (precies hetzelfde), maar waarbij ik de mimetype: application/xhtml+xml in meegeef. Dit werdt aangeraden door de site: Serving XHTML with correct mimetype. Nu werd dit me alleen niet in dank afgenomen door IE. Firefox bleef hem echter wel normaal laden. IE kan hem zelfs niet eens downloaden. Dit vind ik allemaal vrij wazig.

Maar nu weet ik niet waarom IE hier problemen mee gaat geven. Weten jullie mischien waar het probleem zou kunnen liggen? Volgens mij ligt het probleem aan de client-side kant, dus daarom staat het topic hier.

Hier de 2 testpagina's:

Mimetype: application/xhtml+xml: http://www.datafeest.net/michiel/testxhtml.php
default mimetype (text/html): http://www.datafeest.net/michiel/testhtml.php

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Cyphax

Moderator LNX
IE weet niet wat ie moet doen met dat mimetype.. je kunt 't wel in je register aanpassen lees ik op deze pagina maar die reppen over .xhtml pagina's en je hebt zelf .php... ik weet niet of dat echt gaat. Anderzijds is het nauwelijks een oplossing omdat iedereen dat moet doen. Als het een beperking is van IE zie ik weinig andere opties dan een ander mime-type mee te geven?

Dat ie in IE niets laat zien in die testhtml heeft te maken met je javascript... althans: als ik het scriptje niet include laat ie wel je tabel zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 10-10-2005 12:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Het probleem zit hem in de zelfsluitende tags.

HTML:
1
<script type="text/javascript" language="javascript" src="./datagrid.js" />

Dit is helemaal correct in XHTML. IE begrijpt geen xhtml, en snapt die tag dus niet. En het mimetype application/x-html kan IE alleen renderen na een aanpassing in het register.

Ik ontken het bestaan van IE.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het probleem zit hem in
HTML:
1
<script type="text/javascript" src="./datagrid.js" />

Deze wordt niet ondersteund door IE. Je zou het dan gewoon kunnen afsluiten met </script>

language hoeft niet meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 10-10-2005 12:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt tags als <br> wel schrijven als <br /> omdat IE dat gewoon negeert en je <br> niet af hoeft te sluiten maar <script> moet je inderdaad dus afsluiten... waarmee <script /> weer overbodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 10-10-2005 12:24 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Is dit alleen met het script tag het geval? aangezien alle andere tags geloof ik wel werken (tenminste degene die er geschikt voor zijn).

Vind dit wel raar dat IE het niet ondersteund.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

eghie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:27:
Vind dit wel raar dat IE het niet ondersteund.
IE ondersteund xhtml ook gewoon niet. Die leest het op de 4.01 manier in. En in html 4 hoef je gewoon geen tags af te sluiten. <table><tr><td>asdads<td>asdasd<tr>etc.. werkt gewoon

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1